• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • N&N

>>Gerda
    Vi har ju hyrt en konferensanläggning, fräsch och vita takbjälkar, men man måste fixa dekorationer själv, därför har jag planerat det noga. Gillar att fixa med blommor och matcha dukningar :) Har en femårig tjej som gillar att bläddra i bröllopstidningar med mig...

• 7/7-07

Hej.
    när jag läser allt detta så blir jag lite orolig själv. att jag inte har allt under kontroll menar jag.
    kyrka + lokal bokad. Tårta och catering och mat. Vin ska vi fixa. Vårt OSA är den 15:e juni. hälften har svarat att de kommer resten vet vi inte.
    klänning till mig är klar samt hindersprövning. Prästen hade sökt oss förra veckan. bröllopsresan är bokad.
    vigselring inköpt .
    vad kan jag ha glömt?..
    kom gärna med förslag.

• eliin

ohmygoodness - vi har faktiskt det mesta klart, så jag har inte sån panik, men det känns lite jobbigt att inte "få fingrarna ur" och ta tag i det där sista bara...

• 7/7-07

Hur mycket vin ska man beräkna till varmrätt? alltså glas / flaska och hur mycket kommer det gå åt ?!

vi ska snart bestämma vilket vin vi ska ha till förrätt och ett annat till varmrätten.

• Sommarbrud 070707

7/7 -07: Jag pratade med en kompis som är restaurangchef han rekommenderade ca. 2,5 glas till varmrätten. Vi har därför tagit i lite till dvs. 3 glas då finns det kanske vissa som dricker 3 medan andra dricker 1-2 glas.

• Sommarbrud 070707

Är det någon som har koll på vad som är tillåtet att "kasta över" brudparet istället för ris? Vad jag har förstått får man inte använda det...

• helenrik

Sommarbrud 070707
    Nu har vi läst på flera ställen att det inte är något problem för fåglarna att man slänger ris.
    Men om nu kyrkan inte vill ha en massa ris på kyrktrappan så får man kanske välja något annat eller erbjuda att någon sopar bort riset när ni är klara.

• förhoppningsis

rosblad, såpbubblor eller spec hjärtformat ris gjort av kristyr

• 7/7-07

Tack sommarbrud 070707.
    då räknar vi på 3 glas var till varmrätten.
    ska bli kul att prova olika viner.

• Sommarbrud 070707

Tack för tips och svar kring alternativ till ris!

7/7-07: Lycka till med vinprovningen! Vi fick tips på ett vin som vi tyckte var väldigt gott, "Graham Beck Pinotage" (72kr/flaskan).

Svar på tråden 070707 tråd 6