Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
sherry dricker man ju oftast före maten, till soppa eller tapas. Serveras i större glas än avec. Dessrtvin serveras också i större glas, ca 6-8 cl.
Jag kan nog lugnt dricka 6+8cl sherry utan förbehåll...
Kl 18 var det idag va? See ya!
Vi kommer att servera starksprit i vår fria bar dit vi har lånat en bartender. Vi kommer att göra en lista på olika drinkalternativ - typ 6-7st och så får dom hålla sig till det.
Hmmm... vi som skulle servera Sherry som en liten avec till desserten... efter maten.... *funderar*
Fick provsmakat en sherry av farsan. Den var god, inte så söt! Tänkte att det kunde passa bra med en söt chokladtryffel...
Hittade detta på systemets hemsida:
"En smakrik mörk chokladmousse smakar mycket gott till en kopp starkt kaffe. Ett vin med brända och nötiga aromer smakar går fint ihop med chokladaromerna. Välj en söt sherry, en madeira eller något annat starkvin i den stilen. Ett fruktvin gjort på körsbär eller vinbär kan också passa bra till."
Alltså KAN man ha sherry till dessert! Eller?? Tjejer, hjälp!
Man kan dricka det man vill - strunta i etiketten... Helst ska man ju dricka sherry till soppa, men jag föredrar sherry till choklad.
Smaken är som baken!
ja visst kan man ha sherry till dessert. smakar det gott går det att ha.
Tack tjejer! Blev lite orolig! Bra att jag fick "snackat" med er. Får lägga till ett par flaskor på inköpslistan. I min värld hade det blivit på tok för lite dricka!
Jag funderar också på att ha starksprit i baren, när middagen är över.
Men inte under middagen, man vill ju inte att gästerna skall somna innan efterrätten!