årås kvarn
någon mer som skall ha bröllopsfesten på detta ställe?
någon mer som skall ha bröllopsfesten på detta ställe?
japp precis! Hade de något band som spelande? Är på jagkt efter tips.
den första september är det dags för oss. Vi ska käka där uppe och sen dansa nere i cafét till band. Det lär bli trångt men mysigt! Hur många gäster hade de ? Vi kommer att vara ca 100 Vi funderar på hur vi ska placera borden på bästa sätt...
någon mer? *puff*
Å va kul med en till! Vi har bokat björkhaga hotell och konferens i mullsjö. Verkar ha mycket god mat och de är hypertrevliga!priset ligger på ca 250-350 per kuvert, om man vil ha buffé är det billigare.de har en hemsida. www. hotellbjorkhaga. se Tårtan tar vi från Landhs i mullsjö. Vi fick provbitar som var jättegoda! Band skall vi ha perrys rockorkester, vet faktiskt inte så mycket om dem. Vad har ni tänkt ? Har ni varit och tittat på Årås? Vi har varit där två gånger. Sofia är jättetrevlig! Vi skall abonnera hela vandrarhemmet, vi är ca 120 pers, folk får sova i de vrår de kan hitta. hehe.
Håller med! Sofia sa att det fanns extrasängar också, ca 10 stycken, och att på ett bröllop hade det stått sängar överallt, i korridorer osv, för att folk skulle få plats. Ska ni sitta på toppvåningen i kvarnen ? Det skall vi, sedan ska vi dansa i "puben" :)
Menyerna är de samma som de catrar ut, vin får man köpa själv, eller så köper de in, men det blir ju billigare om man köper själv. Serverar gör de, även vin, serveringspersonalen kostar 250 kr per person per timme, så det är ganska dyrt.
vi räknar med 7-8 serveringspersonal till vår 120 gäster
när vi pratade med björkhaga så tipsade de faktiskt om att ha dansen där nere eftersom folk då kan vara tillsammans men ändå göra lite olika saker ( gå ut och röka, va i baren, dansa, snacka, ta sig en varmkorv i köket osv)...men vi tycker ju om att dansa trångt också.
Agnetas kök har varit på årås vet jag. Jag fick en lista av sofia på cateringfolk som varit där efter att jag frågat henne. Så Agnetas har nog koll på stället. Vi ska gifta oss i Kölingaredskyrka, vi hade Humla på lut först, men nu blir det en större en. Vi ska nog åka egen bil då min sambo håller på med folkvagnar. Antingen blir det en guldig bubbla från 58 med pilar istället för blinkers eller en buss från 74!
ja, jag har faktiskt ingen idé på bilar annars, jag jhar sluppit att vara ute i den djungeln så att säga. Skönt att slippa tänka över en sak i alla fall.