• Fru Nilsson 1/7-06

Din DrömMöhippa!!!

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?

2) Klädsel? Klä ner/klä upp?

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

5) Uppfräschning?

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st?

7) Detta vill jag helst slippa!

8) Annat kul DU vill tillägga?

• Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!
  • Hummingbird

Så här såg min möhippa ut! Vilket var en helt underbar dag!!
    Möhippan var en månad innan bröllopet. Blev kidnappad på jobbet kl 13.30 en lördag.

Fick ha mina vanliga kläder + en krona med en slöja.

Vi började på eftermiddagen.

Picnic hos en kompis, ansiktsbehandling på salong och choklad provning!

5) Uppfräschning?
    Fick åka hem en liten stund för att byta kläder och dricka några drinkar med min syster och vår kusin.

Åt middag på min favoritrestaurang och fortsatte kvällen hemma hos mig med frågesport om min man och hans land. Fick även presenter av alla vännerna och jag skulle gissa vem som hade givit mig vad. Kul!

Jag slapp bli utklädd och slapp gå på stan och sälja kyssar och andra saker. Det hade jag inte hade upskattat!

Jag fick verkligen min drömmöhippa!

• Fru Cinderella

- 2 helger innan (lördag)

Klä upp

Picknick, spa,

Champangelunch, spa, make-up

5) Uppfräschning?
    Ja självklart

Karaoke
    Middag

Pinsamma event på stan..

• Humma 11/8

Så här ser min drömmöhippa ut!

1) Tidpunkt? 2 helger innan blir perfekt, då hinner jag nyktra till tills den stora dagen

2) Klädsel? Känns obligatoriskt att bli utklädd/uppklädd, sen önskar man kanske inte detta...

3) Aktiviteter under förmiddagen? Champagefrukost, chokladprovning, brunchpicknic i stor park.

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Adrenalin - men ingen fallskärm, gärna överraskning av "vänner" från förr, vinprovning.

5) Uppfräschning? Ja tack, gärna av med utklädningen, snygg frissa och make av proffs, dusch, snabb-spa? Bubbelbad med mer champagne!

6) Kvällsaktiviteter? Givetvis några lekar; kondom-, puss-, kalsong förenat med pubrunda på mina favoritställen!

7) Detta vill jag helst slippa! Träffa min mamma, farmor eller svärmor.

• ceowyn

Ett par helger före bröllopet, gissar att det är fullt upp att göra sen. Tidpunkt för kidnappning spelar ingen roll, vill gärna ha lite tid att "fixa till mig" om de behagar komma tidigt på morgonen.

Är inte "rädd" att spöka ut mig. Men snälla, sätt inte på mig något som är för litet. Hellre klä upp än klä ner.

Frukost tillsammans, frågestund, peppning inför eftermiddagen.

Någon utmaning, nåt jag inte gjort förut. Spela in cd, lära mig dansa t.ex lindy-hop, höghöjdsbana, boxning (obs: ej för närgånget), rida islandshäst, köra ponnytrav, absailing m.m.
    Oj, det blev visst mer än tre förslag - sorry....

5) Uppfräschning?
    Ja tack, eftersom jag gärna vill göra något fysiskt. Kanske lite massage eller ansiktsbehandling.

Middag tillsammans, gärna laga maten ihop med lite vin, skvaller och prat. Någon gemensam aktivitet bara vi tjejer (ej utgång på krogen) bada i vedeldad tunna, fnissa och lära känna varandra inför bröllopet. Vet att jag antagligen inte hinner prata med alla så mycket som jag skulle vilja under den stora dagen så då vill jag passa på nu. Gärna sova över tillsammans så vi kan käka frukost och prata vidare dagen efter.

Förnedring, bli "aspackad", gå på krogen. Går man på krogen tappar man bort varandra, jag vill umgås!!!!!

• Fru Nilsson 1/7-06

ceowyn
    Hellre för många än för lite förslag!

• Cecilia.A

1) I god tid. Ungefär en månad innan.

2)Kanske någon kul klädsel på dagen och en riktig uppfräschning till kvällen.

3)Frukost tillsammans tycker jag lät riktigt mysigt. Gå någon kul kurs tillsammans.

4) på eftermiddagen skulle jag tycka det var kul med ett riktigt makeover. Smink frisyr, kläder och kanske tom någon som fotar.

5)-

6) kvällsaktivitet. En inhyrd kock som lagar den mest utsökta tjej middag man kan tänka sig.

7) Slippa. bli aspackad coh göra saker jag sedan kommer ångra. Vill inte ha ågren över min hippa på bröllopsdagen.

• madlin

Oj.. jadu.. kanske 1-2 veckor innan? Helst inte dagarna innan bara ;)

Hm... skulle föredra mina egna kläder. Men de får gärna spöka ut mig med något smink, huvudbonad och attaraljer.

~ Nån rolig kidnappning, virrvarr så man knappt vet man åker någonstans.
    ~ God frukost hos någon av kidnapparna eller på nåt mysigt fik.

~ Gocart
    ~ Sumobrottning

5) Uppfräschning?
    ~ Har alltid velat bli omhändertagen, fått stylist som väljer ut kläder, gör makeup osv. Sen gör en fotosession med en bra fotograf, kanske kunde man slå två flugor i en smäll och ta lite sensuella kort till maken som morgongåva.
    ~ Eller så skulle de varit riktigt mysigt och få lite massage och basta med tjejerna.

~ Ut och äta en bit
    ~ Chokladprovning
    ~ Vinprovning

~ Att de spökar ut mig helt och hållet o tvingar mig att göra massa fåniga saker.
    ~ Bli nersupen.

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag har sammanställt ovanstående Dröm-möhippor!
    25 deltagare från BT)

Sammanfattning:

De flesta vill ha sin möhippa 2-5 veckor innan bröllopet.
    Inte för tidigt på morgonen, utan vid 9-10-tiden

Gärna något originellt, diskret, fin utklädnad. Inte något fult/skrikigt/trams/slampigt/inte för ?naket?

Många önskar:
    Picknick/Brunch, champangefrukost

Något aktivt typ: Sumobrottning, busigt äventyr, bowling, ridning, dansskola, nöjespark, gokart, typ fångarna på gården, nån aktivitet för alla, äventyrslekar, femkamp, Adrenalin aktiviteter, tipspromenad, chokladprovning, gå nån kurs, frågestund

Många önskar:
    Sumobrottning, busigt äventyr, bowling, gokart, ridning, dansskola, nöjespark, typ fångarna på fortet, Nån aktivitet för alla, äventyrslekar, femkamp, Adrenalin aktiviteter, tipspromenad, chokladprovning, Gå kurs, frågestund.

Många önskar SPA eller kroppsbehandlingar
    Klä upp sig i snygga kläder inför kvällen.
    Goda drinkar under tiden.

Många önskar:
    Drinkkurs, Sexparty, dansa på nåt uteställe, eller aktivitet med mys hemma, Chokladprovning

Många vill slippa:
    förnedring, spex, göra jobbiga grejer, för mycket alkohol, bli utklädd/förlöjligad.

Annat man har lagt till:
    Tanken räknas, inte pengarna!!! Det som är kul är om vännerna fixar nåt som de vet/tror att bruden verkligen gillar.
    Men viktigast av allt är att få vara med mina vänner som bryr sig om mig!
    Vill hemskt gärna att det ska bli en minnesvärd dag med mina kompisar. Alla ska ha roligt dvs vill göra saker tillsammans. Sedan om det är: göra smycken, sminka varandra, rida, köra go-kart, bowla, laga mat, spela spel, spelar inte så stor roll. Det behöver inte vara dyrt för att vara kul.
    Om någon är orolig tycker jag absolut att man kan prata med någon som man tror kommer vara med och planera, eller sin blivande man. Om man är kontrollfreak (typ jag...) - bit ihop och se glad ut! Tänk på alla som lagt så mycket tid på dig!

• Nisson

Min möhippa var i förrgår! Och jag hade verkligen JÄTTEKUL! De kidnappade mig i en lånad raggarbil, klädde ut mig i bondoverall och stövlar och sedan åkte vi och sköt lerduvor. Sedan åt vi lunch och provade på fäktning (hur kul och jobbigt som helst). Efter det: bastubad och relax, frågestund och lite allmänt slappande. Så blev jag utklädd till påskkärring och vi gick ut och åt på ett inneställe som är restaurang + nattklubb. Men jag ääälskar det här med att bli utklädd, lagom full och bjuda på mig själv! Det var definitivt ingen förnedring, bara en väldigt kul och VILD dag som tog slut kl först 3 på natten. Mina vänner hade verkligen ordnat den perfekta möhippan för mig!

Ens vänner känner (oftast) en så bra att de fixar en möhippar som passar! Det är min erfarenhet!

• ~Annelie~

Gärna en lördag, då jag har skiftande schema på fredagar och är trött efter jobbet..Vill ju vara ledig dagen efter så jag verkligen kan koppla av och ha kul

Nån slöja eller djävulshorn kan jag gå med på..likaså en helsjuk sminkning, men gärna inte jobbiga kläder

*Femkamp på grönan
    *Drinkprovning/champagnefrukost
    *Ansiktsbehandling

*typ gocart eller liknande.. gärna nåt med fart i men inte nåt som är jobbigt..bara kul :)

*lära mig dansa vals

*Bowla

5) Uppfräschning?

Ja gärna! Ansiktsbehandling skulle va riktigt nice!

* Åka på kryssning å möta upp brudgummen å där fortsätta möhippa/svensexa tillsammans.

* Pubrunda (gå runt på olika pubar inte danshak)

*Förnedring av olika slag
    *få sjunga
    *bli bedrövligt nersupad (lagm full e en annan sak)

Annat kul DU vill tillägga?

Har hört att det sk bli en möhippa och jag hoppas att vi alla möts upp på kvällen så vi får ha kul tillsammans.. Både möhippe- och svensexagänget.

• Theresekarlsson

1) Tidpunkt? 2-3 veckor innan....

2) Klädsel? inget som man blir utskämd i....hellre lite finare kläder....

3) Aktiviteter under förmiddagen? Makeover med smink & dyl, massage, spa.

4) Aktiviteter under eftermiddagen? chokladprovning, vinprovning, någon form av sport (typ gocart, paintball)

5) Uppfräschning?
    ja absolut........

6) Kvällsaktiviteter? God middag med mycket vin...

bli utskämd och gå på stan o sälja pussar m.m.......

Denna dagen vill jag bara få må bra och bli bortskämt inte utskämd.....är mamma till 2 små barn och behöver komma hemifrån och få må lite bra,

• helenrik

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning? Mins två veckor innan. Absolut inte helgen innan.

2) Klädsel? Klä ner/klä upp? Egna kläder och inget speciellt.

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st? SPA, picknick, bowling eller 5 kamp.

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st? Det samma som på förmiddagen.

5) Uppfräschning? om det är en heldag så lite uppfrächning, chans att åka hem och byta om.

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st? Gemensam middag hos någon vän, eller middag på ett ställe där man kan prata, inget för högljutt.

7) Detta vill jag helst slippa! All sorts förnedring. Vill inte att det ska vara för dyrt så att det känns som mina kompisar fått lägga ut mycket pengar. Helre mycket tid för prat och umgänge.

Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!