• esposa

Var kan man köa guldfärg av något slag?

Jag tänkte färga några ramar med guldfärg och ställa dom på bordet för att ange vilket nummer/namn bordet har (så det blir lättare att hitta sin plats) Var kan man köpa guldfärg? Är det bäst med sprayfärg eller målarfärg? Någon med erfarenhet av detta? Eller kanske med bra idéer...

• Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?
  • esposa

Tänk Kirsto, jag trodde verkligen att du var den som skulle svara först och bäst på detta inlägg - du är en klippa Tack! Ska kolla upp sprayfärg på Panduro imorgon och sen spraya mina testramar!!

• esposa

Smart Kirsto Jag satt just och funderade på hur jag skulle unvika att färga hela lägenheten med guld - tack!

• esposa

Nja, inför bröllopet så är det väl ramarna som blir mitt nästa projekt. Har just skickat ut inbjudningarna. Håller på att samla på mig inspiration för duknin, blommor, hår etc.

Annars så har jag just avslutat mitt första scrapbookingfotoalbum Gjorde ett till min systerson som just fyllde två. Känns jätte roligt att ha gjort en egen present. Vissa sidor blev jag jätte nöjd med, andra mindre. Men, det var ju första gången så får vara lite snäll mot mig själv Har även anmält mig till en endagarskurs i Scrapbooking hos Medborgarskolan. Hoppas jag får mycket bra tips och råd där!

• esposa

Silvera: hmm ja jag vet inte så mycket mer än att jag ska gå dit 24/3 och ha med mig penna, sax och linjal. Sen får man köpa resten av materialet där (eller ta med sig eget). Men jag har också planer för bröllopsalbumet och hoppas jag lär mig så mycket att jag kan göra det riktigt fint

Kirsto: om det var mina inbjudningskort som du undrade över så blev de rätt ok. Använde det bruna pappret som jag beställde från nätet trots att jag inte var riktigt nöjd med det. Fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Ska se om jag kan lägga in lite bilder på hemsidan så skulle jag kunna visa hur de blev...

• esposa

Silvera: det finns det säkerligen! Kolla med studiefrämjandet, medborgarskolan och lokala scrapbookingbutiker - många anordnar även kurser. Prova att googla på scrapbookingkurser och din stad så kanske det dyker upp något! Lycka till!

• esposa

Kirsto: nu har jag lagt in bilderna på vår hemsida. Hoppas att länken går direkt dit, annars är de under "fotoalbum" och "Trycksaker"...

• esposa

Tack Kirsto, betyder mycket att få höra det av ett pysslarproffs som dig Ja det blev bättre med brun text än med svart!

• esposa

Jag är inte bara förtjust i brun text utan helt förälskad i allt som är brunt Allt jag tittar på är brunt numera

• esposa

Ingen fara ollesmamma! Jag har ju själv helt bytt inriktning på den efter att jag fick svar på mina frågor av Kirsto så...

Jag tror det borde bli brunt så länge det finns den färgen i skrivaren... Men prova på ett annant papper först så du är på den säkra sidan

• esposa

Hi hi! Kul att höra att det är fler som har en stark förkärlek till brunt Här har det gått så långt att även min m2b till största del tittar på bruna kläder till sig själv så nu har vännerna börjat kalla oss för "Familjen brun" Men det är ju bara sååå fint!!

• esposa

Ha ha ha! Det hade jag inte tänkt på!! Kanske man skulle göra Tror dock inte att min m2b blivit riktigt så frälst i färgen än som jag är så han skulle nog invända

• esposa

Kirsto - du som är så pysslig och fyndig kanske kan hjälpa mig med en sakt till?!?

Vi kommer ha 10-12 bord på vår middag. Jag skulle gärna "döpa" borden till andra saker än 1,2,3,4 osv... Har du några förslag?

• esposa

Vi gifter oss 28/7... Fotbollslag vore nog det mest passande med tanke på min fotbollsgalna släkt men känns inte så romantiskt...

Kom på att man kanske kan ta ord som kärlek, lycka, glädje, etc men kommer inte på så många fler...

• esposa

Åh, så mycket bra idéer ni kommer med! Synd bara att ingen annan får ta del av dom för tror inte någon kan gissa om vad vi egentligen pratar om på denna tråd

• esposa

Jaaaa Kirsto - du har gjort det igen!! Den blir det - perfekt!!!! Du är ju helt oumbärlig

• esposa

Det får nog bli namnet på var femte bröllopsdag tror jag... Känns som det är de som är finast och passar bäst in på bröllopet.

Men hur kul vore det inte att döpa borden till; gummi, läder, galon, playwood, cement Gästerna skulle ju fatta noll!!!

Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?