• Diffy

Nej nej nej neeeej...

Kommer få min mens till typ 90% på min bröllops dag :( grrr, vad ska man göra?
    Hur gjorde ni som gift er och hade mens? Hur funkar allt me å byta och greja me en stooor klänning? *skriver här eftersom de finns gifta här :) *

• Svar på tråden Nej nej nej neeeej...
  • jagärsåkär

jag skulle också haft samma problem men jag ska ta p-piller nån månad innan bara så jag kan skjuta upp det. Börja med p-piller och sen tar du pillrena under bröllopet och låter mensen komma när det passar bättre. Sen kan du sluta med pillrena igen, det tänker jag göra. Det här är bara ett 2 månaders projekt.

• M.O:s älskling

jagärsåkär
    Skulle inte fungera på mig iaf att börja med p-piller så, varje gång jag börjar med en ny sort så har jag fått ha mens i typ 2 månader i sträck så det skulle jag aldrig våga lite på... men bra om det funkar för andra:)

• jenbp

Hej! Kan man använda de här tabletterna vid tex både bröllopet samt två månader senare innan resan så att man är "säker" och fri får mensen då med??

Eller är det bättre att börja med p-piller under de tre månaderna som innefattar både bröllopet och resan?

Tacksam för svar!

• Izzie

Ja du kan äta dom vid båda tillfällen. Jag testade mina i början på sommaren och åt dom sedan igen lagom till bröllopet. Personligen tycker jag att det verkar bättre att ta dessa piller två gånger. Då slipper man ju få i sig en massa hormoner i onödan. Här äter man dem bara när man precis behöver det. Förutsatt att man inte lider av biverkningar tycker jag att detta är lättare. Men biverkningar kan man ju få av p-piller oxå. Som sagt, detta är bara min åsikt, är inte sjukvårdsutbildad.

• jenbp

Izzie

Tack för ditt svar! Vet du förresetn hur långt innan mensen skall komma tar man dem?

• jenbp

Oups!

Såg att det redan fanns besvarat ovan!

• M23

Jag fick biverkningar av Primolut Nor, extrem mensvärk sedan när mensen väl kom! Och så blödde jag mycket mer än vanligt.

Men detta säger jag inte för att skrämmas, om det föreligger risk för att jag ska få mens på mitt bröllop så skulle jag ta dem igen. Hellre ont efteråt än att oroa mig för att få mens på min bröllopsdag!

• jenbp

Håller med! Känns som om man får ta den smällen i så fall!

• lindza

Finns det inget annat sätt att skjuta på mensen än p-piller?

• vi_två=sant

Hej! Vad är det för biverkningar på Primolut Nor?

• Klurifax

Jag har tagit Primolut Nor flera gånger och har inte haft några biverkningar alls mer än lite mer mensvärk...

• vi_två=sant

Klurifax: Var det under tiden du åt dem eller efter du slutat?

• joda

jag får ganska mycket humörbiverkningar av primolut-nor, blir irriterad, nedstämd och allmänt arg (typ pms-deluxe), så det kan ju vara värt att testa innan och se hur du mår av dem..

• Klurifax

vi_två=sant
    när mensen sätter igång... Skulle jag behöva skjuta upp till mitt bröllop så hade jag ätit tablett till måndagen eller så...

• vi_två=sant

joda:Hur fort kom biverkningarna? Jag gifter mig på lördag och vet inte närmin mens kommer eftersom jag slutade med piller för snart 2 månader sen. Har haft mensverk till och från men ingen mens. Men jag vill ju inte ha den på Dagen-

• joda

vet inte riktigt, skulle tro efter nån-några dagar..men det är ju mest en ökad känslighet, så att säga.. Om allt är lugnt märks det nog inte så mycket (men sista dagarna före ett bröllop kan ju vara ganska stressiga..) det beror ju också på hur du är i vanliga fall, både humörmässigt och hur du reagerar på hormoner (kolla om dina p-piller varit mest östrogena eller gestagena, primolut-nor innehåller bara gestagen, så vet du kanske lite mer om hur du reager på dem..) lycka till!

• Misery

tack vare min p-stav så har jag alltid mens.
    som tur är så ska jag gifta mig i en röd klänning ^_^

• brud070609

jag fick provera, dels för att stabilisera mensen (har bruna flytningar typ 1 vecka innan och 1 vecka efter mensen) och de ska tydligen också fungera för att kunna skjuta upp mensen...men de har inte hjälpt ett dugg...nu vet jag inte vad jag ska göra...kommer nog ha mens både på b-dagen o b-resan :( :( :(

Svar på tråden Nej nej nej neeeej...