• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • anne på grönkulla

Paj är gott, men just ananas kan jag faktiskt hoppa över.

Annars åt jag så mycket brunch idag att jag är mätt än...

• Ms K

ååh vickan, då har du missat nått! Jättegott, med creme fraiche i smeten, och så brukar jag strö lite cocos ovanpå. Nån gång har jag haft färska hallon till, naturligtvis vaniljvisp, och jag tror kanske att det skulle vara gott att blanda ananas och rabarber, ska nog prova det nån gågn *dregel*

• viktualia

Matskedsgumman.... din beskrivning låter precis som receptet jag använde.. minus kokos eftersom jag inte gillar sånt. Men jag går HELT med på tanken att det skulle vara gott att blanda i rabarber - DET skulle nog lyfta hela projektet till nya smakhorisonter.

Maken har f ö tagit med sig rababer hem hit, hämtat i hans föräldrars trädgård. Hans plan är att baka rabarberkaka och bjuda på sitt jobb. Själv bantar jag ju som bekant och undviker sånt där så mycket det går... får väl tugga på lite rå rababer och göra fina grimaser!

• Ms K

åh - jag tror helt klart att rabarber är jättenyttigt! Du vet vickan, om du behöver bortförklaringar för att få äta lite rabarberkaka med gott samvete kan jag nog klura ut några åt dig

vad sägs tex om att "när brottare eller kroppsbyggare etc måste reglera sin vikt och gå ner några kg - så tar dom en dag då dom bara massivt frossar, äter så många kalorier som de bara kan. Det chockstartar kroppens metabolism om man tidigare har haft en striktare diet samtidigt som kroppen inte kan ta upp allt på en gång, de mesta kalorierna i överskott kommer att rinna rakt igenom. Sedan under de påföljande dagarna så kör kroppen på och förbränner extra mycket pga chocken, och då går brottaren eller vem det nu var snabbt ner i vikt"

• viktualia

fniss fniss fniss.... Näeee Matskedsgummeknasisen... jag tänker inte äta nån kaka... har skippat 6 fikatillfällen på tre dagar där det bjöds på hembakade kanelbullar... så jag kan nog klara rabarberkaka också... hi hi

nu SKAAAAAAAAAAA jag sluta med allt knasätande och bli smalare. Och som sagt, prognosen tyder på 2 kg ner den här veckan!

• MuffinsTönt

MsK
    Hehe... kul att ens jobb kan bidra till en ursäkt. :D

Åh.. era pajdiskussioner har väckt mina smaklökar. muuums!! Kanske ska göra det istället. :?

Vickan, ditt recept på tryffeltårta är till 10 pers. Vet du om man kan förminska den till typ 4?

• Ms K

Jag tänkte just skriva det vickan: Där framgick det mycket tydligt! varför du kommer nedåt och jag står och stampar Jag vill inte lura ut dig på villovägar nu när du är så himla duktig!!!

• viktualia

Muffins - receptet är till 10 bitar... inte 10 pers.... *fnissar* så det hänger på hur stora bitar man äter.

Och nej - det är ett så klurigt recept att jag inte skulle ge mig på att minska det..

• MuffinsTönt

Hahaha!
    Då borde det inte va några problem. Tänk va fel man kan ha.

• MuffinsTönt

Men Vickan! Jag läste rätt. Det står 10 pers. Men som du säger... det beror på hur mkt man tar.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4