• esposa

Var kan man köa guldfärg av något slag?

Jag tänkte färga några ramar med guldfärg och ställa dom på bordet för att ange vilket nummer/namn bordet har (så det blir lättare att hitta sin plats) Var kan man köpa guldfärg? Är det bäst med sprayfärg eller målarfärg? Någon med erfarenhet av detta? Eller kanske med bra idéer...

• Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?
  • Kirsto

ollesmamma: Jajjamen! Är det en färgskrivare som har färg i patronerna så blir det som på skärmen (någon nyans kan skilja beroende på skärmens ljus, så det är bra med testutskrift vilket fall!) Eleganta färger ni har valt!

• ollesmamma

Tack, tror det blir super. Har test-gjort inbjudningar och festprgram. Riktigt nöjd faktiskt. Var ingen chock för m2b att det blev just brunt. Jag är helt såld på brunt.
    Nu känns det komplett när jag vet att skriften kan bli brun, kändes lite hårt med svart.
    Tackelitack

• esposa

Hi hi! Kul att höra att det är fler som har en stark förkärlek till brunt Här har det gått så långt att även min m2b till största del tittar på bruna kläder till sig själv så nu har vännerna börjat kalla oss för "Familjen brun" Men det är ju bara sååå fint!!

• Kirsto

Familjen Brun? Hahaha! Fattas bara att ni tar det som efternamn.

• esposa

Ha ha ha! Det hade jag inte tänkt på!! Kanske man skulle göra Tror dock inte att min m2b blivit riktigt så frälst i färgen än som jag är så han skulle nog invända

• esposa

Kirsto - du som är så pysslig och fyndig kanske kan hjälpa mig med en sakt till?!?

Vi kommer ha 10-12 bord på vår middag. Jag skulle gärna "döpa" borden till andra saker än 1,2,3,4 osv... Har du några förslag?

• Kirsto

När gifter ni er? Läste i en annan tråd om ett par som ska döpa borden till vackra vinterord. Blommor? Gudar? Stjärnor? Kryddor? Fotbollslag?

Blommor är nog rätt bra på sommaren, vackra namn och somrigt.

• esposa

Vi gifter oss 28/7... Fotbollslag vore nog det mest passande med tanke på min fotbollsgalna släkt men känns inte så romantiskt...

Kom på att man kanske kan ta ord som kärlek, lycka, glädje, etc men kommer inte på så många fler...

• Kirsto

vänskap, omtanke, respekt, humor, vänlighet. Det är 8 va?

• silvera

Lite ord: (kärlek, lycka, glädje), kram, puss, erotik(!), framtid, hoppfull, ljuvlig, smekning...

Bra idé tycker jag med lite namn på borden istf 1,2,3...
    Jag kom på att ifall man har problem med att välja färgtema, kan man ju döpa borden till olika mineraler och ädelstenar...
    Å så matchar man in dukningen därefter. Rubin, blir ju vinröd/mörkröd dukning, diamant, mycket glas och genomskinligt, safir blå dukning, smaragd grön dukning... Så kan man ju ta vilken färg man vill, och inte hålla sig till bara en färg...

• silvera

Man kan ju ha en blomma per bord, och så sitter folk vid gerbera-bordet, solros-bordet...

Eller om man vill ha samma blomma på alla bord, kan man ju ha gula rosbordet, rosa rosbordet, röda rosbordet, vita rosbordet...

• esposa

Åh, så mycket bra idéer ni kommer med! Synd bara att ingen annan får ta del av dom för tror inte någon kan gissa om vad vi egentligen pratar om på denna tråd

• Kirsto

Eller som bröllopsdagar? Papper, bomull, osv hela vägen till diamant, finns hur många som helst.

• esposa

Jaaaa Kirsto - du har gjort det igen!! Den blir det - perfekt!!!! Du är ju helt oumbärlig

• esposa

Det får nog bli namnet på var femte bröllopsdag tror jag... Känns som det är de som är finast och passar bäst in på bröllopet.

Men hur kul vore det inte att döpa borden till; gummi, läder, galon, playwood, cement Gästerna skulle ju fatta noll!!!

• silvera

Gummi, läder och galon... Gästerna kanske tror att de har kommit på ett S&M-bröllop...

• Kirsto

Haaaahahahahaha! Passar ju til brunt!

Svar på tråden Var kan man köa guldfärg av något slag?