• frokennina

Blomstermåla, Särö i sommar?

Någon som ska sin bröllopsfest på Blomstermåla i sommar?

• Svar på tråden Blomstermåla, Särö i sommar?
  • frokennina

Vet inte än vad det kostar jag återkommer... prova att maila BM!

Påskhönan går det inte diskutera menyn med dem då? Tycker de var väldigt tillmötesgående och flexibla när vi pratade med dem....

• påskhönan

frökennina:
    jag har ringt BM idag o vi skall komma dit på lördag för att prata igenom allt med både meny, bord/dukning, skumpa och all annan planering, så nu känns det glatt o spännande igen! Har bara 2 veckor kvar men det känns ändå som att läget är under kontroll. Vi skall ju inte ha någon baluns utan bara middag m våra familjer men vill ändå att allt ska bli så perfekt som möjligt! Lusläser alla väderprognoser,
    är nästan mest nervös för vädret faktiskt!

• frokennina

Vad härligt påskhönan Då håller vi tummarna för att vädrets makter står på er sida denna dag

• alvbröllop

Hi hi mitt ex jobbar som kock (inte huvudkock dock) på Blomstermåla. Kul å höra om folk som ska gifta sig där. Det e ju tokfint där. Har varit där några gånger i jobbet nu.

För er som valt att ha bröllopsnatten på hotellet uppe i backen så kan jag bara säga - det e perfekt som backup för fotografering om det regnar!

• frokennina

Tack för tipset alvbröllop har funderat över detta med fotografering och regn... kan du utveckla eller ännu bättre har du några bilder?

• Soffi 070707

Spännande med bröllop om bara två veckor, vi håller tummarna och räknar med en detaljerad beskrivning! :)

Här är en länk till ett par som har fotats vid Blomstermåla och Särö Hus, kanonfint!

• påskhönan

Självklart skall ni få det!! Men inga detaljer fr bröllopsnatten...;)
    Soffi 070707
    Vart tog länken vägen?

• frokennina

Länken fungerar inte

• frokennina

Hittade dig ändå Superfina bilder

• Soffi 070707

Lättast är nog att kopiera länken, vet inte varför den inte visar hela som en klickbar länk.

Ja, det ser lovande ut, vet att någon tipsade om de bilderna när det pratades om Blomstermåla-bröllop, ja lade dem på minnet, och hoppas att våra bilder kan bli lika bra! :)

Kommer inte ihåg om vi pratat om det innan, men har ni funderat på hålltider för de olika rätterna, tårtan och dansen?

• frokennina

Oj nä så långt har vi inte tänkt än
    Skulle ha träffat fotografen i morgon men jag har fått influensan, legat platt fall i 3 dagar men är på bättringsvägen...vill dock vara helt frisk när vi träffar henne så det blir nästa helg i stället.

Soffi vad har ni tänkt för tider?

• Soffi 070707

Hm, vi har inte riktigt kommit fram till det...

Men vigseln är kl 16 på bryggan, så jag tror inte att vi kommer igång senare än 17:30 med förrätten.
    Sedan kanske varmrätten vid 19 och efterrätten vid 20:30.
    Dansen strax innan halv tio och tårtan strax efter 22.

Vad tror ni om det? Det är så svårt att uppskatta, ska försöka gå igenom de bröllop vi varit på och minnas mha klockslagen på digitalkorten! :)

• Soffi 070707

Just nu funderar jag en del på fotografering, är det någon som har exempel på bröllopsbilder som är tagna runtomkring Blomstermåla?

• Soffi 070707

Grattis Påskhönan! Hur har det gått? Vi är jättenyfikna! :)

• påskhönan

Hej! Tack så jättemycket!! Åh jösses vilken dag, så full av överraskningar och underbara familjemedlemmar! Vigseln gick som ett skott i Kba stadshus, sedan for vi till BM där vi mötte vår släkt och skålade i champagne. Det var sviiiinkallt o blåste halv storm men vi stegade modigt ut på bryggan med vittnen o barn o hade en lång fotosejour...Brrr! Var skönt att sätta sig till bords, maten var jättefin och det var inte alls "pinsamt" att vi var ett bröllopssällskap mitt i alla påskfirare. Kaffet o tårtan fick vi på övervåningen i lugn och ro där våra nära o kära höll sina tal o hade en quiz där vi skulle svara på frågor om varann...jag vann tyvärr inte...Vid 18-tiden åkte vi upp till Säröhus o drack massa champagne med våra vittnen och tittade ut på havet och SNÖSTORMEN(jag sa ju det!!) Och idag åt vi världens frukost o tillbringade ett par tim i den helt underbara relaxavd, innan vi åkte hem till svärmor o barnen. En helt underbar dag, trots att våra vittnen höll på att få ställa in pga magsjukt barn....Trots "snål" budget blev detta en helt underbar dag och jag hoppas att ni alla får den härliga bröllopsdag ni längtar efter! Stor kram från Påskhönan!

• crown

kul att läsa lite om era förberedelser. vi funderade ett tag på blomstermåla men kom fram till att det inte blir så bra eftersom vi skall bjuda flera barn och vi inte vill att de skall springa ute på bryggan och så. Men det var verkligen otroligt fint där och ni kommer ju få underbara bröllop!!

• Soffi 070707

Kul att höra att det gick bra påskhönan!! Vad åt ni för gott? Tog ni några fina kort? (klart ni gjorde :) men vart var ni? bryggan är ju otroligt fin...

Svar på tråden Blomstermåla, Särö i sommar?