• discodivan

Andra dagen med nutrilett

hujedamej ska köra nutrilett nu tills bröllopet om 4 mån - kör 4 påsar för att hamna i ketos - sen får jag se om jag får tag på lite billigare cambridge

längd 170cm
    startvikt 87,7kg
    målvikt 70kg
    start 12mars
    bröllop 13juli

blir till att skriva rapport här för att orka fortsätta

• Svar på tråden Andra dagen med nutrilett
  • discodivan

förstår det

våra fick namnen nasse, ceasar och belsebub - 3 av karlarna i familjen fick välja varsitt namn

• Snowsee

:) Okej... Ska ni behålla dem eller sälja?

• discodivan

behåller 1 - som alltid

• Snowsee

Godmorgon!

Uppdaterade uppgifter:

Nickname: Snowsee
    Startdatum: 8 januari
    Längd: 164 cm
    Startvikt: 71,8 kg
    Nuvarande vikt: 59,3 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Vikten fortsätter neråt och jag fortsätter trappa upp till vanlig kost. Byter ut ett mål ibland mot ND om jag tex inte hinner laga mat eller vet att jag kommer synda senare under dagen genom tex resturangbesök. Känns som ett bra sätt att hålla koll på kalorierna. :)

Idag blir det 40 min cykeltur, 20min åt varje håll till skolan + en långpromenad ikväll med en kompis. :)

Hoppas det går bra för er andra också! Nu är det en dag närmare torsdag och vår bebis..

• Minoo

Snowsee:
    Jag är impad av dej! Funkar ju bra att äta och ändå gå ner. Utesluter du ngt speciellt när du äter tex. snabba kolhydrater osv. eller kör du enligt tallriks-modellen?

Jag vill oxå ha en kattunge..... men tyvärr vi har redan 2 stycken fullvuxna honor. Men det hade varit mysigt med en liten som kan sätta sprätt på dem. :D

• Snowsee

Minoo: Tack! Egentligen utesluter jag inte ngt helt och hållet. Har dock dragit ner på vissa saker. Som tex mjukt bröd, åt det varje dag förut men nu blir det max 1 gång i veckan. Blir hårt bröd nu istället när jag äter. Har slutat dricka oboy, som jag drack varje frukost förut. Därmed har jag också minskat intaget av mjölk... Äter bara en portion av maten, och mindre protioner än förut. Dricker vatten till istället för mjölk. Äter frukt som mellanmål och när jag är sugen på ngt sött. Har slutat med socker i teet. Tar ev lite honung i istället. Har en unnardag i veckan i stället för alla dagar som det nästan var förut. Och den dagen får jag äta det jag vill men i måttliga mängder. Påskgodis kommer jag unna mig lite av. :)

Har också börjat cykla till skolan istället för att ta bussen, både för motionens och pengarnas skull. Försöker iaf så in en halvtimmes motion om dagen.

Har kommit på att många små förändringar kan göra mycket! Tror dock inte på att utesluta ngt helt som man verkligen tycker om. Unnardagen på helgen får mig motiverad att äta nyttigt på vardagarna.

• Minoo

Samma här, tänker tillåta mej en dag i veckan som unnardag efter avslutad pulverdiet, och äta i måttliga mängder enl. tallriksmodellen eftersom jag vill kunna äta av allt. Men tänker börja med en upptrappning enligt GI tror jag. Vi får se.
    Men jag e ju sjukt galen pasta...... :(

• discodivan

blev 2 cambridge, 2 mackor o kaffe med mjölk igår

ska försöka komma igång med ren kur igen

nuvarande vikt 82.5 kg så -5.2kg trots alla misslyckanden sen starten 12mars

• Snowsee

Discodivan: Det är bara att ta nya tag och komma igen! Och grattis till ditt minus, tänk på att alla minus är minus!

Jag föll för frestelsen igår och åt tre st Dumle. Men motionerade så mkt i går att det nog inte gjorde ngt. Det blev 40 min cykling, 80 min promenad och 20 min pilates. Men tar nya tag idag. Nu blir det inget mer syndande förrän lördag. :)

• discodivan
    jo slår man ut det på 3 v o 2 dar så är ju 5.2kg helt ok

japp nu kör vi ännu en dag tjejer
Svar på tråden Andra dagen med nutrilett