• Fru Nilsson 1/7-06

Din DrömMöhippa!!!

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Tidpunkt? Långt före bröllopet/helgen innan? Tidpunkt för ev. kidnappning?

2) Klädsel? Klä ner/klä upp?

3) Aktiviteter under förmiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

4) Aktiviteter under eftermiddagen? Ge gärna förslag på 1-3st?

5) Uppfräschning?

6) Kvällsaktiviteter? Ge gärna förslag på 1-3st?

7) Detta vill jag helst slippa!

8) Annat kul DU vill tillägga?

• Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!
  • Kakan2007

1: Gärna ca 3 veckor innan bröllopet och att man inte blir bortförd alltför tidigt på dagen... Drömde en mardröm härom natten om att de hämtade mig oduschad,osminkad och ofräsch i håret... Skulle vara lite kul att bli bortrövad från jobbet, vid lunchtid typ.

2: Gärna klä upp på ett roligt/finare sätt. När vi hade hippa för en kompis i somras köpte vi en gammeldags vit klänning på Myrorna, sen sydde vi fast 1 hjärta på framsidan med den blivandes namn i och 1 på baksidan med en pil genom hjärtat. Blev som en brudklänning fast annorlunda.

3/4/6: Några höjdare att få göra är: rida och spela in en sång som jag skulle vilja sjunga på bröllopet men som inte kommer låta bra live... och picknick. Sen vet jag inte riktigt. Finns ju massor men det är detta jag på rak arm kan komma på. Sen middag och annat kul på kvällen! Inte krogen utan hellre något mer annorlunda avslut.

5: Gärna

7: Det jag väldigt gärna slipper är att bli utklädd iskrikiga kläder och gå på stan och sälja pussar och faktiskt också att gå ut på krogen, hellre ut och äta då eller nåt.

• Bens wife

Gärna inte sista helgen före kanske, men spelar inte såå stor roll. Helst inte tidigt på morgonen, utan gärna på dagen/från jobbet så man är lite fräschare...

Gärna slöja och någon fin/diskret utklädnad isåfall. Inte nåt fult/skrikigt. Gärna egengjorda/egentryckta saker.

1. Champagnefrukost/picknick.
    2. Alla har skrivit ett minne e dyl om bruden och hon får sen gissa vem som skrivit vad.
    3.Sumobrottning eller annat lagom busigt äventyr.

1. SPA (hemma eller ute)
    2. Chokladprovning
    3. Styling och fotografering till en almanacka till brudgummen

5) Uppfräschning?

SPA? Eller nåt badhus.

1. Drinkkurs
    2. Sexparty!
    3. Ut och dansa!

Springa runt på stan och göra jobbiga grejor. Supa är heller ingen hit.

Annat kul DU vill tillägga?

Tanken räknas, inte pengarna!!! Det som är kul är om vännerna fixar nåt som de vet/tror att bruden verkligen gillar.

• Lilla Li

På en helg, max en månad innan bröllopet. Gärna en heldagsgrej.

Vanliga kläder men att alla har något gemensamt, någon accessoar alla har, ett plagg i samma färg eller dylikt. Så att det blir en tjejliga. ;)

Något aktivt typ bowling, go-kart, ridning, dansskola, nöjespark, secret box-fotografering eller dylikt. Lunch.

Något mer avslappnande, typ spa, massage, sminkkurs.

5) Uppfräschning?
    Klä upp sig inför kvällen.

Käka middag, ut och festa.

Förnedring, spex och galna upptåg. Vill ha en trevlig och kul sista helg med tjejerna bara!

• missQ

Kul!

Hur ser din DrömMöhippa ut?

1) Ett par veckor innan bröllopet, gärna på eftermiddagen. Absolut inte på morgonen!

2) Alltid uppklätt!

3) Aktiviteter under förmiddagen?
    Ska det absolut vara på förmiddagen skulle jag vilja gå och äta brumch på nåt mysigt ställe

4) Aktiviteter under eftermiddagen.
    Att gå till nåt spa och få behandlingar och bli sminkad skulle jag gilla. Alt. chokladprovning det har jag länge velat prova

5) Uppfräschning?
    En skön ångbastu kanske? fast då ryker ju make-upen

6) Kvällsaktiviteter?
    Jag skulle helst bara vilja gå ut och äta middag med tjejerna, dricka vin och sen gå till nåt kul ställe och parta hela natten, i en snygg outfit

All form av förnedring. Klä ut mig i fula kläder, ha skyltar runt halsen, sälja kyssar eller annat fånigt

• september22

1) Tidpunkt?
    Inte helgen innan. Gärna nån månad innan. Inte för tidigt på dan heller.

2) Klädsel?
    BEhöver inte vara uppklätt men inte nått fult! Kanske ett linne med BRIDE tryckt på och att alla andra har linnen som de står BRIDE CREW eller nått på.

3) Aktiviteter under förmiddagen?
    Brunch, Picnic, gokart eller nåt sånt

4) Aktiviteter under eftermiddagen?
    Secretbox fotograering vill jag verkligen! spela in nån sång. Sminkkurs, fast det kanske man ska ta efter uppfräschningen isåfall.

5) Uppfräschning?
    SPA eller badhus, typ centralbadet där man kan ta en drink oxå.

6) Kvällsaktiviteter?
    Middag på restaurang eller en picnic i parken. Krogrunda, kanske på ställen man inte brukar gå på. Kanske strippshow, bara inte för tacky.

Förnedringsgrejjer är inte kul! Vill inte bli för full för snabbt, tvinga inte i mig sprit!

Som nämnts tidigare behöver det inte vara saker som kostar en massa. Räcker med en picnic

• Morticia Adams

Åh! Vilken bra tråd! Vill läsa MER!!!!
    *Puff-puff*

• mrs L?

Så ser min DrömMöhippa ut!

1) Gärna ca 1 månad-3 veckor innnan, gärna på morgonen! Med frukost i beredskap

2) Ganska vanliga kläder, ev en slöja på huvudet och nå barnsligt runt halsen.

3) Jag vill gärna göra nåt av följande. Rida, dansa, sjunga eller typ fångarna på gården.... på förmiddagen.

LUNCH

4) Och Till kvällningen vill jag basta å bubbla och få kroppbehandligar, mysa med mina vänner rejält.

5) Uppfräschning?

6) Och om man fortfarande har ork kvar kan jag tänka mig en hemmakväll med spel! Sällskapspel, PS2 eller typ nån plojspel a lá tjejsnack eller ölspelet !

7)Jag vill slippa gå ut på stan och festa... jag var värsta party mäniskan förut men de ligger inte alls för mig, risken är stor att det ändå kommer bli så pga av den jag var förr.........

Men viktigast av allt är att få vara med mina vänner som bryr sig om mig!
    Annat kul DU vill tillägga?

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Tidpunkt:SENAST 3-2Veckor Innan,kommer känna mej alldeles för sressad annars;)

Klädsel:Absolut ingen kanindräkt eller liknande TRAMS.

Aktiviteter FM:Ja,picnic,brunch,eller ett spinningpass:)

Aktiviteter EM:SPA,massage, STYLING och fotografering skulle vara jättekul chokladprovning,go-cart.

Uppfräschning:Spa.Eller gå hem till någon med bubbelpool,och dricka en drink och klä upp sig inför kommande kvällen.

Kvällsaktivitet:Middag på någon finare resturang,lite drinkar och mycket dans.Skulle vara superkul.

DETTA VILL JAG HELST SLIPPA:Förnedrings utsryrslar,tigga pengar,klippa tvättråd:(:(

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Just det vill absolut INTE sjunga in någon skiva heller

Svar på tråden Din DrömMöhippa!!!