Era föräldrars bröllop!
Tänkte ta initiativet och starta en rolig tråd om våra kära föräldrars bröllop..!
Alla har väl sett smålustiga bröllopskort, fasat över mammas hemska frisyr eller hört nån rolig historia från mammas och pappas bröllop:)
Jag börjar:
Mina föräldrar gifte sig på det glada 80-talet ( 1983), båda 23 år gamla efter fyra års förhållande.
Klänningen: ganska enkel, långärmad klänning med spetsdetaljer ( inget jag själv skulle vela ha på mig!)
Frisyr: Mamma hade kort frisyr och blomkrans med blåklint och brudslöja.
Bukett: Droppbukett med rosa rosor, blåklint och brudslöja. Den enda bröllopsdetalj min mamma var superbestämd över var att det absolut skulle vara blåklint i buketten.
Bröllopskort: Mina föräldrar ville undvika tidstypiska studiokort och tog sina bröllopskort vid havet, stående på klippor med en fyr i bakgrunden. "Modernt" på den tiden och lite annorlunda!
Kul detalj: Min pappa hade blivit övertalad av sin frisör att permanenta håret precis innan bröllopet så på bilderna har han väldigt vågigt hår;)
Romantisk detalj: Min pappa sparade alla risgryn som fastnat i kläderna i en liten ask som han sparade på i flera år.