svartsjuk på hans ex
Finns där fler som är svartsjuka på killens ex helt i onödan? Jag är en av dem och jag skäms över det!
Finns där fler som är svartsjuka på killens ex helt i onödan? Jag är en av dem och jag skäms över det!
Jag tycker att ex inte står på måste-bjudas-listan, möjligtvis om man har barn ihop.
Är man riktiga vänner är det irrelevant om man varit ihop för länge sen.
Vet inte vad man vinner på att spionera, men jag kunde inte låta bli! Ville se hur hon såg ut helt enkelt! Om hon var snyggare än jag! Och om hon var så snygg som han sade att hon är! Vissa saker kan man inte styra!
För enkelhetens skull kallar jag mig Marie. Jag är samma anonym som skrev första svaret.
Min man har ett längre förhållande bakom sig. Eftersom vi (=han och jag) var kompisar länge innan vi blev ett par har jag hört mycket om hans föredetta. "Allt" om man säger så, även sånt man inte vill veta om föredettingar när man är tillsammans med nån.
Jag har haft jättesvårt med svartsjukan i perioder mycket därför att jag vill ha sex mycket mer sällan än vad han vill. (Jag inbillar mig att han längtar tillbaka till henne, eftersom jag vet att hon "ville" mer) Jag har drömt jättemycket vidriga mardrömmar om henne och att hon ska komma tillbaka och försöka stjäla honom, vaknat mitt i natten svettig och rödgråten.
Han vet om detta och han är jättego och snäll och bedyrar det jag egentligen vet: Att han bara vill ha mig! Och att sex inte är det viktigaste i ett förhållande.
Jag har egentligen lyckats komma över detta helt. Jag tänker inte alls på henne längre och allt är bra!
MEN den senaste tiden har de två haft kontakt på ICQ. Han är helt öppen med det och berättar allt vad de pratat om. (Hon har t.ex några saker kvar som han vill ha tillbaka.) Varje gång jag ser att hon försökt kontakta honom på ICQ (vi använder samma dator) så sticker det till i magen på mig. Häromdagen fanns ett meddelande på skärmen där det stod "Jag måste prata med dig om nåt..det är inte bråttom men...jag måste få prata med dig". Jag har tänkt massor på detta, men inte sagt nåt till honom. Han har varit låg denna veckan, men säger att det inte är nåt särskilt när jag frågar. Jag TROR verkligen INTE att det är nåt speciellt, men min knäppa hjärna vill inte släppa det. Jag ska ta upp det med honom, men väntar till helgen.
Jag har varit jättenära många gånger att läsa hans dagbok, mail, gamla brev etc. men aldrig gjort det och jag är glad att jag inte gjort det! Jag VILL inte vara sådan som snokar och jag vet att inget blir bättre av det.
Så! Så är det för mig, du anonym som ville veta!
Usch vad jobbigt det var att skriva om detta!
Ledsen att det blev så långt, men jag kunde inte sluta när jag väl börjat!
Kram Marie
Jag är den anonym (kalla mig svea) som skrev, att min blivande bjudit sitt ex på vårat kommande bröllop.
Hur deras relation ser ut idag? Inte mer än ett mail eller två om året (vad jag vet!?) Jag börjar undra om det inte ligger något liknande bakom så som dea skrev.. Jag får känslan av att han vill bevisa något för henne. Om jag inte minns fel så blev han dumpad av henne.
Men i vilket fall, att ha henne på vårat bröllop känns bara jättekonstigt!
Har ännu inte vågat honom fråga varför. Det hela känns som sagt inte normalt! Vet att jag måste prata med honom om det, men det tar emot!
Hej Cecilia,
Skönt att höra att jag inte är HELT ensam....de flesta brukar säga att jag är sjuk, och jo, kanske! Men ibland faller ner i en mörk grop och börjar rota, tittar på videos när de var tillsammans, dvs plågar mig själv för att se vad de gjorde och hur hon såg ut! Jag har låg självkänsla helt enkelt. Men i början skröt han att hon var så snygg och bra etc, så då blev jag ledsen och nyfiken på vem hon var, och så blev det som det blev. Han berättade i efterhand att han försökt göra mig svartsjuk, vilket han lyckades med, för jag blev besatt av kvinnan! Jag förklarade för honom och sedan dess har han aldrig nämnt kvinnans namn och det har blivit mkt bättre. Dock händer det då o då att jag faller tillbaka och då hittar man alltid ngt som får en att må dåligt, som att han bjöd henne på en lyxresa där de förlovade sig, men inte mig! Jag vet att det var innan han träffade mig, men ändå! Han sade att hon var så bra i sängen, hon var många år yngre och han var besatt av henne......den känns aldrig kul att höra!
Precis, "Svea", utan börja misstänka obefogade saker, så verkar det lite ...konstigt....
Som vanligt tror jag att kommunikation är bättre än hjärn-spöken. Lycka till.
Marie: Hennes "Jag måste prata med dig" kan betyda vad som helst, det är lätt att slänga ur sig sånt, utan att tänka på att det tolkas som dåliga nyheter. Hon kanske behöver telefonnummret till nån hon tappat kontakten med?
Säg så här:"Ditt ex skickade ett icq när jag satt vid datorn. Hon behöver få tag på dig." Då är du ju hjälpsam! Inte svartsjuk.
dea: Jag veeet ju det. Men min knäppa hjärna vill inte tänka som jag vill. :D
Marie
O yes .... :0
Jo, jag ska ju fråga! I helgen! /Marie