• moimukulatt

Önskelista......

Hm..... Vi skulle behöva lite hjälp...

Vi klurar på vår önskelista och har svårt att komma på saker vi kan önska oss.

Vi skulle behöva lite hjälp med saker vi kan önska oss.
    Inte för att direkt kopiera er lista rakt av utan för att det kanske sätter igång ett tänk som gör att vi kanske kommer på saker som vi kanske annars inte skulle komma på att vi kan önska oss....

Med andra ord. Lite tips om vad vi kan ösnka oss..

Tack.

• Svar på tråden Önskelista......
  • hicka

Jag skulle önska mig sånt som vi samlar på...eller vill samla på eller bara vill ha.. exempelvis höganäs tallrikar å sånt, orreforsglas, exklusiva handdukar,kaffemaskin, presentkort på möbelaffärer... det är nog det jag skulle ha på min lista på ett ungefär...

• Fru Cinderella

Vi önskar oss presentkort på IKEA till en ny soffa för den vi har nu är i tre delar när den ska vara i en (en hörnsoffa) ;)

• Lilla Li

Presentkort på möbelvaruhus
    Bidrag till bröllopsresan
    Aktiviteter (www.liveit.se och www.boxexperience.se har en del kul)
    Fina symboliska saker typ ett litet träd att plantera vid ert hem för att symbolisera ert liv tillsammans som gifta
    Bidrag till aktiviteter på bröllopsresan t.ex. massage, spa, delfindykning, safari, middag på en flott restaurang eller vad som nu passar just er resa

• Lilla Li

Exklusiva sängkläder till er nu äktenskapliga säng...

• Kakan -07

Vi tänker mycket på ganska traditionella saker. Vi har ett litet hem just nu, men hoppas på större inom en tämligen snar framtid.
    Vi önskar oss bestick (en fin serie vi hittat) och glas till den serie vi har.

Vad kan man mer önska?! Upplevelser? Espressobryggare? Ett fint lakansset? Tavla? Någon vacker skål/ljusstake/vas ni sett?

• moimukulatt

tack för alla tips....
    jag fundrade oxå på bestick, servis, glas mm.....

Nu är det så att vi redan har hela kittet....

Men jag har kommit på tre saker än så länge....
    - Stor wookpana i teflaon
    - Tårtfat
    - Vattenkokare

FLer tips...

• moimukulatt

Kanske kunde önska lite fler glas i sama serie...
    vad behöver man mer för glas förutom vinglas, wiskeyglas och kojakskupor?

• Daia Gräddnos

Vi vil inte ha pryler. Vi gifter oss inte utomlands, så vi kan inte ta med oss saker på resan hem efter festen. Vi funderar på att tärna/bästman tar emot OSA och samtidigt har en plan på detta med bröllopspresenter, vi önsker oss nemligen tilskott/penger/gavekort på två spesifika saker; en upplevelse och restaurering av et gammalt bord. Borde kunne fixas så att gästarna känner att dom ger en gava vi önsker oss, samtidigt som dom själva bestämmer hur mycket dom vil ge.

• Laneryr2007

varför inte pengar i den valuta som gäller där ni tänker åka på bröllopsresa. Eller ni kanske vill göra om något rum i ny stil och kan önska presentkort på någon enredningsbutik el dylikt.
    En upplevelse ni kan spara till 1 bröllopsdagen.
    Glas man kan behöva: selterglas, grogg/drinkglas, champagneglas,snapsglas, likörglas, martiniglas, ölglas.

Listan kan göras lång skulle jag tro men detta e vad vi har i skåpen i alla falla
    lycka till

• Nessan

Har ni någon gemensam hobby ni kan önska saker till? Vi har önskat oss lite friluftslivssaker tex.
    Upplevelser är ju också kul, som många redan sagt. Finns ju många ställen på internet som erbjuder presentkort på olika sorters upplevelser...
    Bärbar telefon är nåt vi också önskar oss.
    Såg att ni önskat tårtfat. Har ni fina tårtbestick redan eller kan det vara nåt att sätta upp på önskelistan?

Svar på tråden Önskelista......