Inlägg från: fröken Olsson |Visa alla inlägg
  • fröken Olsson

årås kvarn

Hej!
    Jag ska gifta mig den 22 September och vi ska också ha festen på Årås Kvarn. Kul att hitta din tråd. Vi kanske kan utbyta lite tankar och tips. Jag har tyvärr inga tips på band. Vi ska ha en DJ. Hur ska ni göra med maten? Vi skulle vilja ha catering alternativt en kokerska. Har inte bokat något och känner att vi borde göra det snart. Så har du några tips, tas det tacksamt emot.

• fröken Olsson

Hej! Ska kolla upp Björkhaga, tack för tipset. Vi ska dit den 13 maj och få en guidad tur av Sofia . Vi var på en snabbvisit i påskas och tog en fika då det var öppet för en konstutställning. Årås Kvarn levde upp till våra förväntningar. Vi var lite nervösa, för våra föräldrar hade bokat det åt oss. Vi har bott i Nya Zeeland i 2 år och flyttade hem till Göteborg en vecka innan påsk i år. Innan har bröllopet känts så avlägset men nu känns september inte så långt borta och vi måste ta tag i planeringen. Vi ska inte ha så stort bröllop som er utan ca 65 gäster. Vi har också tänkt att gästerna får sova över var än det finns plats.Vi har också hyrt hela kvarnen och vandrarhemmet. Förhoppningsvis blir det inte så många timmars sömn... utan en hejdundrandes fest hela natten. Underbart att de som håller i Årås är så flexibla. Vi hade kontakt med massor ställen både i Linköping (min hemtrakt) och Göteborg men alla ställen hade så mycket regler och skyhöga priser. På Årås känns det verkligen som att vi kan få ett personligt bröllop.

• fröken Olsson

Hej igen. Har tittat på Björkahagas sida. Menyerna såg bra ut. Vad ingår i priserna?
    Serverar de också?

• fröken Olsson

OK. Tack för alla tips. Det låter lite dyrt med serveringen. Får fundera på hur vi ska göra med det. Kanon om det finns extra sängar. Vi har inga gäster som bor i närheten så alla kommer nog bo över.
    Vi hade tänkt att både äta och dansa på våning 3. Cafe¨t verkade lite litet, fast å andra sidan kanske det blir mysigare att ha dansen där. Vi ska ha en DJ som heter Richard Hallifax. Lite av en legend. geocities.com/richardhallifax/

• fröken Olsson

Hej igen. Vi ska fundera på detta med dansen. Vår DJ ska nog med och kolla på Årås den 13 maj. Ska höra med honom vad han tror blir bäst, både ur ljud och dansaspekt. Håller med om att det kan vara bättre att ha dansen på en mindre och trängre yta. Jag ska ringa både Björkhaga och en annan cateringfirma jag hittat - Agnetas kök. Vi borde också börja titta på transport från kyrkan. Vi ska ha vigsel i Fivlereds kyrka. Ska ni ha något speciellt? Bil, häst och vagn..... Tips?

• fröken Olsson

Ahh det låter som ett toppenval av transport, vilket ni än väljer. Vi har en biltokig vän i Trollhättan och han kan säkert ordna något åt oss.

Svar på tråden årås kvarn