• Kirsto

Var kan man köa guldfärg av något slag?

Du kan göra på flera sätt. Sprayfärg går fort och smidigt! Du får också ett jämt resultat. Finns på panduro, men kanske också på en vanlig färghandel.

Vanlig färg som du penslar går också bra.

Vill du kosta på extra finns det fuskbladguld på Panduro.

Som du ser funkar Panduro vad du än väljer.

• Kirsto

Hehe.. Sambon jobbar och jag har tråkigt så jag lusläser alla "pysselinlägg" idag.

Vi använde sprayen när vi hade filmtemafest på jobbet, sprayade oscarsstatyetter. Jag lade dem i en stor papperspåse och sprayade loss. Funkade bra som skydd! Var ändå lite försiktig så du inte förstör golvet eller nåt med guldfärg.

• Kirsto

Ja, man får se upp så man inte har guld högt och lågt. Har du nåt annat pyssel på gång?

• Kirsto

Jag har inte alls kommit så långt när det gäller dukningen... Fast det är kanske för att jag inte har bestämt blommor bara som det känns så. Kul med kursen och ditt album! Det är som du säger, man kan inte bli nöjd med alla sidor första gången man provar! Man måste ju få experimentera lite och lära sig. Jag har scrappat ungefär lika mycket som du, men det känns som att det kommer att bli en lite sporadisk hobby. Sånt man orkar ibland.

• Kirsto

Hur blev inbjudningarna förresten?! Glömde ju skriva det viktigaste!

• Kirsto

esposa: Just ja.. Du var ju inte nöjd med papppret. *minns nu* Men jag ser gärna bilder ändå!

• Kirsto

esposa: Men var är länken? Missade du den?

• Kirsto

esposa: Jag tyckte de blev jättefina! Snyyyggt med brun text i inlagan.

• Kirsto

esposa: Jag är själv vansinnigt förtjust i just brun text, det är fortfarande väldigt lättläst men milt och vackert för ögonen.

• Kirsto

esposa: Hehe.. Kan det vara en bröllopsbacill?

• Kirsto

ollesmamma: Använder ni word för att skriva texten? Då gör du så här:
    Skriv hela texten.
    Markera allt.
    Välj A (knapp som är understruken med svart, finns högt uppe till höger)
    Välj färg på texten.

Voilá!

• Kirsto

ollesmamma: Jajjamen! Är det en färgskrivare som har färg i patronerna så blir det som på skärmen (någon nyans kan skilja beroende på skärmens ljus, så det är bra med testutskrift vilket fall!) Eleganta färger ni har valt!

• Kirsto

Familjen Brun? Hahaha! Fattas bara att ni tar det som efternamn.

• Kirsto

När gifter ni er? Läste i en annan tråd om ett par som ska döpa borden till vackra vinterord. Blommor? Gudar? Stjärnor? Kryddor? Fotbollslag?

Blommor är nog rätt bra på sommaren, vackra namn och somrigt.

• Kirsto

vänskap, omtanke, respekt, humor, vänlighet. Det är 8 va?

• Kirsto

Eller som bröllopsdagar? Papper, bomull, osv hela vägen till diamant, finns hur många som helst.

• Kirsto

Haaaahahahahaha! Passar ju til brunt!

Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?