• njoy

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Är lite nyfiken på hur ni andra tänker angående budgeten på ert bröllop..
    Använder ni ALLA pengar som ni kan få ihop, dvs. skulle ni ha ett ännu större/dyrare bröllop om ni lyckades spara mer eller fick bidrag?
    Eller sätter ni från början en gräns för hur mycket ni kan tänka er att spendera på denna dag? Och var går er smärtgräns isåfall?
    När man läser om dem som har budgetar på 100-200 000 kronor och verkligen har knåpat och sparat för att få råd med detta så ser jag framför mig hur mycket annat man skulle kunna köpa för alla dessa pengar och ändå få ett jättefint bröllop också..Men det kanske är jag som är snål..

Så hur mycket skulle ni lägga om ni fick lägga gränsen var ni vill?

• Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?
  • Clobberella

Vi har råd med ett större bröllop, men lägger hellre de extra pengarna på bröllopsresan... så resan kommer att bli minst lika dyr som bröllopet.

• Slottet

Vårt bröllop går på ca 85 000 + bröllopsresa 40 000 (exklusive fickpengar). Detta är vad vi precis har råd med MEN om vi varit rikare hade vi haft ett exakt likadant bröllop. Vi har vårt drömbröllop!

• bride 2 be

Vi kommer att lägga ca 25000 på bröllopet( 95 pers) + 15000 på bröllopsresa 2 veckor till grekland inklusive fickpengar
    Gör det mesta själv och får hjälp av vänner och bekanta. Även fast vi har en liten budget så styr inte pengarna. Vi lägger hellre pengar på annat ex ta ledigt och vara hemma med barnen så mycket det bara går och göra resor.

• Aminda

Vår budget är på 60 000:- (och då kostar vår bröllopsresa 30 000 Vi har bjudit ca 25 gäster och jag skulle inte göra något annorlunda även om jag hade en en budget på 1 000 000

• antontinna

Undrar bara om ni räknar in allt i summorna ni anger, dvs. kläder, ring, fest, blommor, band, frissa, resa etc???

Totalt kommer vårt bröllop att gå på ca. 100.000:- då är precis ALLT med räknat!!!

• bride 2 be

Jag hoppas att jag fått med allt. Har gjort en ca budget då vi inte vet exakt pris på ex mat o dryck, snacks mm.

• Fru (snart) Lundberg

Våran budget ligger på 100 000kr. Ca 65 000kr för själva bröllopet och festen och ca 35 000kr för resan. Men då tycker jag ändå att vi har legat ganska lågt på vissa saker som tex. vän som fixar håret, vän som fotograf och vän som solist. Även fast vi hade haft mer pengar så hade vi inte gjort det annorlunda.

• thebrud

Vi tänker som så att vi bara ska gifta oss en gång och då ska vi inte snåla på det vi vill göra eller ha med under vår bröllopsdag. Däremot kommer vi inte direkt köra med silverbestick och såna saker utan det blir papperstallrikar mm. Vi kommer få vårt bröllop precis som vi vill ha det,man ser att det är "vi" på nåt sätt :) Det är också det vi eftersträvar,ja det gör väl alla antar jag hihi. Vi lever efter mottot att vi inte ska se tillbaka och ångra en enda sak som "varför gjorde vi inte så ist" eller "vi skulle ha haft med det där bla bla bla". Jag tror vi kommer lyckas! Och LYCKA TILL allihop för att ni ska få det bröllop ni drömt om,oavsett pris" :)

• Wicks

eror p¨å hur mycket vii hae måsta spara. hade og grna lagt sådär 30-40 000 istället, men du på att åks utomlands och gifta moig där

• H&N

Man lägger ju vad plånboken klara av, vi kommer att ha ett stort bröllop och det kommer att sticka iväg i pengar men hade vi inte klarat av det så hade vi nog gift oss i lite mindre skala. Mén jag tror inte att vi hade lagt ut ännu mer om vi hade haft mer pengar. *Går kanske inte*

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?