• twentyfirstofapril

Tips på riktigt fin whiskey?

Min bror tycker om whiskey och jag o maken ska ge honom en flaska som tack för ett väl utfört toastmasteruppdrag

Men jag kan inget om whiskey och att fråga honom är inte kul. Någon som kan tipsa som kan sånt eller har en man där hemma som uppskattar drycken?

• Svar på tråden Tips på riktigt fin whiskey?
  • Mrs.K

hehe, här postar vi omlott ;)

• Mrs.K

Ett par varianter fanns härom sistens i alla fall. Däremot kan jag garantera att det inte är de som ligger på bolagets hemsida....

• Skogstigern

Linum: Tack för länken, den ska utforskas noga!

Jag är en stor fan av Glenmorangie Portwood, tyvärr finns den inte i Sverige. Men den kanske man också kan beställa via nätet.

• Linum

Jag har en Longmorn i skået som är ganska lättdrucken och god ("badkarswhisky"...).

Inchmurrin är hemskt god också.

• PennyJenny

Skogstigern>>>Jo, men visst finns Portwood på systemet! artikelnr 10400, den är ju inte ens beställningssortimentet.

• Thunberg

Jag köpte min Port Ellen på Coal ilas destilleri. De köpte upp restlagret när Port ellen las ned.

Jag kan varmt rekomendera coal ila 18 årig. Oerhört prisvrd (ca 500) o smakar fantastiskt. En billigare som också är god är Black bottle som är en blandning av alla ilay-whiskys. Finns på webben o finlandsfärgan. Vet inte om systemet har den kvar som beställningsvara.

Verkligen kul att det är fler intresserade här! :)

• Linum

Thunberg: Den Caol Ilan måste jag testa (har säkert gjort det, men jag har lite selektivt minne

Är det månne så att ni gillar mörk öl också, tjejer?

• Thunberg

En guinness säger man aldrig nej till, men annars måste jag erkänna att jag föredrar ljusa öl. :)

• Thunberg

Förresten om någon lyckas lokalisera en 18 ardbeg får ni gärna hojta till :)

Svar på tråden Tips på riktigt fin whiskey?