Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
Har ert osa-datum redan varit? Vårt är den 20 maj, och jag antar att efter det blir det miljoner grejer att fixa med?! :)
Oj, vad det känns som vi är efter i planeringen efter att ha läst vad ni andra skrivit. Visserligen är det lite längre fram till den 30 juni...
Mycket kommer att falla på plats i planeringen bara osa-datumet gått ut, och att min klänning har kommit! *suckar* Har väntat i 20 veckor på min klänning, som skulle ha en leveranstid på 14... Börjar tröttna på väntandet.
Men... det viktigaste är klart: Ringen och hindersprövningen.
A&R: Vårt datum är också den 30 juni. När har ni osa?
Vi har inte fixat ringen än - hjälp! :)
Hej på er allihopa!
Perkan- Jag vet hur det är med barn, heltidjobb o sån´t omkring sig hela tiden! Föröker själv få ihop pysslet med att hinna planera! Kanske skönt att höra att du inte är ensam
Jag har beställt de klänningarna från Ellos till mina flickor. Mamma kommer hjälpa mig byta ut bandet till mörkt brunt då vårt färgtema går i brunt o rosa. De blev jättesöta
Igår hittade vi äntligen tärnklänning också så det känns skönt
Köpte min tiara via tradera som jag fick hem på posten igår och jag blev supernöjd med den. Det känns verkligen som jag börjar få lite koll på det hela. Nu en tid har det flytit på riktigt bra! Allt tack vare min blivande man som inte gnäller när han får ta hand om hus o barn när jag ränner på stan efter jobbet Fast tack o lov gör jag ju det inte varje dag då skulle jag ju aldrig få träffa mina barn
Igår träffade vi prästen också. Det gick bra! så nu är psalmer och sån´t betämt så nu kan jag när jag vill och har tiden göra vigselprogram.
Jag TROR också att jag bestämt mig för vigselring. Har varit o provat den 2 ggr och jag gillar den verkligen. Ändå kan jag inte låta bli att titta på fler vilket gör att jag får värsta ågrenen... Det bästa jag kan göra är nog att beställa den här och skita i o titta på fler. Så ja, jag har bestämt mig
Ja, så nu när det fina vädret kommer ska jag väl sitta inne på kvällarna och göra festprgram....
Hej på er!
Miss Cykel: Vårt osa är till den 14 maj. Skulle varit den 13:de, men jag tittade inte i en almanacka. Tänkte söndag, men det blev måndag.
När det gäller ringen gillade jag en och min sambo en annan, men när jag provade dem så var jag fast vid den som jag själv gillade redan från början. Hämtade den strax efter påsk, så den finns här hemma. Passade på att byta förlovningsringarna också eftersom de inte passade till vigselringen.
Har bokat tid med prästen den 15:de maj. Väntar på besked om vilken kantor vi får - deras sommarschema var inte klart. I helgen som var var jag på bröllopskonsert i vår vigselkyrka, och det var både pampigt och mysigt. Trist att behöva gå dit själv eftersom sambon inte var hemma just den helgen.
Fick nytt besked idag om min klänning, och det nya budet är att den kommer i nästa vecka. Den som lever får se...
Pysslar om kvällarna just nu med min tärnas klänning, eftersom jag tagit på mig att sy den. Mest problem är det att hålla katterna borta från tyget. De vill hjälpa till båda två!
Hej tjejer igår bokade jag en massa "ego" saker veckan innan bröllopet.
Ska på pedikyr, body scrub, vaxning, ansiktsbehandling och "bygga naglar". Längtar kommer bli sååå skönt!!!
Vad har ni inbokat veckan före bröllopet tjejer?
MissCykel: Vårt OSA är den 15 maj, och B-dag den 16 juni.
kär & galeb: Jag har inte så mycket inplanerat än. Jag har haft funderingar på naglar och ansiktsbehandlig. Men eftersom jag aldrig varit på varken det ena eller andra så är jag lite fundersam. Kanske dumt att smälla in det just den veckan, ifall jag inte skulle "lyckas" typ. Fast jag ska ner till Varberg på en heldag på kurortshotellet där någongång i vår iallafall. Det ska bli gott. =)
Åhh jag bokade tid för att "bygga naglar" igår, ska göra det redan nästa vecka, sedan ha dem 4 veckor och sedan förnya vecka innan, så man hinner vänja sig lite innan
Annars har jag inte så mycket bokat veckan innan, hoppas att jag ska kunna ta det lite lungt, vi har tagit semester några dagar, och hoppas på EN lugn dag med lunch på stan eller så....
Jag vet också hur svårt det är att få tiden att räcka till när man har barn hemma, har två tjejer som behöver sin tid, allt annat får man fixa sen på "övertid", tyvärr jobbar min blivnade väldigt mycket just nu så jag har tagit ut några strö semester dagar för att kunna springa på stan
Vi ska inte träffa prästen förrän 2 v innan så vigselprogrammet kommer jag att få göra sista veckorna, lite jobbigt att ha det kvar men jag vet hur det ska se ut och vilka psalmer/sånger vi ska ha så igentligen är det klart, bara att printa och sätta ihop
Ring har jag klart och klänningen ska provas in 9 maj...
Kul att höra hur det går för er, har läst igenom det senaste.
För oss som gifter oss den 9 juni börjar det verkligen närma sej!
Har nu bokat tid med vår borgerliga vigselförättare för att gå igenom hur vi har tänkt oss den.
Har mailkontakt med fotografen, vi ska träffas i maj.
Festprogrammen klara, de ska till tryckning nu.
Gästpresentationen så gott som klar.
Har bestämt med limon var de ska hämta mej på bröllopsdagen.
vigselprogrammen ej klara, tar de efter vigselsamtalet.
Har gjort bordsplaceringen klar.
Kvar att göra:
Skriva placeringskort
köpa papper till vigselprogrammen och försättssidan till festprogrammen
Vår solist och gitarrist ska öva ihop
köpa barnvästar
skriva ner en mingellek
Jag ska göra min provuppsättning i morgon ! Ska bli så kul!
Veckan innan bröllopet ska jag göra nagelförlängning, fransförlängning, plocka ögonbrynen. Jag skulle gärna göra en ansiktsbehandling också, men som någon skrev, man vet ju ej riktigt hur man reagerar på nya behandlingar.
Visst är det mycket som ska fixas hela tiden! Nu vill jag att det ska vara dags snart!
Hej tjejer!
Hjälp vad tiden går fort!!! Snart är det ju juni... Den 2:a blir man ju FRU! Den 24/5 har jag beställt tid för provuppsättning och sen ska jag göra en secret box fotografering! Börjar bli lite nervös för det också!
Ska nog inte göra så mycket behandlingar före bröllopet, hade tänkt att göra en "soldusch" före men nu är det ju ändå så fint väder att jag har fått fin färg ändå! Så det ända jag har tänkt göra är att fuska med BUS kräm.
Ansiktesbehandlingen gör min sminkös en och en halv vecka innan så jag inte ska få en massa blemmor den stora dagen!