• twentyfirstofapril

Tips på riktigt fin whiskey?

Min bror tycker om whiskey och jag o maken ska ge honom en flaska som tack för ett väl utfört toastmasteruppdrag

Men jag kan inget om whiskey och att fråga honom är inte kul. Någon som kan tipsa som kan sånt eller har en man där hemma som uppskattar drycken?

• Svar på tråden Tips på riktigt fin whiskey?
  • Skogstigern

PennyJenny: Tack för tipset! Jag ska defintivt till systemet när jag gift mig, det är bara tre dagar kvar så jag har lite annat att göra nu...

Linum: Stämmer bra det, mina favoriter är Kilkenny och Caffreys, även om Guinness inte är dum den heller.

• Berner

Vill slå ett slag för Ileach-rökig god singelmalt.
    Felköp jag gjorde till makens wiskeyklubb för flera år sedan. han tyckte det var genant att sätta fram den ,för honom, okända sorten till grabbarna, men det blev bara jubel!

• Mrs.K

Ingen mer än jag som stod i kö i morse för att få köpa Mackmyras 04:a så att de tidigare flaskorna Preludium inte känner sig ensamma i hyllan? ;)

(Har gett nig fan på att jag ska ha alla sex i barskåpet oavsett om de smakar bra eller inte =P)

På tal om öl, ni har väl provat Heaven? Mmmmmmmmmums! :)

• Skogstigern

Attans, släppte de Mackmyra idag?? Varför kan de inte planera bättre, måste det ske veckan före bröllopet!

Vi har ett fat som ligger på lagring på Mackmyra dock, så vi får vår beskärda del om några år. Känns riktigt kul! I sommar ska vi åka på Mackmyra-provning, det ska bli spännande.

• Thunberg

Jag var på provning med Mackmyras whisky i höstas. Blev glatt överraskad! Vi testade sex olika, den lagrad på svenskt ekfat var min absoluta favorit.

Ser fram emot när de släpper slutprodukten.

• Linum

¨...och jag tyckte inte att Mackmyra var någon höjdare alls...

Caffreys, Doubble Chocolate och Newcastle är mina favissar i ölarmén (räknar inte in guiness eftersom det är guiness )

• PennyJenny

Nej, för 04:an köade vi inte, men vi köade i sommras. I Visby. Det var en lite lätt sjuk känsla att köa utanför systemet en månadsmorgon i sommarvisby, man klassades nog ganska fort som alkis. *s*

Men en svinkall majmorgon, nej, så fantastisk är den inte. men jag svär lite över att biblioteksutgåvan tog slut hos Mackmyra innan jag hant övertala sambon. :(

• Mrs.K

Thunberg: Ja ge Mackmyra några år till så kan det bli trevligt som bara den. De har potential :)

Linum: Höjdare och höjdare, den växer för varje utgåva tycker jag. 03:an var ju faktiskt utan problem drickbar ;) Dessutom deras fat är inte fel alls, potentialen är god :)

PennyJenny: Vi har sån lyx att bolaget ligger inne i centrum och precis utanför entrén ligger ett fik. Så morgonköandet sker sittandes till bords med en latte och frukost :)

• Ave Maria

Jodå, jag köade också för Macmyran. :)

Har missat 01 och 02 men är på jakt. (om det är någon som vill bli av med sina... :) )

Vad det gäller Whisky är jag annars just nu helsåld på Laproig quarter cask. Mums. :)

Svar på tråden Tips på riktigt fin whiskey?