• Tant Brud

Önskar inga presenter...eller regissera din perfekta dag?

Jag tycker att det verkar som om det är väldigt vanligt med "istället för prylar, ge oss pengar till bröllopsresan" typ - (oftast bättre uttryckt )

Det jag undrar över är - önskar ni er verkligen inte något? Kommer ni inte att ge varandra födelsedagspresenter och julklappar framöver?

Jag får nog mer känslan att det handlar om att regissera sitt drömbröllop, festen ska vara på ett visst sätt och man vill inte riskera att få något man inte gillar och man vill absolut åka till en viss plats på smekmånad.

Men jag kanske har fel

• Svar på tråden Önskar inga presenter...eller regissera din perfekta dag?
  • Miss Lilly

vi önskar oss faktiskt inget... vi vill bygga växthus, altan nytt staket etc... men det vill man ju inte önska sig... ett lass brädor....
    Vi är båda över 30, har levt livet och varit sambo tidigare - vi har porslin silverbestick och finglas... Jag avskyr prynadsaker, behöver inga vaser eller brödrostar... vi vill inget hellre än komma iväg dagen efter vårt bröllop och få njuta av varandra. hittills har vi fått positiva kommentarer - man slipper fundera på vad man ska köpa.... Vi tycker att det passar oss i alla fall. Men är man typ 22 år o just ska flytta i hop är det ju annorlunda, då kanske man skulle önska sig mer saker...?

• Bens wife

Jo vi kommer nog önska oss saker FRAMÖVER men NU när vi gifter oss har vi faktiskt allt vi behöver. Vi har ingen plats för fler saker, särskilt inte onödiga saker. Visst det är gulligt av folk att komma med grejor, men både jag och min sambo är för praktiska för "duttsaker". Onödigt!
    Därför önskar vi oss inget mer än folks närvaro. OM nån vill ge nåt ändå, FÖREDRAR vi resecheckar. Vi har bara hört positiv feedback om det. Folk tycker det är skönt att veta vad de ska ge, och att vi kommer att uppskatta det. Så det så!

• Balinda

vi önskar oss oxå bidrag till resan av den enkla anledningen att det är det enda som vi vill önska oss. vi har det mesta som vi behöverm det vi inte har är pengar till en resa för dem tar slut i ju med att vi bjuder på ett stort bröllop.

• Lilla Li

Nej vi önskar oss ingenting heller. Vi har inte råd med en bröllopsresa med en gång utan att låna pengar. Vi tycker det känns viktigt att få åka på bröllopsresa med en gång efter bröllopet, så att det verkligen känns som en bröllopsresa och inte som en resa vilken som helst. Folk lägger oftast lite mer pengar på en bröllopspresent än på "vanliga" presenter, och då känner vi att det skulle vara roligare att få åka på en resa för de pengarna - snarare än att få en massa saker vi inte behöver eller vill ha. Vi är inte särskilt materialistiska och tycker att en upplevelse (som en resa ju är) skulle vara en mycket mer uppskattad present än saker.

• Fru Cinderella

Vi önskar oss presentkort på IKEA för att kunna köpa en ny soffa. Anledningen till det är för att våran soffa för tillfället är i tre delar när den bör vara i en!

Det har ingenting med att regissera någon slags paradisdröm att göra..

Om jag får vara ärlig så tycker jag det var en klumpig fråga..

• Balinda

Håller med Cinderella.. lite skum fråga..
    Fråga till TS? Vad önskar ni er själva?

• discodivan

vi har inte råd att bjuda till fest utan ger alla våra närmaste valet om de vill delta till självkostnadspris på maten - så vi hoppas istället på att folk satsar på det

• Bens wife

Jag tror bara TS ville ha en eldig diskussion

• Bens wife

Synd bara att vi verkar vara rörande överens

• InaHjärtarAdam

Bens wife:
    ville bara säga hej! jag träffade din blivande man på en fest i linköping för några helger sen:) han var hur trevlig som helst. och vad mycket han visste om alla praktiska detaljer! han visste allt om dina klänningar osv.. hehe..
    jag lovade honom att ta reda på nån hemsida där man kunde köpa vita paraplyer. har inte unnit göra det ännu eftersom det har kommit lite annat i vägen.. eller lite annat är väl att underdriva, jag fick just reda på att jag är GRAVID! men jag är säker på att han hittar vita paraplyer även utan min hjälp;) hälsa honom!

Svar på tråden Önskar inga presenter...eller regissera din perfekta dag?