• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • JuliBrud07

wozzgirl - Ja hade tänkt nå sånt ville bara veta om det lät tråkigt...:) Känner dom flesta rätt väl iom att vi har ett rätt litet bröllop. :) Först tänkte vi bara skriva nån liten mening om varje person men det blir ju sååå mycket roligare med ett litet rim.

• förhoppningsis

Har gett upp tanken på att rimma om folk, men är däremot noga med att skriva något om alla mer än "fru till kalle"

dessutom tycker iaf jag att det är tråkigt att inte skriva åt båda hållen
    så vi kör genomgående
    kalle sambo med lisa, och så nån info
    lisa sambo med kalle, nån info

lite jobbigt när man ska skriva om folk man knappast har träffat, men något brukar man ju veta om dem, tex vad de jobbar med eller om de kommer fårn en annan stad eller så. Annars får man dra till med det lilla man vet...
    tex bakar goda bullar eller nått som nån sagt om personen typ

var hos tårtbageriet idag, har en stor kartong med tårtbitar i kylen nu, svårt att vänta på att sambon ska komma hem så vi kan proväta

• Fru0707

Vi skriver

Brudens/brudgummens bror/syster/kusin/vän XX sambo med Xx och så nån info

Sen sambo med Xx så nån info

Vi har inte rimmat skulle bli för svårt då det är över 100 personer..vi skriver lite personlig info istället om personen hurudan den är och vad den tycker om att göra.

Tex. Brudens vän XX, snäll och pratglad tjej som älskar choklad och sin lilla röda bil. När hon inte pluggar ställer hon upp på en reklambild eller två.

Ger ju en liten bild av hur hon är och vad hon gör :)

• förhoppningsis

har gett upp budgeten nu och bytt upp oss en nivå, så deppigt att se att våra siffror är mycket högre hela tiden. Nu känns det mycket bättre. Låg mitt i mellan 2 budgetförslag.

Idag har jag storhandlat på Panduro, de hade 20 % rabatt. Blev papper, stämplar, stämpelrengöring mm
    här ska pysslas!!

• N&N

Kul med pyssel! Idag tackade min kompis som hobbyfotograferar - hon är skitbra - ja till att fota under middagen, talen, tårtskärandet och valsen typ. Har riktig fotograf med på vigseln och minglet + porträtt men kompisen fotar alla gäster och resten av kvällen + min syrra som är rätt bra också. Känns skönt att ha det avklarat.

• förhoppningsis

jättekul med pyssel - absolut!
    men vår grundtanke att göra alla trycksaker själva för att det skulle bli så mycket billigare har nog inte funkat så bra är jag rädd...
    klart det blir billigare än tex calligraphen men om jag inte fått pysselnojja så hade de kunnat bli ännu mycket billigare

• förhoppningsis

fick en panikattack i går kväll å kunde inte sova för att det är så mycket att göra. Hade gått å lagt mig men efter 1 timmes snurrande i sängen gick jag upp å broderade näsdukar istället...

fler än jag som börjar känna lite stress?
    (spec när man får blinkande utropstecken i planeringen på BT)

• N&N

I söndags låg jag vaken till tvåtiden för jag hade fixat med bröllopet under kvällen och insett att det var så mycket detaljer att fixa. Så jag gick upp och skrev ned allt och då gick det att sova. Under veckan har jag fixat med allt från vita trosor till barnen/näbbarna till att printa ut bilder på håruppsättningar... det jobbigaste är att göra detaljplaneringen för dagen, vad alla ska fixa och ansvara för. Men det är bara att ta tag i bitarna...

• JuliBrud07

Vi har ju ganska litet bröllop så det mesta är fixat, har varit och prov ställt upp bord och stolar i fest lokalen, har även pysslat ihop servettringar och klänningen är på väg. Håller fortfarande på med rimmen! Usch, snart blir jag flint... ;)

• förhoppningsis

handlar det om massa sdetaljer man inte får glömma så hjälper det att skriva upp dem, men när det handlar om trycksaker som ska fixas, bordsplacering, skräddare osv så hjälper inte det.
    Har ingen tärna så jag måste be massa andra människor hjälpa till med saker, trots att massa har sagt - "säg till om det är nått vi kan göra" så känns det fånigt att be om hjälp, spec när det är ûber banala saker eg. tex ta med riskorgarna från kyrkan till festlokalen, där de ska användas till annat.
    Känns som om man inte litar på att anförtro den personen något svårare eller så, + en inneboende motvilja över att be om hjälp

Svar på tråden 070707 tråd 6