Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Såg just att vår tråd var avstängd så jag startar upp en ny.
Välkomna alla majbrudar 2007!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1971423.html
Slottet: Håller med om att det är svårt att beräkna dryck för maten och baren. Jag känner igen de beräkningar du skrev. Men hur uppskattar man om folk vill ha vin (rött eller vitt) eller öl? Vi har tänkt har skaldjur till förrätt och fisk till huvudrätt. Så jag tror det går mest öl och vitt vin. Samt lite rött. Men hur fördelar vi mellan öl och vin???
pralm, förstår att det är jobbigt att vänta att folk skall svara. Vi hade lite likadant. Det var inte förrän islutet som det tog fart. Men endel fick vi påminna. Jag skickade SMS till våra kompisar och släkten fick mina föräldrar ringa till. (det var bara min släkt som var sega på att svara....)
Precis, det är ju jättesvårt. Vi skall i och för sig köpa till baren på kvällen också. Det är ju bättre att vi har för mycket än för lite dryck. Jag återkommer när vi har bestämt hur vi skall beräkna.
Gör gärna det. Hur många gäster blir ni? Vi kommer att vara 78 inkl 5 barn och 2 barnvakter. Så vi får väl räkna med att kanske 65 kommer att dricka. Vi kommer ha en del ammande mm.
Vi har tänkt ha fribar på kvällen.
Hur är med möhippor/svensexor här? Ingen som har blivit kidnappad?
Jag tror att jag klarar mig nästa helg med. Min tärna är nämnligen på skidsemester. Och m2b vet jag inte får förrän till helgen innan valborg. (om de inte lurar mig...)
Jag har inte blivit kidnappad än. Men jag har en kuslig känsla att det kanske kommer att ske inom en inte alltför lång tid...
Slottet: En flaska vin per tre personer per rätt är ganska lagom men inte på hela måltiden.
Idag ska jag ringa MVC, jag ska ta ut spiralen... Någon som vet om det gör ont?
Vill Ha en liten tjej denna gång.. Synd att man inte kan välja:P
Vi blir 20 mindre på festen än ad som var tänkt. SÅ vi ska byta fest lokal. DEt kommer annars att kännas för stort där borta där vi tnkte ha det...
På fredag kl 9 åker spiralen ut!!!
vickanvicky:
Vad kul!
LYCKA TILL!!! :)