Juni 2007 - ny tråd
Dags för ny tråd!
Dags för ny tråd!
varför ska ni ha paraply i slutet av juni? Solen ska ju stråla ner på oss hela dagen/haha
Har inte tänkt på paraply förrän jag läste om det hör och nu tänker jag
"köper jag inget så regnar det säkert, så om jag slänger ut ytterligare några hundra på en grej som aldrig används så blir det säkert solsken"
JA visst är det en märkligt känsla som innfinner sig när man inser att det inte är så långt kvar skön och lite skrämmande
har idag åkt runt o tittat ordentligt på ringar, o det jag tänkt mig funkar inte med förlovningsringen, så nu blir det en simpel ring med en sten, men nu kom problemet att jag hittat två jag gillar o kan inte bestämma mig för villken!!!
skicka inbjudningarna i går!
Åh ikväll bara snurrar det i huvudet, snart bara 2 månader kvar! Vissa av er har hunnit med så mycket! Att jobba heltid, hämta/lämna dagis, ha barn runt sig hela tiden tar all min tid just nu! Hinner inte med nåt.... gaah... men jag är lika lycklig för det ändå!
Men jag har verkligen ett stort problem, brudnäbbsklänningar! Vad har ni köpt/hyrt för några? Våra små tjejer är 1,5 år & 3,5 år som jag försöker hitta några fina klänningar till men ändå inte "princessbakelse-klänningar" som jag tycker många jag hittat via internet är.
Kul att du hittat ring pruppa! Om än det är två men bättre än ingen Jag vet ungefär vad jag vill ha, nu ska jag bara boka upp tid med smeden och affären.
Åh jag blev så besviken häromdagen, hårsalongen jag går till och har gått till sedan flera år och som jag nu även har bokat bruduppsättningen och sminkningen hos fick jag veta i fredags att hon som ska göra uppsättningen är gravid och kommer till 99% inte kunna jobba den 30/6 och sminksösen ska iväg på ett annat bröllop uppe i Norrland så nu får jag plötsligen 2 helt andra personer som ska fixa till mig på min stora dag! Dom är säkert bra dom också, men jag har blivit sminkad av den tjejen jag bokade hos förut och känner mig bekväm och nöjd med henne och frisörskan (det är inte hon som brukar klippa mig annars men är toppen) har jag pratat igenom allt med osv. Typiskt.... funderar på att kolla med några andra salonger faktiskt. Den här är nämligen väldigt dyr och då vill jag ju att det är personer som jag känner för och klickar med. Förlåt om det var lång utläggning men jag blev väldigt besviken....
Måste också köpa paraply så det blir som ni säger = inget regn den 30/6!
Hallå! Får man vara med här? :)
Vi gifter oss den 30 juni och då ska det INTE regna!! ;)
Nu börjar det ju verkligen närma sig och jag börjar bli lite pirrig. Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag antar att ni också har rätt fullt upp nu? Har ni läget under kontroll? Vi är i färd med att sy upp klädsel till min m2b samt att köpa ringen till mig, annars känns det mesta under kontroll. Vi har osa den 20 maj, så jag antar att det efter det blir MASSOR att börja med! :)
Miss Cykel: klar du får vara med
Perkan: Åhh nej vad tråkigt med fissan och sminktjejen, förstår att det måste kännas jobbigt, hoppas det löser sig!
Ja ibland undrar man hur man ska hinna med allt som är kvar, sätta sig och jobba med bordplacering och festprogram efter att han lämnat/hämtat barnen på aktiviteter, läxor är lästa, och de sover så har kl hunnit bli 21, sunck känner mig helt slut ibland!!
När jag beställde min ring så valde jag först en, var dit och provad när den var klar, men NEJ det kändes fel....hjälp vågade först inte säga nåt till tjejen i butiken men tog mod till mig och gick tillbaka, provade ut nya som är helt rätt, men fick byta ut min förlovningsring, vilket känns lite svårt men jag är helnöjd
Näbbklänningar är nog det svåraste jag har kvar just nu, hittar inget jag vill ha, vill heller inte ha några "maränger" men jag hoppas hitta nåt nu när det börjar närma sig skolavslutningen, de vanliga butikerna borde ju fyllas av fina klänningar....eller....har nån tips så dela gärna med Er...
Oj vad långt det blev...
Juni07: Jag tycker dom här klänningarna på Ellos www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=170789&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= är riktigt fina. Hade jag haft tjejer som brudnäbbar hade det nog blivit det. Nu har jag två killar, och de är inte så intresserade av klänning. Så det bli byxa, skjorta och väst istället.
För oss är det 16 juni som gäller! Så jag hoppar in här i tråden med er. Bara 53 dagar kvar!! Alldeles för lång tid, men samtidigt alldeles för kort tid också.
Allt är bokat. Det känns bra.
Det som jag inte har riktigt kontroll över är att jag inte vet när vi ska träffa präst och kantor, och inte heller har tid för provsmink och uppsättning än. Men det ska jag göra i maj någongång.
Annars sitter jag mest och filar på beskrivningar av gästerna. Klurigt! Det är det enda i festprogrammet jag gör. Resten gör vårt värdpar, och sammansättningen gör en kompis som också gjorde inbjudningarna.
Hoppas ni andra lyckas hitta tid att göra allt det där som ni vill göra!
KakNina
Just de där brudnäbbsklänningarna har jag tänkt beställa! :) Tycker också att de är super fina. Hoppas bara att man kan byta ut bandet...
Annars så är det grymt svårt att hitta brudnäbbsklänningar. Mina brudnäbbar är 6 och 9 år, vilket betyder att det inte är ofta man hittar en likadan klänning i just deras storlekar. Ofta finns det en som passar 6 åringen, men då finns det inte en i storlek för 9 åringen och tvärtom. Typiskt.
Nå iaf så har jag gjort bordsplaceringskort igår. :) Har gjort eget papper som jag har färgat och därefter klippt ut. Blev helt fint!
Ja fatta! Snart är det 9 juni! :D Börjar kännas lite pirrigt! :)
Ja.....det är nu 45 dagar kvar till den 9 Juni....iiiiii....pirrigt var ordet ;-D
Mina näbbar är 4 och 11 så det är inte aktuellt att de har likadana klänningar men jag vill att de matchar varandra i färger, inte helt lätt!!
Det svåraste är till min stora tjej som fyller 11 år (idag faktiskt )
Ellosklänningen är jättefin, har funderat på den många gånger...hmm
Jag har gjort askar till min bordsplacering, nu ska jag bara knyta fast namnkortet med ett sidenband så är det klart....
Bokade tid idag att fixa till naglarna.
sakta med säkert så börjar listan på saker att göra ta slut....sen ska allt som är bokat bara dubbelkollas...
Juni07: Visst känns det lite konstigt när sakerna på listan börjar ta slut? Helt plötligt blir det bara lite väntetid typ...
Fast det är klart, det finns väl alltid lite saker att pila med. Men jag vill samtidigt inte att det ska bli överpillat heller.
I och för sig så har man ju alltid bordsplaceringen kvar... och det blir nog inte det lättaste...