• Fru Nilsson 1/7-06

Din DrömMöhippa!!!

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?

2) Klädsel? Klä ner/klä upp?

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

5) Uppfräschning?

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st?

7) Detta vill jag helst slippa!

8) Annat kul DU vill tillägga?

• Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!
  • A:s wife

Jag fick min möhippa i lördags och kan berätta hur den var. jag är själv jättemöjd och imponerad av vad mina kompisar hittade på till mig!

- 3 veckor innan bröllopet. de väckte mig med champagnefrukost kl 8 på morgonen.

- utklädd till påskkärring på dagen, snyggt sminkad av kompis som är make up-artist (fast jag fick ha lite fjädrar i en krona på huvudet för att behålla "påskkärring-känslan".

3) Aktiviteter under förmiddagen?
    - sprang på stan och följde ledtrådar som ledde till att fler kompisar plockades upp på olika ställen. lunch hemma hos en kompis.

4) Aktiviteter under eftermiddagen?
    - Kung fu-boxning! alla fick lite instruktioner, sen fick jag gå matcher mot dem som vågade. Jätteroligt! och svettigt!!
    - Chokladprovning och fika med frågesport om min blivande make.

6) Kvällsaktiviteter?
    - middag på en libanesisk restaurang. där tvingade en dansös upp mej för att dansa med henne. roligt att få prova på lite "magdans".

- skämma ut mej på stan med att köpa kyssar osv.
    jag slapp sånt, men fick samla lite tips till mitt blivande äktenskap i utbyte av godisklubbor.

Annat kul DU vill tillägga?
    det var en väl genomtänkt och genomförd dag!

• Joleen

Spelar ingen roll men eftersom vi gifter oss i hemlighet blir det förmodligen efter bröllopet.

Spelar ingen roll.

Hmm, äventyrslekar, vattensporter eller något annat som jag gillar.

Bada i vedeldade tunnor, massage, SPA-behandlingar.

5) Uppfräschning?

Med goda drinkar

Middag på något gott ställe eller kanske pic-nic

Någon form av uppträdande, karaoke, sälja pussar och andra "förnedringsaktiviteter"

• wife 2 be - been wife

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning? Hellre långt innan än för tajt inpå

Har inget emot att klä ut mig. Dock inget För naket eller vulgärt

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st? God frukaost i park. sjunga in cd hade varit jätteskoj, femkamp på liseberg.

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st? oj nån god middag och lite små uppdrag under kvällen

5) Uppfräschning? Är inte helt nödvändigt beroende på hur de planerat. Om jag inte gjort nåt jättesvettigt under dagen. Hade däremot uppskattat lite bubbel och gott å dricka på nån trevligt spa avdelning

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st? Tror inte det hinns med så mkt som 9 aktiviteter.Dagen går snabbare än man tror. Ev nån matlagningskurs med nån kock där vi lagar till oss själva

Bungyjump!!!! Aldrig i livet. Såg en man på skara sommarland som fick snaran om halsen så det blev världens kalabalik. Annars ställer jag nog upp på det mesta...

• margaux

Hur ser din DrömMöhippa ut?

Inte för nära bröllopet, 3-4 veckor innan helst.

Absolut inte UT. Men behöver inte vara finklädd.

Champagnefrukost, Adrenalin aktiviteter, eller naturupplevelser.

Lunch.

Beroende på vad som blir gjort på förmiddagen.... Båttur, spa, kurs i något intressant.

5) Uppfräschning?
    Oh yes.

Middag på restaurang, matlagningskurs, grillning på stranden. Etc, etc. GOD MAT och VIN....

Alla typer av offentlig förnedring.... Ingen rosa tyll och sälja pussar o.l. Ingen "kappdrickning" heller.....

Drömmen vore kanske ett åka bort över helgen till någons stuga/ spa resort. Heeeela helgen med tjejerna!

• Troll-P

Rolig tråd!

1) Tidpunkt?
    - Helst inte veckan innan, men två-fyra veckor innan. Gärna på en helg. Är ganska morgontrött så inte för tidigt dvs vaknar inte före 9 en ledig dag.

- Gärna klä upp! Jag går oftast i jeans och tröja/blus och hade tyckt det var kul om någon annan valde annorlunda (smickrande) kläder.

3) Aktiviteter under förmiddagen?
    - Något lite lugnare eftersom det tar ett tag innan jag är helt vaken. Frukost/lunch med tjejerna, tipspromenad för att komma igång.

4) Aktiviteter under eftermiddagen?
    - Något med fart i, eller nåt fysiskt! Rally, rida, boxas, segla en hobiecat. Saker som jag inte brukar göra men som är roliga att testa.

5) Uppfräschning?
    - Ja tack eftersom jag hoppas på en händelserik eftermiddag. Gärna fixa till sig tillsammans, bli sminkad och uppklädd.

6) Kvällsaktiviteter?
    - God mat, gott vin, frågesport. Vi kan gärna laga tillsammans. Gärna lite privat dvs om på restaurang i ett eget rum.

- För tidigt på morgonen, vill ju orka hela dagen! All typ av förnedring och för mig betyder det tex gå på stan i pinsam utstyrsel och sälja kondomer och kyssar, att bli packad, sjunga kareoke/spela in skiva (sjunger ap-dåligt och tycker inte att det är kul).

Annat kul DU vill tillägga?
    Vill hemskt gärna att det ska bli en minnesvärd dag med mina kompisar. Alla ska ha roligt dvs vill göra saker tillsammans. Sedan om det är: göra smycken, sminka varandra, rida, köra go-kart, bowla, laga mat, spela spel, spelar inte så stor roll. Det behöver inte vara dyrt för att vara kul.

Jag vet redan att jag kommer få en bra dag trots att jag inte har någon aning om när, hur etc. Anledningen är att vi tjejkompisar har pratat om ev möhippor och vi har samma inställning: det ska vara kul!

Om någon är orolig tycker jag absolut att man kan prata med någon som man tror kommer vara med och planera, eller sin blivande man. Om man är kontrollfreak (typ jag...) - bit ihop och se glad ut! Tänk på alla som lagt så mycket tid på dig!

• bröllopsängeln

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?4-6 veckor före bröllopet.

klä upp

någon provning, nagon grej för alla att delta i och något man aldrig gjort förr.

-

5) Uppfräschning?
    -

middag

Spa och ett vanligt uteställe

• 4:e Maj

Kankse lite kontroveriellt men jag vill helst inte ha nagot alls...

Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!