Minoo: Tack! Egentligen utesluter jag inte ngt helt och hållet. Har dock dragit ner på vissa saker. Som tex mjukt bröd, åt det varje dag förut men nu blir det max 1 gång i veckan. Blir hårt bröd nu istället när jag äter. Har slutat dricka oboy, som jag drack varje frukost förut. Därmed har jag också minskat intaget av mjölk... Äter bara en portion av maten, och mindre protioner än förut. Dricker vatten till istället för mjölk. Äter frukt som mellanmål och när jag är sugen på ngt sött. Har slutat med socker i teet. Tar ev lite honung i istället. Har en unnardag i veckan i stället för alla dagar som det nästan var förut. Och den dagen får jag äta det jag vill men i måttliga mängder. Påskgodis kommer jag unna mig lite av. :)
Har också börjat cykla till skolan istället för att ta bussen, både för motionens och pengarnas skull. Försöker iaf så in en halvtimmes motion om dagen.
Har kommit på att många små förändringar kan göra mycket! Tror dock inte på att utesluta ngt helt som man verkligen tycker om. Unnardagen på helgen får mig motiverad att äta nyttigt på vardagarna.