• njoy

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Är lite nyfiken på hur ni andra tänker angående budgeten på ert bröllop..
    Använder ni ALLA pengar som ni kan få ihop, dvs. skulle ni ha ett ännu större/dyrare bröllop om ni lyckades spara mer eller fick bidrag?
    Eller sätter ni från början en gräns för hur mycket ni kan tänka er att spendera på denna dag? Och var går er smärtgräns isåfall?
    När man läser om dem som har budgetar på 100-200 000 kronor och verkligen har knåpat och sparat för att få råd med detta så ser jag framför mig hur mycket annat man skulle kunna köpa för alla dessa pengar och ändå få ett jättefint bröllop också..Men det kanske är jag som är snål..

Så hur mycket skulle ni lägga om ni fick lägga gränsen var ni vill?

• Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?
  • silvera

Jag hade väldigt gärna haft vår fest på Häringe slott, men det kostar från 100000, då tillkommer ju klänning transport, ja, allt det där andra ändå. Nu valde vi en billigare lösning, men det blev himla bra ändå!

Och vem vet, vid nästa bröllop så...
    Skojade bara, jag har hittat min MAN nu!

• Petra74

Vårt bröllop kommer inte kosta mycket när det nu blir bröllop. Och även om vi hade haft mer pengar så skulle det ändå inte ha blivit ett annorlunda bröllop eftersom vi vill ha det intimt med bara vi två båra två barn och våra föräldrar.

• Fru0707

Vår budget ligger på ca 80.000 då har vi sparat in på mycket och absolut försökt snåla, vi lagar förrätt och efterrätt själva osv..förstår inte hur ni som har lagt ner 35000 fått ihop de? TIps tas gärna emot! Vi kommer att ha 100 gäster så maten + dryck kommer att gå på ca 35 000 så dit far väl största delen av budgeten men ändå..vi har sparat på precis allt som går att spara på så förstår inte hur vi skulle kunnat få det nå billigare än vi har..*funderar* Tips mottages gärna

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Nu tycker jag att vi har ganska stor budget,och det känns inte som om jag saknar en massa.
    Vår budget ligger på 110000:-,Trodde från början att det skulle bli 85000:- Så fel man kan ha;)
    Visst skulle jag gärna ha ett ballongsläpp,och fyrverkeri,men jag får ju min man istället;)

Om jag kunde skulle vi nog lagt 50000:-till för att fått allt lyx:)
    Vi är nöjda i nuläget,hoppas vi är det efteråt oxå.

• Phidelie

Jo hade vi haft mer pengar hade vi spenderat mera. Så är det med det mesta. Vi har rättat munnen efter matsäcken så att säga

• FruÖlandstok

Hm.. vi har haft en budget på 15 000 vilket innebär att spara in på ganska mkt utgifter vilket känns helt okej.. kommer ca 50st på festen..

nu har jag dock oväntat blivit erbjuden extrajobb vid sidan av studierna (en halvtidstjänst tom) så helt plötsligt kan vi spara ihop vår budget på en månad om vi vill.. så jag misstänker att vi kommer utöka budgeten.. men vi skulle nog inte kunna tänka oss att lägga mer än ca 10 000kr (+-2000) på festen.. så det som drar iväg blir kläder, ringar å annat roligt..

bröllopsresa har vi inte tid med då vi inte kan vara lediga under hösten.. men vi tar detta på ettårsdagen (eller till våren) då vi hunnit spara in lite mer pengar..

men för oss går nog maxgränsen så "lågt" som 25 000... mest för att vi tycker att det finns mkt roliga saker att lägga resterande pengar då jag är övertygad om att vi får festen precis som vi vill ha den .. lite anspråkslöst och ledigt.. om nån förstår ;)

• nenne78

vi hade budget på 60.000 men det blev närmare 90.000 till slut och det är tokmycket pengar, men vi ångrar oss inte för allt blev som vi ville ha det. Utan att överdriva.

Det mesta gick på mat och lokal då vi lejde bort allt det. Tyckte att våra föräldrar och syskon skulle slippa steka oxfilé och fylla canapéer i flera dagar. Och vi behövde bara meddela vilka blommor vi ville ha på borden och vad vi ville äta. Vi slapp stressen (förutom med festprogrammen) och pressen på att allt skulle flyta, utan kunde helt lita på restaurangen.

Däremot sparade vi in pengar på trycksaker eftersom jag gjorde allt själv och jobbar på ett ... bra ställe för sånt, Fotografen var en mycket nära vän som råkar vara proffs och Floristen var min mans kusin. Den fina bilen som vi åkte i var en släktings... Det var häftigt att få bjuda alla man älskar (vi var 96 pers) på värsta brakfesten och jag skulle lätt göra det igen. Om jag bara fick spara ett tag...

Sen har vi varit tillsammans i 11 år så vi haft tid att prata igenom hur vi ville ha det.

• www.evasleva.blogg.se

Om vi hade haft en större budget hade vi nog gjort ungefär samma sak som nu men bjudit fler gäster. Det är några fler som man kanske skulle velat bjuda.

Fast å andra sidan tycker vi att det är rätt lagom med gäster. Vi bjuder 50 st och då känns det som att det är de närmaste och vi kommer kunna umgås lite med alla. Så vi kanske inte hade gjort anorlunda i alla fall...

Jo, bröllopsresan hade gått till Costa Rica!

• klurifax

Vi kommer lägga 40-50 tusen på vårt bröllop. Då ingår inte bröllopsresa, för det har vi valt bort. Åker nästa år istället. 50 gäster, 3 rätters med tårta på restaurang. Med större budget hade det blivit en dyrare ring och bättre viner till maten. Och RIKTIG champagn...

• pralm

Det enda jag skulle ändra på om jag hade mer pengar (vårt bröllop går på 8000) är att jag skulle haft en fest efteråt! som det är nu blir det bara dopfika..

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?