• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • kela81

E.C Vi kommer att ha ålandspannkaka med vispgrädde och sylt. Men glass funakr ju bra om ni har någon frys att förvara det i...och det borde ju bli uppskattat av gästerna om det blir varmt

• maljor

Idag bestämde jag mig för ring och gick in och beställde den på en gång!!!! Är numera 9000!!!! fattigare... känns bra att jag äntligen bestämde mig

• Bruden blå

maljor

Vad roligt. du har möjligen ingen bild på det lilla bing-stycket?

• Bruden blå

trevligt. det är en klassiker som nästan aldrig blir fel. Har själv provat den modellen (lite mindre stenar) i vitt guld. den är verkligen helläcker.

• maljor

nä och sedan är det en av få ringar idag som passar förlovningsringen. Men jag är nöjd så nu väntar jag bara på att få hem den så jag får prova den lite till

Hon i kassan vart så chockad när sambon slängde upp 9000 i kontanter från innerfickan så hon visste inte riktigt vad hon skulle göra då *kändes skönt* annars brukar folk bara fnysa när man vill prova något dyrt... bara för att man är ung liksom =(

Äh... snart får man ju ha ringen på sig jämt ju

• Bruden blå

maljor
    hihi, visst är det härligt. Har själv fått några sånna där häpna blickar genom åren. Nu är jag kanske inte så jätteing längre (26år). Men har ju fått mina ilskna fnysande blickar då vi har två barn. Så vi har ju alltid varit dom unga föräldrarna som fått både spott och spä och sedan kunnat motbevisa sådär himmla skönt. Så vet precis vad du talar om.
    Sen har jag märkt att vi har vuxit med rollen liksom. I och med att vi fått allt motstånd så har vi vant oss vid att ta lite plats att bre ut oss och se till att inte ta någon skit som grynet sa.
    så nu när vi gick o köpte vigselringar (min gick också på ca 10 000) så kom vi bara inseglande med barn och allt och bara tog vår plats och lät inte säljaren ens få en chans att fnysa. Man blir sådär himmla nöjd när man inser att man faktiskt är vuxen och kräver ett vuxet bemötande och svar.
    Så glädj dig åt känslan. Den är skön och den ska vara det.

• maljor

Är inte så jätteung heller (23) och det är inte så att man går runt och ser ut som en hemlös utan klär mig alltid snyggt och brukar få komplimanger för det tom *generande*
    Har inte lärt mig att ta plats än men kanske borde göra det.

Åh, längtar efter barn. Kommer börja försöka i slutet på maj
    Hur gamla är era?

• Bruden blå

maljor
    Det kommer, en dag bara inser du att du tagit den plats du förtjänar och har rätt till. Har jsälv just klivit in i vuxenlivet känns det som. Ibland bara vägrar man, men oftast inser man att man nu passerat det där stadiet som är barn, tonåring, ungdom. Mycket ansvar kommer ju när man får barn. För när man har barn så kan man ju inte själv längre vara barnet.

Våran dotter är 3,5 år och sonen är 16 månader.

Det är både härligt och slitsamt med barn. Man får mågna grå strån på köpet och ett ton med kramar och goa stunder då man bara ler åt hur goa dom är.

Lycka till med barnplanerna. det är en härlig innehållsrik tid ni har framför er.

• maljor

Tycker bara inte om att ta plats pga extremt dåligt självförtroende =(

Jo det är härligt med barn. Vi är 5 syskon och jag är näst äldst så jag har tagit hand om de mindre en hel del. Sen så jobbar jag på dagis (även om det inte kan jämföras). Vi har känt oss redo ett bra tag att skaffa barn men har väntat eftersom vi vill gifta oss nu i lugn och ro och sen skulle vi ju hemskt gärna vilja köpa hus innan men den planen kanske får ändras lite.

Tackar längtar till den tiden =)

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*