• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Pumpkin

Haha, Isadora HATADE sin tratt - såg riktigt sur ut så fort jag satte på henne den Så jag lät henne vara utan så mycket som möjligt, dvs när jag kunde hålla full koll på henne så att hon inte tvättade såret/drog i trådarna. När hon åt och drack slapp hon också.

Hönsmamma som man är så var det riktigt jobbigt direkt efter operationen. När vi fick hem henne sov hon fortfarande, så jag satt med korgen i knät hela kvällen tills hon vaknade - kollade att hon andades och inte var död typ varannan minut - sen när hon väl vaknade så ville hon INTE vara still. Nej, det var onödigt enligt Isadora. Så jag sprang omkring här och hjälpte henne upp varje gång hon vinglade omkull (vilket hon gjorde ofta eftersom hon var groggy). Natten som följde var jättejobbig, jag stängde in mig och Isadora i vardagsrummet så att jag kunde hålla koll på henne hela tiden eftersom hon fortfarande var groggy. Men på morgonen efter mådde hon fint, då var hon som sagt bara arg för att hon var tvungen att ha en ful tratt på sig Men slappna av på riktigt kunde jag inte göra förrän 10 dagar senare, när stygnen var borttagna och såret läkt fint.

Nepp, jag är inte frisk när det gäller mina katter

• madlin

*skrattar igenkännande* Här är en till "kattmamma" :P

Ja när vi hade honkatten så gjorde vi så med, hon hade mest tratten på när man skulle iväg nånstans eller på natten. För äta/dricka kunde hon inte med tratten, hon kom aldrig på snitsen ;)

Hankatten behövde aldrig tratt, skönt o slippa den!

• Pumpkin

madlin: Nej, Isadora kom aldrig på snitsen heller - hon kunde knappt gå runt ett hörn med den där tratten

Tyson slapp både tratt och stygn, men så blir det ju ett mycket mindre sår på hankatterna också - läkte ju ihop på nolltid.

• Rheannon

madlin: Ok, jag förstod det så på veterinären att vid en kastrering försvinner löpbeteendet helt men att vid en sterilisering kan löpbeteendet finnas kvar. Jag kanske missförstod henne.
    Vore ju skönt om skrikandet och kissandet upphörde.

Jag är redan orolig inför kastreringen. Så jag kommer säkert vaka på natten.

• Pumpkin

Rheannon: Ja, vid kastrering brukar löpbeteendet försvinna, men det beror på när man gör kasteringen, dvs hur "inrotat" löpbeteendet är i katten. Isadora hade t ex bara hunnit löpa en gång, så det var liksom inte särskilt invant för henne. Det blir nog bra för era kissar ska du se, skrikandet och kissandet lär försvinna

Sterilisering görs typ aldrig längre, det är ett djävulens påfund för katter, så tur är väl det!

• madlin

~Norrsken~: hihi, man har fått sig många skratt av den där dumma tratten alltid ;)

Rheannon: ja de kommer med mycket stor säkerhet upphöra med dom beteendena, absolut! Men som Norrsken skrev, har dom löpt många gånger så kan det sitta i. Men de är mest lite skrikande, men absolut inte så som de gjorde innan kastrering!

Vår hona hade löpt två gånger, men beteendet satt kvar - man märkte när hon egentligen skulle löpa, då fjollade hon sig för den kastrerade hankatten och pep lite om nätterna. Men sa man till henne så blev hon därefter tyst *ler*

• Rheannon

Aha, då förstår jag. Tack för svaren

Våra missar kommer säkert sura ordentligt över att ha tratt på sig. Frågan är om man ens kommer få på en tratt på den minsta katten. Hon är väldigt skygg och vill inte att man kommer för nära.

• madlin

Rheannon: vår hona var också extremt skygg, men det gick ändå.. hon var ovanligt lugn och man fick hålla på med henne, nästan så hon förstod. Också en katt som man knappt kunde ta i.. Dock har vi inte henne kvar pga njursjukdom :( Tratten åker ju på oftast hos veterinären när de är klara.

• Madeleene

Hej igen

Var ett tag sedan man skrev här hos er. Har varit så mycket i skolan så man har inte så mycket tid. Hur går det för alla? Hur mår ni?

Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor.

Jag tänkte fråga om det är några som bokat kyrka?

Hoppas allt är bra med er.

• Pumpkin

Rheannon: Isadora brukar inte vara så mkt för att pysslas med om hon inte är på humör heller, men under den perioden så satt hon snällt i knäet på mig vid frukostbordet varje morgon, för då visste hon att hon fick vara utan tratten

Madeleene: Hej! Länge sen man såg dig här

Nån har väl bokat kyrka, dock inte vi, vi väntar tills vi är på plats efter vår flytt nästa vecka

Är så trött ikväll, har jobbat konstant nu i några dagar känns det som. Imorgon har jag sovmorgon egentligen, men då ska vi till banken - på riktigt den här gången - och skriva lånepapper och grejer. Nåja, får sova längre än till 5 i alla fall

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6