• Satzi

Förlovningsgräl (inte jag)

Pratade med en kompis idag som jag inte snackat med på länge, vi halkade in på en annan av våra gemensamma vänner som jag inte heller pratat med på väldigt länge.

Hon berättade att denna tjejen i nuläget var ur förbannad på sin kille så hon nästan funderade på att lämna honom.

Anledningen var att han hade friat till henne nyligen och gett henne en vacker ring i vitt guld och tre stenar (diamanter trodde hon).

Hon är en sån lite manipulativ och bortskämd person och hon började såklart genast försöka luska ut vad ringen hade kostat och var han hade köpt den (elakt ur min synpunkt) och lyckades tillslut få fram att ringen var köpt på Guldfynd och att dom tre stenarna inte alls var diamanter utan Cubric zirkonia och hade kostat runt 1000 lappen. Detta gjorde henne ilsk kan man säga *suck*

Hon hade rusat hem till sin sambo och slängt ringen i golvet och bölat och stortjutit om att hon inte var värd mer än detta osv osv. Killen (som är en riktig toffel) BAD OM URSÄKT men att han inte hade haft tillräckligt med pengar för att köpa nåt dyrare även om han ville osv osv och att han skulle försöka hitta en annan ring.

Jag tycker detta är HELT fel! Skulle min kille fria till mig så skulle jag inte bry mig om ringen! Bara det faktum att han hade friat hade gjort mig lycklig (självklart ska mn ju ändå välja en ring i bra material så att den håller länge och inte slits, men cubric zirkonia är väl inte så dåligt ändå?)

Vad tycker ni? Är det priset på ringen som räknas eller hade ni "nöjt" er med en ring från Guldfynd som inte kostat skjortan?

Jag har mina aningar att min kompis kommer bli en riktig Bridezilla *suckar* och jag tycker väldigt synd om killen.

• Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)
  • Marskatt

Själv är jag fullt nöjd med min släta förlovningsring från Guldfynd...

• Karis Annelie

Rent vidrig tjej. fattar inte att killen står ut faktiskt!
    hur fan kan hon hålla på o luska ut vad den kostar? Och hur fasiken kan hon med att behandla sin man så? Hon förtjänar vare sig den ringen eller nån från en tuggummiautomat!

• Satzi

Precis, jag blev själv chockad när jag hörde om det. Tjejen har alltid varit bortskämd och så men att hon skulle gå SÅ långt är ju hemskt!

• Fru Cinderella

ja det var verkligen inte juste gjort av tjejen.. fast inte riktigt av killen heller tycker jag att låta henne tro att det var äkta diamanter?? Men hon var självklart värst..!

• Fridens liljor

Ja man får verkligen hoppas att de inte gifter sig. Hoppas hon står fast vid sitt beslut och lämnar honom. För hans skull.

• ~L8~

Tråkigt att en del inte kan uppskatta att de har en fin pojkvän som vill gifta sig med en, utan bara vill ha en dyr ring. Hon kunde väl ha bytt ut stenarna vid ett senare tillfälle?

• Satzi

_Cinderella_

såvitt jag vet så hade han inte inbillat henne att det var diamanter, tjejen hade dragit den slutsatsen själv av nån skum anledning..

• wozzgirl

Jösses.... Kankse lika bra att de inte gifter sig?

• mei

hahahahahah stackars människa vad hemsk hon är! vi hade inga pengar alls när min sambo friade till mig men han lyckades ändå i smyg skrapa ihop till två tunna släta guldringar och jag får sjutton fortfarande tårar i ögonen av att tänka på hur romantiskt det hela var. suck, är det inte meningen att kärleken ska vara viktigare än ringen?

• Satzi

~L8~

ja man tycker ju det, men jag tror hon reagerade mest på priset. 1000 kr är inte mkt pengar för henne. Hon kommer från en rik familj och råkade bli kär i en vanlig "arbetarklass" kille...då får hon ju ta vad hon får, inte kräva av killen att han ska betala hennes svindyra vanor.

Svar på tråden Förlovningsgräl (inte jag)