svartsjuk på hans ex
Finns där fler som är svartsjuka på killens ex helt i onödan? Jag är en av dem och jag skäms över det!
Finns där fler som är svartsjuka på killens ex helt i onödan? Jag är en av dem och jag skäms över det!
Jag träffade min blivande samma kväll som jag blivit dumpad... Visserligen var det ett kort förhållande som jag blev dumpad från, men jag har aldrig blivit så förnedrad. Trots detta har (mig veterligen) min blivande aldrig känt sig svartsjuk.
Min blivande säger att han visste så snart han såg mig att jag var kvinnan i hans liv. Vi blev omedelbart MYCKET goda vänner. Allt bara stämde, men det tog honom en månad att övertyga mig om att vi inte bara skulle vara vänner. *ler*
*kram*
Hej Marie,
Får jag bara fråga hur lång tid det tog dig att sluta grubbla över hans ex? Fy, vad jobbigt det måste ha varit när du visste allt om dem o deras förhållande då ni blev ihop. För mig är det alltid så, att i början av förhållandet (ca 3-6 mån) är jag aldrig svartis....sen brukar det ofta vara så att man sett bilder, hört historier etc coh då börjar min hjärna grubbla över sjuka saker......om hon var bättre, snyggare, bättre i sängen etc....och det brukar hålla i några år, då jag känner att han knappt minns sitt ex längre! Men senast igår kväll pratade vi om hans ex....och idag mår jag dåligt på nytt. Men det är aldrig han som tar upp henne, utan alltid jag! Jag VILL att han ska säga att hon var ful, dålig....men det gör han inte!
Har det löst sig med ICQ meddelandet? Har du frågat honom vad det gällde? Jag hade blivit galen! Fick reda på att hon sökt honom på telefon för några månader sedan och eftersom han inte var hemma, så ringde han upp henne 2 dagar senare. Jag skulle så gärna vilja veta vad de pratade om och varför hon ringde, men han säger att hon bara ville höra hur han mår! Konstigt!
Jag är inte ett dugg svartsjuk på min killes ex tack o lov
Jag har aldrig funderat på mina pojkvänners ex förrän nu. Jag har ingen anledning att vara svartsjuk eftersom han inte har kontakt med henne nu. Problemet är att hon är en ganska framgångsrik modell vilket innebär att om jag slår upp en Damernas Värld eller liknande så vet jag att några sidor kommer att vara fyllda med bilder på henne. Helt enkelt irriterande att se denna supersmala, söta tjej..... Fånigt jag vet men ändå... Det går nog över
ANonym 9:05, vad är det för konstigt med att hon vill veta hur han mår? Bara för att man lutar vara ihop med någon så slutar man väl inte bry sig om?
Oj då!! Hans ex supermodell?!? Detkan väl inte bli mycket värre i mina ögon!! Att aldrig bli fri från henne, liksom......hon syns överallt vare sig man vill eller ej....
Anonym 09.05:
Det tog mig flera år att komma över det ordentligt. Efter vi hade förlovat oss blev det bättre, då kände jag ju att det verkligen var mig han ville ha "på riktigt".
Jag pratade med honom igår om ICQmeddelandet och han sa att hon velat be om ursäkt för nåt som hänt under deras "strulperiod", men att han inte ville prata med mig om det eftersom han visste att det skulle göra mig ledsen. Jag frågade om han gått omkring och tänkt på detta sedan de gjorde slut och han sa att det hade han INTE. Däremot är hon en person som ältar saker och på nåt vis måste "göra upp" med det förflutna. Han kallade henne också "dum i huvudet" vilket på nåt äckligt vis gladde mig. Han blev också (naturligtvis) förvånad att jag fortfarande brydde mig om henne...
Just nu känns allting iallafall bättre än vad det gjorde igår!
Kram Marie
Tur för mig att hon snart är för gammal för de riktigt bra jobben. Usch vad stygg jag är...
Anonym 09:58
Du är inte alls stygg. Ibland får man vara missunsam...
Beror lite på vem man säger det till...
Skönt att du mår bättre idag!!
Det brukar gå upp o ner......men till slut börjar man väl lita på varandra, I hope!
När man hamnar i svackan då man får lust att börja rota, går förbi lghten eller vill smygtitta på deras gemensamma videos.....har ni något råd att ge vad man ska göra för att INTE göra det?! Ska man bara ta bort tanken och göra ngt annat??
Tänk på vad konsekvenserna av ditt handlande skulle kunna bli.../Marie
Anonym 10:41
Som Marie säger: tänk på konsekvenserna.
Dessutom att aktivt tänka postiva tankar om sig själv. Tjata på sig själv att man duger, att det är bara mig han vill ha, jag är mycket bättre osv, osv. Överrösta de negativa tankarna. tjata,tjata,tjata,tjata!