• moimukulatt

Önskelista......

Hm..... Vi skulle behöva lite hjälp...

Vi klurar på vår önskelista och har svårt att komma på saker vi kan önska oss.

Vi skulle behöva lite hjälp med saker vi kan önska oss.
    Inte för att direkt kopiera er lista rakt av utan för att det kanske sätter igång ett tänk som gör att vi kanske kommer på saker som vi kanske annars inte skulle komma på att vi kan önska oss....

Med andra ord. Lite tips om vad vi kan ösnka oss..

Tack.

• Svar på tråden Önskelista......
  • TheBride

Vi har valt att önska en finservis, eftersom vi ska ha rätt många gäster behöver dom verkligen en bra lista, vill absolut inte ha tjugo tulpanvaser...

Annat:
    -handdukar
    -sängkläder
    -lergryta
    -kaffemaskin
    -Eva Solos örtkrukor
    -komplettering av kostaboda glasen
    -snygg vattenkokare
    -fårskinn
    -sällskapsspel
    -spa

• Kakan -07

Moimukulatt,
    i vår serie finns det förutom de glas du nämnde även:
    * champagneglas
    * coctailglas
    * vattenglas
    * snapsglas
    * longdrinkglas

Nu har ju inte alla serier alla typer av glas, men det kan du ju lätt kolla upp. Annars kan du ju alltid kolla om det finns någon annan serie som passar ihop med eran som har dessa glas!

• fru-07

Brevlåda med det nya namnet på kommer stå på vår önskelista.

• brud070609

min m2b vill inte ha någon önskelista. Har försökt förklara för honom att det är bättre än att vi får sånt vi inte vill ha/behöver..men han vill inte "beodra" folk vilka presenter de ska ta med sig. Tips på hur jag kan övertala honom???

• TheBride

Bwerätta om ett bröllop min blivande var på - brudparet fick 8 utomhusgrillar....

• LydiaLinn

Jag är tokig i porslin och m2b uppskattar också "vardagslyx". På en disputationsfest fick vi lyxiga och ursnygga vinglas som vi äääälskar och även vardagsporslin.

Vi vill önska oss superlyxigt porslin (Royal coenhagen, blå-vitt, klassiska modellen) som man kan ta fram när man har middagsbjudningar (som vi ofta har) och kunna säga om 50 år "det här fick vi när vi gifte oss".

Förutom det vill vi önska oss skålar och sånt som hör till och kanske en snygg silverljusstake av min familj. Däremot inte glas eftersom det lättare går sönder. Tanken är att ha kvar det som ett fint minne, som tas fram då och då.

Men viktigast är nog att man önskar sig nåt man verkligen gillar, inte det som är typiskt att önska sig som porslin iförsig är...

• hicka

vi samlar på glas och då har eller samlar vi på: rödvinsglas, vitvinsglas, vattenglas, ölglas, whiskeyglas, konjaksglas, longdrinksglas, karaff, champangeglas och coctailglas.

• trul

vi har inte plats för mer prylar i vårat hem så vi kommer bara önska oss trisslotter. (Blir nog några stycken om man bjuder 70-80 pers och alla kommer med 4-5 lotter. ) Har man tur vinner man tillbaka summan för bröllopet...

• Daia Gräddnos

trul

:) :) :) vilken idé!

Svar på tråden Önskelista......