• Ångest

Ångst utan att varit otrogen

Är det berättigat att ha ångest för något man inte gjort?

Jag har varit tillsammans med min kille i flera år. Jag har under den tiden aldrig så mycket som ens tittat åt nån annan kille, och jag har alltid haft svårt att förstå människor som är otrogna. Tills för någon vecka sedan...

Jag träffade en kille på krogen. Vi pratade bara som kompisar och det var inte alls någon flörtig stämning mellan oss. Dagen efter började han skicka sms till mig, och jag fick veta genom en gemensam kompis att han är intresserad av mig. Han vet att jag har en kille och han håller sms:en på en kompisnivå.

Så varför känns det som att jag gör något man inte får?? Det känns som mitt huvud ska sprängas av alla tankar som far runt där inne nu. Jag kan inte sluta tänka på den här killen, och jag kan inte låta bli att svara på hans sms. Jag säger till mig själv att jag inte gör något fel, eftersom jag inte är direkt flörtig, men samtidigt får jag ångest när jag tänker på hur jag skulle ha reagerat om min kille skickade sms till en annan tjej.

Jag vågar nästan inte ens skriva det här, men... jag har till och med börjat drömma om att jag är otrogen med den här killen, och tänker "Det kanske inte är så farligt..om det bara händer en gång. Och man lever ju bara 1 gång..." Dessa tankar skrämmer mig också, eftersom jag ALLTID har varit så förbannat trogen i mina förhållnaden! Ibland önskar jag till och med att min snälla kille ska göra något taskigt mot mig, så att jag får mer "rätt" att hämnas mot honom, med den här andre killen.

Sedan tänker jag att jag antagligen redan gått för långt, eftersom jag har sms-kontakt med killen, och att det inte skulle göra någon skillnad om vi bara hånglade lite...

Fy f*n vad jag inte trivs med mig själv just nu!!! Till saken hör att jag inte skulle vilja bli ihop med den här nya killen, utan är enbart j*vligt sugen på honom.

Är det någon av er som orkat läsa alt det här, som har något vettigt tips att ge mig? Ena delen av mig vill att ni ska skriva "Du måste hålla dig till din kille, glöm den andre" och att jag gör det. Den andra delen av mig vill att ni ska svara "Kör på! Du lever ju bara en gång, lite otrohet har ingen dött av." ;) Men ni får ju så klart svara vad ni vill.

Tacksam för lite råd.

Ps. ursäkta att det här inlägget blev väääldigt långt!

• Svar på tråden Ångst utan att varit otrogen
  • £Myran

När jag varit i den sitsen har jag bara allt jag kan försökt ignorera känslan och tänkt på allt bra med min kille typ sådär, tillslut har känslan försvunnit.
    Dock har jag när det var slut, eller min kille och jag hade haft de skit under måndader, sen sa han att vårt förhållande bara var en illusion som jag tolkade som att de var slut, vart otrogen utan en endaste skuldkänsla, det skrämmde mig för jag får så lätt skuldkänslor. Iaf så hade inte killen min fattat att jag tolkat de som att vi inte skulle vara ihop men ett patr dagar senare tog de slut

• A+P=sant

Åh Ångest!

Jag vet precis vart du befinner dig. Har tappat 6 kilo de senaste 4 veckorna (och jag var inte stor innan).

Har levt i hop med min sambo i fem år och har träffat någon den här våren som till en början bara var en god vän, en vänskap som gled över i något betydligt allvarligare.

Jag har tagit det yttersta steget och ärligt talat, det har jag ingen ångest alls över det var precis vad jag ville (herregud jag har varit på månen och vänt!), men allt det andra....konsekvenserna hemma och i min omgivning. Om jag kunde vända ut och in på mig själv skulle jag göra det för att få bort det konstanta magontet, värken i hjärtat, oron.

Jag har inga goda råd att ge dig. Skulle gärna vilja ha några själv.

Vad du än gör så tänk efter noga innan och lycka till!

Massor av kramar A

• A+P=sant

Har läst hela tråden nu. Känns som en lättnad att ha läst hela och se att jag inte är ensam i världen med detta.

• Abra

A+P=sant: Menar du att du hade sex med en kille du känt stark attraktion till ett tag, men att du fortfarande är tillsammans med din sambo och han har förlåtit dej, och ni fortfarande älskar varandra, eller?... Förstår inte riktigt vad du menar. Vill du förklara?

((Kram))

• A+P=sant

Abra

Hm...något sånt. Känns inte bra att skriva det så här alls, men ja.

• A+P=sant

Jag kanske ska skriva att jag har en allvarlig förälskelse i den andre mannen, och han för mig.

Jag älskar min sambo, men på mitt vis och jag vet inte om det är rätt vis för "tills döden skiljer oss åt"

• Misery

a+p=sant

jag hoppas du är öppen mot din sambo med allt som händer.

• Abra

A+P=sant: OK. Men vet din sambo om hur du känner då? Har ni bestämt att ni ska gifta er oxå redan, eller?...

• Swedie Pie

Jag var också i en liknande sits för ett par år sedan. Kortfattat; träffade en man på jobbet som jag blev förälskad i, hade ont i magen, kunde inte äta, fick dåligt samvete såklart eftersom jag redan hade kille... velade ett tag men lämnade till slut min dåvarande partner. Det var jätte-komplicerat, hade hus och en massa andra åtaganden ihop. Men nu i efterhand så var det så himla värt det! Jag har insett att jag och mitt ex inte var ämnade för varandra. Vi var kompisar och alla tyckte att vi var sååå perfekta ihop, men vi hade INGENTING att prata om. Det fanns inte en gnutta av passion (mer än kanske precis i början av förhållandet) och jag kan inte fatta hur vi höll ihop så länge som vi gjorde.

Visst kan det vara "nyhetens behag" som får en att falla och man kan intala sig själv att det går över. I mitt fall har det inte gjort det. Jag och min "förälskelse" är fortfarande ett par och efter 4 år tillsammans är jag fortfarande konstant k*t på honom. Dels antagligen för att jag var så attraherad av honom redan från början, men också för att vi connectar på ett helt annat plan. Har samma intressen, kan diskutera och skratta ihop på ett sätt som jag och mitt ex aldrig gjorde.

Ville bara delge hur det kan gå när man träffar rätt man vi helt fel tidpunkt.... Kanske inte direkt hjälper dig i din situation. Lycka till hur du än gör.

• Abra

Swedie Pie: Härligt att det gick så bra allting! Det bevisar ju att allt ju inte är "svart eller vitt" vad gäller varken livet eller kärleken, vilket iofs inte gör det hela lättare!

((Kram))

Svar på tråden Ångst utan att varit otrogen