• moimukulatt

Önskelista......

Hm..... Vi skulle behöva lite hjälp...

Vi klurar på vår önskelista och har svårt att komma på saker vi kan önska oss.

Vi skulle behöva lite hjälp med saker vi kan önska oss.
    Inte för att direkt kopiera er lista rakt av utan för att det kanske sätter igång ett tänk som gör att vi kanske kommer på saker som vi kanske annars inte skulle komma på att vi kan önska oss....

Med andra ord. Lite tips om vad vi kan ösnka oss..

Tack.

• Svar på tråden Önskelista......
  • Daia Gräddnos

En helt annan sak (om jag får, TS):

Ni som har varit på bröllop, har ni nångång gett penger/presentkort?

Vi har varit i endel bröllop sista tiden, men valt oss undan detta presentalternativet, utan gett prylar (som dom också önskat sig). Hur kändes det att ge "penger"? Hur mycket gav ni?

• Nessan

Angående det där med trisslotterna har jag ett skräckexempel.
    En kursares kompis och hennes sambo var lite uttråkade en kväll och ville hitta på nåt kul. De köpte därför 100(!) trisslotter och en flaska vin och gick hem och skrapade. Tyvärr vann de inte mer än ca 1300:- (100 tisslotter kostar ju 2500) så de fick inte ens igen det de hade lagt ut...

• Troll-P

Gästbok till festen
    Fotoalbum till bröllopsbilderna (kan även vara presentkort hos någon som gör..)
    Presentkort på en speciell restaurang (användes på första bröllopsdagen kanske!)
    Pengagåva till vårt fadderbarn
    Linneduk
    Handdukar av dyrare märke
    Lyxiga morgonrockar

• TheBride

Har gett pengar. Tyckte det var urtråkigt, men det var det enda dom ville ha - bidrag till bröllopsresan. Gav 1000 kr (från oss båda). Jag ringde till och med och frågade om det var något annat de önskade sig, men det framgick hur tydligt som helst att det inte uppskattades att få något annat, ¨¨aven om de klämde fram några önskningar. Jag tänkte ändå köpa några supersnygga skifergrå handdukar från Georg Jensen Damask som skulle passa perfekt i deras badrum, men de var utsålda. Sen försökte jag fixa en överraskning på deras cruiseskepp, men det var helt omöjligt. Så då fick jag bita i sura äpplet och ge pengar. Fast jag tycker det är ofint att önska sig och tråkigt att ge. Men man vill ju dom ska bli glada och nöjda...

• TheBride

Tack för tipset om resväskor *skriver genast upp Louis Vuitton på egna listan* nej, men andra bra, på hjul! hehe

• Daia Gräddnos

TheBride

Presis så har vi alltid tänkt, och kommit undan med annat, men nu är det så at vi inte kan dra med oss prylar från där vi gifter oss (bor i annat land) och vill hellre inte ha fler saker. Så "penger" til nåt vi önskar oss (renovering av et gammalt bord och en guidad klättertur) och en tärna som styr upp detta med konto och pengar... Och det känns fortfarande dumt, även om "alla andra" gör liknande och önskar sig penger till bröllopsresa eller gåvekort... Så hur "snyggar" man til det? Vad tror du?

Eller er andra?

• jagärsåkär

Håller med om att önska sig pengar känns trist. Även om det är till bröllopsresan.

Jag vill egentligen ge gästerna frihet i att välja presenter (har blivit så glatt överraskad tidigare) men för vissa är det bättre att ha önskelista eftersom de inte har nån aning vad de vill ge. Men det gäller att formulera det rätt att listan är till de som vill använda den, absolut inget tvång eller krav...

• Daia Gräddnos

Ni som önskar er penger, hur gör ni?

Vi vill inte göra nån info om det i inbjudan, men att vi och tärna/bestman som tar hand om OSA informerar om det om någon frågar vad vi önskar oss... Kanske nåt om at vi inte vill ha prylar, men det känns trist att bara uppge ett kontonummer...

• abkn

Daia gräddnos:
    Vi önskar oss pengar till en resa så här gjorde vi och la en separat lapp med inbjudan, vi hoppas att dom kanske har lite ideer själva kanske komma med en liten pippi väska inslagen i reskatalog eller nåt.

VÅR ÖNSKAN ÄR ATT BLI
    MAKE OCH MAKA
    OCH ATT FAMILJ OCH VÄNNER
    SKA FÅ VARA MED OCH BEVAKA

VI TÄNKTE GE ER ETT TIPS,
    HUR NI PROBLEM MED
    EVENTUELL GÅVA LÖSER VIPS

VI HAR GRUBBLAT OCH FUNDERAT
    OCH VÅRT HUSHÅLL GRUNDLIGT STUDERAT.
    MAN KAN SNABBT KONSTATERA
    ATT VI INTE BEHÖVER MERA.

ER NÄRVARO ÄR NOG, MEN OM NI
    ÄN MER VÅR DAG VILL HYLLA,
    PRENSENTKORT FRÅN INDCEN
    TILL RESA OCH VÅR
    FRAMTID KAN FÖRGYLLA.

NI HITTAR DET HÄR: www.indcen.se

• September mys

ja det låter ju bra, man vill ju att alla ev resecheckar ska vara ifrån samma bolag..

• Daia Gräddnos

Vilket bolag är "bäst" (fins det några som inte sätter gränser, typ kilroytravels eller nåt)?

• Nataluskan

Dia gräddnos: Vi har gett presentkort på ett bröllop vi vat på, dom ville ha från Cervera där de skulle köpa nytt köksbord o stolar , då min sambo inte kände paret så vär så gav vi 500kr om jag inte minns helt fel...

På ett annat bröllop gav vi en ganska tuff vas.
    Känner själv att jag har lite dåligt med vaser kanske ska önska mig det..
    En annan sak som både jag och min m2b vill ha är nån av de där figurerna som är par som kramas eller omfamnar varann och allt vad de är från Cervera så coola..

• jagärsåkär

Rent generellt har vi sagt att vi kommer önska oss saker som vi kan ha hela livet. Handdukar och annat som man sliter ut kommer vi inte önska oss. Hellre porslin och andra saker till hemmet som man alltid kan ta fram o komma ihåg bröllopet med.

Ok, detta blir ju en sanning med modifikation eftersom saker alltid kan gå sönder. Men riktlinjen när vi önskar oss saker är att det ska hänga med länge!

• Mrs Priftis to be

Visst kanske vissa tycker det är ofint och trist att önska sig pengar, men är väl ännu emr ofint att få massa saker man inte vill som man sedan bara gömmer undan eller säljer, eller i värsta fall ställer fram när folken i fråga kommer på besök. Hellre då lite trist, men att burdparet blir glada! Är ju deras dag!
    Vi ska flytta till ett annat land kort efter vigseln och eftersom jag känner salla som är bjudan och bröllopet är ganska litet mailade jag ut ett fint email där jag förklarade att eftersom vi flyttar blir det mest besvär och dyrt för oss att frakta eventuella presenter, men vi BEHÖVER ju verkligen husgeråd, så ett bidrag fick de gärna komma med!
    Ett bidrag till hemmet. På festen kommer vi ha en vackert dekorerad låda (istället för presentbord) där folk kan slinka ner sitt lilla kuvert.

Skrev ungefär så, med lite finare valda ord...

Och inte är det fult att få rena pengar, vi står ju för en helt fest där varje person blir bjuden på minst 500 kronror, så vad de tyckerman är värd att få i bidrag är ju upp till de själva!

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Önskelista......