årås kvarn
någon mer som skall ha bröllopsfesten på detta ställe?
någon mer som skall ha bröllopsfesten på detta ställe?
...har jag fel eller är det årås kvarn i västergötaland? Vi ska inte ha bröllopsfesten där men min syrra hade sin där... Trevligt ställe och lagom "stort"
japp precis! Hade de något band som spelande? Är på jagkt efter tips.
ja de hade ett band men kommer tyvärr inte ihåg vilka.. Det var ett bra tag sedan. Men det var fint där gifter ni er i sommar? Syrran och hennes man fotograferade sig även där. Vi käkade där uppe dansade till bandet men gick sen ner till "baren" och dansade disco till tidigt på morgonen.
den första september är det dags för oss. Vi ska käka där uppe och sen dansa nere i cafét till band. Det lär bli trångt men mysigt! Hur många gäster hade de ? Vi kommer att vara ca 100 Vi funderar på hur vi ska placera borden på bästa sätt...
någon mer? *puff*
De hade nog 60-70 gäster. Så det var inte alls trångt varken där uppe eller nere. honörsbordet med ryggen till scenen, det var ju en del som klev upp och gjorde spex där.
Hej!
Jag ska gifta mig den 22 September och vi ska också ha festen på Årås Kvarn. Kul att hitta din tråd. Vi kanske kan utbyta lite tankar och tips. Jag har tyvärr inga tips på band. Vi ska ha en DJ. Hur ska ni göra med maten? Vi skulle vilja ha catering alternativt en kokerska. Har inte bokat något och känner att vi borde göra det snart. Så har du några tips, tas det tacksamt emot.
Å va kul med en till! Vi har bokat björkhaga hotell och konferens i mullsjö. Verkar ha mycket god mat och de är hypertrevliga!priset ligger på ca 250-350 per kuvert, om man vil ha buffé är det billigare.de har en hemsida. www. hotellbjorkhaga. se Tårtan tar vi från Landhs i mullsjö. Vi fick provbitar som var jättegoda! Band skall vi ha perrys rockorkester, vet faktiskt inte så mycket om dem. Vad har ni tänkt ? Har ni varit och tittat på Årås? Vi har varit där två gånger. Sofia är jättetrevlig! Vi skall abonnera hela vandrarhemmet, vi är ca 120 pers, folk får sova i de vrår de kan hitta. hehe.
Hej! Ska kolla upp Björkhaga, tack för tipset. Vi ska dit den 13 maj och få en guidad tur av Sofia . Vi var på en snabbvisit i påskas och tog en fika då det var öppet för en konstutställning. Årås Kvarn levde upp till våra förväntningar. Vi var lite nervösa, för våra föräldrar hade bokat det åt oss. Vi har bott i Nya Zeeland i 2 år och flyttade hem till Göteborg en vecka innan påsk i år. Innan har bröllopet känts så avlägset men nu känns september inte så långt borta och vi måste ta tag i planeringen. Vi ska inte ha så stort bröllop som er utan ca 65 gäster. Vi har också tänkt att gästerna får sova över var än det finns plats.Vi har också hyrt hela kvarnen och vandrarhemmet. Förhoppningsvis blir det inte så många timmars sömn... utan en hejdundrandes fest hela natten. Underbart att de som håller i Årås är så flexibla. Vi hade kontakt med massor ställen både i Linköping (min hemtrakt) och Göteborg men alla ställen hade så mycket regler och skyhöga priser. På Årås känns det verkligen som att vi kan få ett personligt bröllop.
Hej igen. Har tittat på Björkahagas sida. Menyerna såg bra ut. Vad ingår i priserna?
Serverar de också?
Håller med! Sofia sa att det fanns extrasängar också, ca 10 stycken, och att på ett bröllop hade det stått sängar överallt, i korridorer osv, för att folk skulle få plats. Ska ni sitta på toppvåningen i kvarnen ? Det skall vi, sedan ska vi dansa i "puben" :)
Menyerna är de samma som de catrar ut, vin får man köpa själv, eller så köper de in, men det blir ju billigare om man köper själv. Serverar gör de, även vin, serveringspersonalen kostar 250 kr per person per timme, så det är ganska dyrt.
vi räknar med 7-8 serveringspersonal till vår 120 gäster
OK. Tack för alla tips. Det låter lite dyrt med serveringen. Får fundera på hur vi ska göra med det. Kanon om det finns extra sängar. Vi har inga gäster som bor i närheten så alla kommer nog bo över.
Vi hade tänkt att både äta och dansa på våning 3. Cafe¨t verkade lite litet, fast å andra sidan kanske det blir mysigare att ha dansen där. Vi ska ha en DJ som heter Richard Hallifax. Lite av en legend. geocities.com/richardhallifax/
när vi pratade med björkhaga så tipsade de faktiskt om att ha dansen där nere eftersom folk då kan vara tillsammans men ändå göra lite olika saker ( gå ut och röka, va i baren, dansa, snacka, ta sig en varmkorv i köket osv)...men vi tycker ju om att dansa trångt också.
Hej igen. Vi ska fundera på detta med dansen. Vår DJ ska nog med och kolla på Årås den 13 maj. Ska höra med honom vad han tror blir bäst, både ur ljud och dansaspekt. Håller med om att det kan vara bättre att ha dansen på en mindre och trängre yta. Jag ska ringa både Björkhaga och en annan cateringfirma jag hittat - Agnetas kök. Vi borde också börja titta på transport från kyrkan. Vi ska ha vigsel i Fivlereds kyrka. Ska ni ha något speciellt? Bil, häst och vagn..... Tips?
Agnetas kök har varit på årås vet jag. Jag fick en lista av sofia på cateringfolk som varit där efter att jag frågat henne. Så Agnetas har nog koll på stället. Vi ska gifta oss i Kölingaredskyrka, vi hade Humla på lut först, men nu blir det en större en. Vi ska nog åka egen bil då min sambo håller på med folkvagnar. Antingen blir det en guldig bubbla från 58 med pilar istället för blinkers eller en buss från 74!
Ahh det låter som ett toppenval av transport, vilket ni än väljer. Vi har en biltokig vän i Trollhättan och han kan säkert ordna något åt oss.
ja, jag har faktiskt ingen idé på bilar annars, jag jhar sluppit att vara ute i den djungeln så att säga. Skönt att slippa tänka över en sak i alla fall.