Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Jag pratade just med A-kassan å undrade vaför jag hade fott en avi där det stod att:
Eftersom du inte var arbetslös i februari så skall du betala den höjda finansieringsavgiften på 251:-.
Det visade sig att är man inte arbetslös så skall man betala 368:-/månad tillA-kassan. Är man arbetslös så betalar man 117:-/månad
MEN är man sjukskriven (arbetslös innan) så skall man betala den höjda avgiften.
Det är inte klokt
Bli straffad för att man är sjukskriven från arbetslösheten???
Annars så är det rätt bra
det där verkar konstigt Bauti. Du var ju arbetslös innan o har inte jobbat sen dess. Kolla vidare o överklaga - vilket fack är det?
Tezz,
Pratade precis med Jan och han sa att det finns frys på SH. Dock inte i köket utan i ett av rummen i "längan" som är utanför.
En grej mindre att oroa sig över!
Lykke:
Det är bara A-kassan jag är med i.
Höjningen gäller ALLA som INTE är arbetssökande. ÄVEN sjukskrivna.
Hur vore det om politiker kunde tänka efter före???
gäller det alla a-kassor?
Japp!
Skriv till Anders E Borg
Lunchdags och tid för mig att kika in.
bauti: A-kassan är inget roligt att pyssla med. Förstår inte att om man är sjukskriven så måste man betala den högre summan. Verkar ju hur konstigt som helst. Man får väl knappast mer pengar som sjukskriven än som arbetslös. Hoppas det löser sig för dig.
lykke: Vad synd med tårtan. Alltid skönt annars att ha allt samlat på samma ställe.
krögaren rekommenderade en bagare i Mölndal-Margaretas. jag skall kolla med dem
Hellu! Nån här? *letar*
Vi kommer ju att ha ett kyrkbröllop, vilket innebär att gäster antagligen kommer att vilja kasta lite ris på oss efteråt. Nu till min fråga, är det vanligt ris man kastar? Alltså typ Uncle Ben´s eller?