Hur lång e en vanlig peniz?
Mina funderingar.. nån som kan dela med sig sin kunskap kanske?
hur lång är en vanlig penizz
när man säger att nån är välutrustad, hur lång betyder det att den är då??
Mina funderingar.. nån som kan dela med sig sin kunskap kanske?
hur lång är en vanlig penizz
när man säger att nån är välutrustad, hur lång betyder det att den är då??
precis, eftersom det har med sex att göra tycker jag ibland att just själva könets utseende är viktigare än tex. hur vältränad magen är (vilket för mig är helt oväsentligt) eller om han har fina ögon. (vilket iofs är viktigt att man attraheras av också men.... kanske inte lika mkt, på samma sätt är ju jag glad att han är attraherad av min mus och tycker den är den finaste.
hehe, vi brukar skämta om att vi tycker varandras kön är så vackra och att det är tur att just vi -med de vackra könen- träffades för att "dom" passar så bra ihop :D:D:D:
jag tror det där med storleken är jätteviktigt för de flesta killar, många tror nog tyvärr att manligheten sitter där. vilket det där programmet visade. vilket är jättesynd. men det kanske är samma för oss tjejer?
usch jag såg ett programm nån gång om en kille som gjort en snoppförstoring som gått hiskeligt fel, det hade inte läkt, han hade fått göra om, han hade förlorat känseln och tror nog blivit impotent med....det var såå hemskt.. han var så ledsen och ångrade sig...Gud vad hemskt. stackars stackars man.....
Min har en väldigt medelmåttig (inget negativt menat med det) snopp som är rätt sned, men det gör mig faktiskt inget. Det skulle definitivt vara jobbigt om han var stor - vi passar varandra riktigt bra. :)
Sedan är det också klart att det, framför allt visuellt, kan vara porrigt med större. :) För min sambo är det samma sak med bröst - stora är porriga, men han älskar i princip alla bröst.
Och jag håller helt med dig, pickolina. Tycker att vi tjejer faktiskt får ta och skärpa oss, för det är rent pinsamt. Åtminstone om tjejer samtidigt ska kräva att inga kommentarer fälls om våra kroppar och att vi inte objektifieras. Ungefär som när det så kallade jämställdhetspartiet fi stod och sjöng ett antal nedlåtande sånger om män på sitt möte. Extrem dubbelmoral. Urk, vad det luktar unket.
Jag tycker det skulle va jobbigt med en stor. Extra mkt jobb.
Att skratta åt dem som har mindre sn*pp är ju som att skratta åt dem som har mindre bröst. Kul? Nä!! :[
Men det verkar som att vi kan "acceptera" kvinnor kan ha små eller stor bröst. Det snackas hela tiden som naturligt är bäst. Och man blänger på alla "plastiksalonger" (ni vet vad jag menar) m.m.
Däremot "accepterar" vi inte det när det gäller mäns sn*pp. Har ni nånsin sett en slogan: Va nöjd med din kropp. Kraften ligger i dig och din sn*pp". (nåt sånt!)
Det är Synd!
Nu har jag glömt hälften av det jag tänkte skriva, men ni fattar. :D
Jag tycker iofs det är stor skillnad på
1. en kroppsdel som är i högsta grad nödvändig för samlivet
2. en kroppsdel som visserligen är fin/attraktiv/vacker men som inte är huvudingrediens under akten.
Vår motsvarande kroppsdel för mannens peniz är ju inte brösten!
jocelyn - Så är det ju absolut! Men det jag personligen menar är sättet det pratas om det och hur det påverkar människor.
Man kan dagligen läsa på nätet och ofta höra tjejer prata om killars strl och det är verkligen inte snälla saker som skrivs/sägs, snarare riktigt förnedrande och elaka saker faktiskt och jag tycker att det är vedervärdigt. Media fokuserar oxå på vikten av strl osv...
Det jag undrar över är hur detta kan vara OK? Hur detta kan vara acceptabelt? Varför är vi inte lika kritiska mot detta som vi är när det kommer till sådana saker som påverkar oss kvinnor negativt, sådant som kanske ger oss komplex osv..?
Sedan kan jag ju säga att jag respekterar att tjejer har olika smak, men reagerar på sättet det ofta framförs. Däremot så förstår jag det inte riktigt eftersom jag själv aldrig upplevt fenomenet, dvs att en större skulle vara skönare på något sätt. Men jag förstår ju att vissa tydligen upplever det så.. :)
Men det behöver man ju inte trycka upp i ansiktet på folk (killar). Det är det jag menar.. :)
Jag har erfarenhet av en kille med utrustning modell "lypsyl" och kan bara säga att NEJ, det var inte kul. Vi pratar alltså långt under medel, mindre än 10 cm... Det var inget fel på killen i övrigt men det här tillkortakommandet var inte kul! Naturligtvis är det "taskigt" att tycka så men vad göra? Han såg ut så och jag tycker uppriktigt synd om honom för det. Men han hittar säkert någon som gillar minimorötter...
jag får väl vara den ytliga häxan nu men jag föredrar normallängd. Variationer är helt ok, men abnorma avvikelser åt nåt håll...näe tack.
jocelyn - Jag är oxå en "ytlig häxa" som du så fint uttrycker det.. ;):D Jag ville bara reflektera lite över hur vi lägger fram det hela ibland och vilken "dubbelhet" det finns gällande sådana här saker. Men visst har jag oxå åsikter, då kanske mera om utseendet än om strl, vilket någon annan kanske inte bryr sig om alls. Självklart har vi rätt att ha dessa åsikter.. :)
Hmm, om_så_små kan jag inte yttra mig, den minsta jag varit med låg väl på en 10cm skulle jag tippa på... Jag tycker bara lite synd om alla dessa killar som hela tiden får höra om hur värdelösa dom är.. :( Varför säga sådana elaka saker/kommentarer bara för att man föredrar något annat?
Nej alltså jag skulle aldrig sagt något till honom; han lär ju ha vetat om att han hade en extremt liten...
Vi gjorde inte slut pga det heller...och jag hade inga problem att komma, men den där "wow"-känslan uteblev ju... Hmmm.
Det är knepigt det här, jag accepterar ju om en man inte vill ha mig för att han föredrar bystiga blondiner...
Sedan tycker jag det är lite orättvist att den enda -ok generaliserar en smula nu men..- som killar har är den över penizen... Vi måste ju vara "perfekta" över hela kroppen... Idealet stressas ju upp både av killar OCH tjejer! Jag kan känna typ "usch vad jag är tjock" trots att jag inte har någon övervikt, sånt vet man ju egentligen är fel, men tankarna kryper fram när man ser Gisele och andra i tidningarna..
*pladder*