• Kristina07

    Juni 2007 - ny tråd

    Dags för ny tråd!

  • Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd
  • Kristina07

    Sista frågan i gamla tråden var om efternamn.

    Jag ska byta efternamn. Jag tycker det ska bli kul, men min blivande är aldeles salig av att jag kan tänka mig att byta efternam, känns kul att göra honom så lycklig!

  • pruppa

    ang efternamn så tar jag gubbens, känns smidigast då lilleman heter det också, fast mitt förnamn slutar på S o efternamnet börjar på S så jag tycker det känns konstigt att säga det men jag vänjer mig nog. hade velat ta nåt gemensamt namn men gubben vill inte så o hans är väl aningens roligare än mitt

    nu har iallafall min klänning kommit hem till mig!
    den är ljuvligt underbar.
    hoppas att bebben i magen tittar ut nu (är i v 39) dels för att jag längtar efter bebben men är ju sååå nyfiken på att få prova klänningen!!!

  • Eriks blivande fruga

    Här är ni!!
    Vilken tur att jag hittade er!

    fröken inga
    Jo vi har ett tidigt OSA datum så vi kan fixa med dukning och att alla ska få hotellrum och sånt. Alla av "mina" gäster kommer från annan ort och måste resa med flyg eller tåg och bo på hotell så det var lika bra att ha ett tidigt OSA!

    Jag tar även jag "gubbens" efternamn. Även om jag har ett ovanligare, men han är det enda barnet och ville föra ätten vidare!

    pruppa vad spännande med bebis. Hoppas att allt går bra! Och att klänningen passar

  • pruppa

    vi kanske kan göra en liten lista
    som visar när det är dagen D!

    30 juni - pruppa - kyrkoruinen, Brottby

  • Cicki82

    Pruppa? :) Roligt namn! :)

    Vi gifter oss:

    9 juni - Nedertorneå Kyrka (Haparanda)

  • Vejron

    Hej. Får man plats här *L* Jag och min m2b gifter oss den 16 juni. 86 dagar idag..men vem räknar? *L*
    Hans kläder och barnens kläder och skor är klara. Jag har en klänning som är på gång att sys, kyrkan bokad, prästen bokad, festlokal bokad, musik till festen håller jag på att ladda ner som bäst..har börjat kolla på brudbukett och har tagit kontakt med konditorn som ska göra tårtan. Idag var jag på Panduro och skulle kolla lite scrap-booking material att använda till egna bröllops-program. Så MYCKET det finns! Det hela slutade med att jag fick lämna affären i närmast panik-ångest. Helst av allt hade jag velatg leja bort detta också men vi har inte råd så jag blir väl sittande där med programmen lik förbaskat...hm....Nåväl. Fick hindersprövningen tillbaka häromdagen och vi får gift oss - tur det! *L* Jag tar min killes efternamn, var liksom aldrig ens en fråga. "Duger karln åt mig så duger hans namn åt mig", som min bästa väninna sa när hon skulle gifta sig.

  • A&R

    Oj, vad länge sedan jag var här... Mycket har hänt ser jag, med ny tråd och allt.

    Har skickat iväg inbjudningarna för lite mer än en vecka sedan.
    Håller på att provsy en klänningsmodell till min brudtärna.
    Har varit i kontakt med skatteverket, eftersom jag ska passa på att rätta till stavningen av mitt förnamn nu när jag ändå ska byta efternamn.
    Har beställt nya förlovningsringar och tidigarelagt beställningen på vigselringen. Ringarna är klara strax efter påsk.
    Ska till helgen ta tag i hindersprövningen och efternamnsbyte.

    Annars känns det rätt lugnt just nu. Många bollar i luften är det, men vi väntar mest på att tiden ska gå nu, och... att klänningen äntligen ska komma!

  • Eriks blivande fruga

    Kopierar och fyller på!

    2 juni - Eriks blivande fruga svedjans kapell tavelsjö. (umeå)
    9 juni - cicki82 Nedertorneå Kyrka (Haparanda)
    30 juni - pruppa - kyrkoruinen, Brottby

  • pruppa

    A&R - oj va ni legat i
    skönt att bocka av listan!!!

    vajron - ha ha gillar din kompis komentar.

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd