• njoy

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Är lite nyfiken på hur ni andra tänker angående budgeten på ert bröllop..
    Använder ni ALLA pengar som ni kan få ihop, dvs. skulle ni ha ett ännu större/dyrare bröllop om ni lyckades spara mer eller fick bidrag?
    Eller sätter ni från början en gräns för hur mycket ni kan tänka er att spendera på denna dag? Och var går er smärtgräns isåfall?
    När man läser om dem som har budgetar på 100-200 000 kronor och verkligen har knåpat och sparat för att få råd med detta så ser jag framför mig hur mycket annat man skulle kunna köpa för alla dessa pengar och ändå få ett jättefint bröllop också..Men det kanske är jag som är snål..

Så hur mycket skulle ni lägga om ni fick lägga gränsen var ni vill?

• Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?
  • A:s wife

vi har en budget på 75,000 (då betalar våra föräldrar ganska mycket) inkl resa till Västindien. hade vi haft mer pengar hade vi kanske lagt det på en riktigt duktig fotograf och en egendesignad klänning till mig. och eventuellt middag på en restaurang, och kanske dyrare ringar. men vi känner oss jättenöjda med det upplägget vi har valt, och hur som helst så blir vi gifta, det är huvudsaken.

• Gemma

Vi gjorde som Greta G beskrev, flög ner alla till ett slott i Frankrike. Och jag hade inte velat ha det på något annat vis. En gång i livet hade vi möjlighet att leva ut exakt vad vi drömde om, mycket tack vare mina otroligt generösa förädrar och mannens dito.

Så näe, vi hade inte velat ha ett större bröllop. 75 gäster var precis lagom intimt, det kändes som kvalitet och inte kvantitet.

• Marskatt

Vi har mycket väl råd med ett större bröllop än vad vi ska ha, men är inte det minsta intresserade av att ha ett sånt...

• Marskatt

Å vår budget ligger på mellan 15-20 000.

• Soleil

Vi hade en budget på ca 40 000 och vårt bröllop blev helt perfekt. Jag tyckte inte att vi behövde avstå från något som kändes viktigt för oss och hade inte velat lägga mer pengar (även om vi hade kunnat). Däremot kommer vi att lägga pengar på en bröllopsresa i sommar, som kommer att bli klart häftigare än våra vanliga semestrar. För oss känns det roligare än att ha lagt ytterligare tiotusentals kronor på festen.

• nyförlovad 3 juni

vi började i andra änden, nämligen hur många vill vi bjuda på bröllopet. kom fram till att vi vill bjuda släkt och vänner (blir ca 100 st) och i så fall hellre snåla på festen. det viktiga för oss var att få ha folk där. sen satt vi och knåpade för att få ihop en budget som kändes rimlig, vilket blev 45 000 kr. det är egentligen sjukt mycket pengar, men så är det... suck... :)

• Lilla Li

Vi har inte diskuterat detta, men jag personligen skulle aldrig lägga mer än 75 000 för ett bröllop. Vi har en budget på 65 000.

• InaHjärtarAdam

vi lägger 64 000 men då är det inräknat med bröllopsresan som kostar 32 000 av dom pengarna.
    tycker det är helt lagom. det är vad vi får ihop efter ett års sparande och vi skulle inte göra det annorlunda eller dyrare om jag hade pengar. vårt bröllop ska spegla oss och eftersom vi inte är några rikemansmänniskor så behöver vi inte göra oss till något vi inte är på vår stora dag:D skulle nog bara bli pinsamt!

• Sofia08

Vi har en budget på 70000 (tror dessvärre att det börjar närma sig 80000) Och det är ju klart att det hade varit skönt om man hade haft obegränsat med pengar, så man kunde göra och köpa en massa saker utan att tänka på vad det kostar. Men samtidigt så tror jag att vårat bröllop kommer att vara perfekt för oss. Och den dagen kommer vi förhoppningsvis inte sakna någongting!

• Kristina07

Vi kommer bara vara 15 pers på vårt bröllop. Hade vi mer pengar så skulle vi nog hamna på runt 25. Vi vill bara ha de närmsta på vårt bröllop. Inte barndomskamrater och kusiner som vi aldrig träffar.

Nog vore det kul att kunna bjuda några till, men vår ekonomi klarar inte mer.

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?