• Fru Nilsson 1/7-06

Din DrömMöhippa!!!

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?

2) Klädsel? Klä ner/klä upp?

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

5) Uppfräschning?

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st?

7) Detta vill jag helst slippa!

8) Annat kul DU vill tillägga?

• Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!
  • Noomi

Helst inte helgen innan, men annars spelar det nog ingen större roll. Gärna på morgonen, vill ha hela dagen tillsammans med mina kompisar.

Uppklätt eller nedklätt spelar ingen större roll, bara det inte är avklätt. :)

Gemensam frukost för alla, gärna picnic utomhus. Nån aktivitet för alla, typ gokart, sumobrottning eller liknande. Och jag har alltid drömt om att rida på en shirehäst.

Lite lugnare, typ spa-aktiviteter hemma hos någon, chockladprovning, ost och viner. :)

5) Uppfräschning?
    På min kompis möhippa var vi på ett hotell i deras Vip-bastu och tog det lugnt samt kunde fräscha till oss. Det var toppen!

God middag hemma hos någon eller utomhus om det är varmt. Vill nog helst inte gå ut på krogen eller liknande med risk att gänget skingras. Fast om det kunde undvikas (om jag gick till ett litet ställe t ex) så skulle det också vara kul.

Totalvägrar alla former av sång!
    Får jättelätt blåmärken så helst inga grejer där jag riskerar att få det (fast om det är långt innan bröllopet spelar det ingen roll). Och efter att ha läst en skräckhistoria här på BT vägrar jag simhopp!

• jagärsåkär

Gärna rätt långt innan bröllopet, annars blir det för mkt på en gång. Man har ju säkert 100 saker i huvudet veckan innan och kommer inte slappna av helt om man blir hippad då.

Jag vill absolut se ett SPA på listan i min möhippa. Vill gärna ha massage eller behandling, snacka tjejsnack o dricka fruktdrinkar...

INGA pinsamheter eller tråkiga "pussa andra killar" eller strippa eller så. Jag tycker en hippa BARA ska vara jätterolig o inte jobbig.

Hm... Klä ner säger jag. God mat, avslappnat, en massa fniss o skoj, behöver inte vara fiiint o uppklätt. Goda drinkar och kanske lite dans på natten. Älskar att dansa. Och aktivitet däremellan: sexy fotografering av fotograf (present till brudgummen) eller sminkkurs för alla tjejer eller nåt ute i naturen. Luftballongsfärd / båt + bada / rida om man gillar det.

Inte för mkt fylla, känns onödigt. Helst många kompisar. Tycker inte ens att bruden behöver spökas ut... Tycker man kan skämma bort henne ist för att skämma ut henne. Hoppas min tärna tänker som jag... hehe

• discodivan

kl 8 en lördagmorgon 2v innan bröllopet

en av mina maffiga balklänningar o en slöja

gå på stan o sjunga o samla in pengar
    spela in en cd till maken
    sälja kramar

spabesök med mat o sryck

5) Uppfräschning?

krogen med mat o dryck

iklädd bara raffset

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Gärna en månad före bröllopet, absolut inte veckan innan..

Jag kan gärna klä ut mig..lagom ..ej för naket eller tajt..

gocart, picnic, spela in en låt, sälja lite kramar eller dylikt...

Jätte gärna åka på spa och mysa med tjejkompisarna...men blir nog lite dyrt..

5) Uppfräschning?
    Skulle få kul att göra sig fin till kvällen

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st?,
    Gå ut och äta och dansa..

Bli bortgjord och behöva göra ngt som har med höjd att göra, isch!!!

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag läste vad jagärsåkär tycker och det fick mig att fundera lite över vad "klä upp/klä ner" betyder.
    För mig betyder klä upp att klä bruden fint.
    Klä ner betyder således att "spöka ut" henne, men det kan oxå vara som jagärsåkär tolkar det: avslappnad klädsel.

• Noomi

Nej jag tolkade det också så, nedklätt = utklätt.

• Balinda

) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?
    gärna minst tre veckor innan. jag hämtas gärna på morgonen vid tio kanske. en lördag!! jag e så trött på fredagar.

2) Klädsel? Klä ner/klä upp? vill hemskt gärna inte bli förnedrad det kan få synas att jag är på hippa men vill inte vara för " ful "

kanske någon massage eller nåt. Picnic någonstans..

något spännade lasergame eller nåt, kanske får lite uppdrag.

5) Uppfräschning? hemma hos någon med en lite drink.

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st? middag hemm hos vän förfest och sen ut och dansa!!

sälja kyssar och klä ut mig i töntiga kläder

• Kat77

Jag fick en möhippa i helgen :) "lyckorus"

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt?
    3 veckor innan var alldeles perfekt... Vi började 10:30 på morgonen då dem stormade in i lägenheten med knästrumpor över huvet!

2) Klädsel?
    Haha, rosa bäbis silkes pyjamas med matchande mössa :)

3) Aktiviteter under förmiddagen?
    Typ fångarna på fortet, kanon kul!

4) Aktiviteter under eftermiddagen?
    Sen drog vi ner till sjön och grillade hamburgare, fick även sälja en hamburgare til högstbjudane... Efter det åkte vi till en studio där jag fick spela in en sång... Den filmades så jag tror dem kommer visa min "musikvideo" på bröllopet. Kanon kul!!!

5) Uppfräschning?
    Ingen uppfräschning än..

6) Kvällsaktiviteter?
    Vid 17 drog vi till ett spa där vi mötte upp killarna, väldigt uppskattat. Dem hade hyrt hele lokalen så vi var där fram till 23 och bara mös.. Badade bubbelpool, basta, åt middag och hade kanon trevligt! Sen blev det utgång på stan! Vilken dag!
    Ett par kompisar kom upp från Stockholm som var en glad överrasking! Är fortfarande i ett lyckorus!

Jag hade inga förväntningar och trodde inte jag skulle få nån hippa så jag kan inte komma på nåt här! Mina kompisar känner mig väl och vet vad jag gillar/inte gillar!

Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!