• esposa

Var kan man köa guldfärg av något slag?

Jag tänkte färga några ramar med guldfärg och ställa dom på bordet för att ange vilket nummer/namn bordet har (så det blir lättare att hitta sin plats) Var kan man köpa guldfärg? Är det bäst med sprayfärg eller målarfärg? Någon med erfarenhet av detta? Eller kanske med bra idéer...

• Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?
  • Kirsto

Du kan göra på flera sätt. Sprayfärg går fort och smidigt! Du får också ett jämt resultat. Finns på panduro, men kanske också på en vanlig färghandel.

Vanlig färg som du penslar går också bra.

Vill du kosta på extra finns det fuskbladguld på Panduro.

Som du ser funkar Panduro vad du än väljer.

• esposa

Tänk Kirsto, jag trodde verkligen att du var den som skulle svara först och bäst på detta inlägg - du är en klippa Tack! Ska kolla upp sprayfärg på Panduro imorgon och sen spraya mina testramar!!

• Kirsto

Hehe.. Sambon jobbar och jag har tråkigt så jag lusläser alla "pysselinlägg" idag.

Vi använde sprayen när vi hade filmtemafest på jobbet, sprayade oscarsstatyetter. Jag lade dem i en stor papperspåse och sprayade loss. Funkade bra som skydd! Var ändå lite försiktig så du inte förstör golvet eller nåt med guldfärg.

• esposa

Smart Kirsto Jag satt just och funderade på hur jag skulle unvika att färga hela lägenheten med guld - tack!

• Kirsto

Ja, man får se upp så man inte har guld högt och lågt. Har du nåt annat pyssel på gång?

• esposa

Nja, inför bröllopet så är det väl ramarna som blir mitt nästa projekt. Har just skickat ut inbjudningarna. Håller på att samla på mig inspiration för duknin, blommor, hår etc.

Annars så har jag just avslutat mitt första scrapbookingfotoalbum Gjorde ett till min systerson som just fyllde två. Känns jätte roligt att ha gjort en egen present. Vissa sidor blev jag jätte nöjd med, andra mindre. Men, det var ju första gången så får vara lite snäll mot mig själv Har även anmält mig till en endagarskurs i Scrapbooking hos Medborgarskolan. Hoppas jag får mycket bra tips och råd där!

• Kirsto

Jag har inte alls kommit så långt när det gäller dukningen... Fast det är kanske för att jag inte har bestämt blommor bara som det känns så. Kul med kursen och ditt album! Det är som du säger, man kan inte bli nöjd med alla sidor första gången man provar! Man måste ju få experimentera lite och lära sig. Jag har scrappat ungefär lika mycket som du, men det känns som att det kommer att bli en lite sporadisk hobby. Sånt man orkar ibland.

• Kirsto

Hur blev inbjudningarna förresten?! Glömde ju skriva det viktigaste!

• silvera

esposa
    Jag vill gärna veta mer om kurs i scrapbooking! Snälla berätta mer! Jag har planer för mina bröllopsfoton, och så har jag börjat samla på mig scrapbook-dekorationer!

• esposa

Silvera: hmm ja jag vet inte så mycket mer än att jag ska gå dit 24/3 och ha med mig penna, sax och linjal. Sen får man köpa resten av materialet där (eller ta med sig eget). Men jag har också planer för bröllopsalbumet och hoppas jag lär mig så mycket att jag kan göra det riktigt fint

Kirsto: om det var mina inbjudningskort som du undrade över så blev de rätt ok. Använde det bruna pappret som jag beställde från nätet trots att jag inte var riktigt nöjd med det. Fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Ska se om jag kan lägga in lite bilder på hemsidan så skulle jag kunna visa hur de blev...

Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?