Blomstermåla, Särö i sommar?
Någon som ska sin bröllopsfest på Blomstermåla i sommar?
Någon som ska sin bröllopsfest på Blomstermåla i sommar?
Ursäkta, men jag tänker på den där sången man sjöng i lågstadiet, "en missisippiblues i Blomstermåla"
Aldrig hört, måste kolla upp ngt att ha i sånghäftet???
Är jättenyfiken, vad bestämde ni för meny? Vi spånade lite, men behöver filura lite till, behöver inspiration! :)
Visst är de hur bra som helst, det ska verkligen bli jättekul, är det inte någon annan som ska ha sitt bröllop på Blomstermåla?
Det blir skaldjursbakelse på pumpernickel till förrätt (den är rätt så matig då vi tror många gäster är hungriga och inte ska behöva sitta och längta efter huvudrätten under talen) Huvudrätten blir gödkalv inlindad i lufttorkad skinka med sparrisknyte och calvadossås. Efterrät blir jordgubbar och glass (enkelt men det är ju mitt i jordgubbsäsongen och vi älskar gubbar båda 2)och sen lite senare tårta....
Vad funderar ni på?
Vi har bestämt oss för skaldjursbakelsen.
Är det gödkalvytterfilé? Vi funderar på det eller en kalventrecôte. Hurdan potatis ska ni ha till det? Kanske någon lättare rödvinssås. Parmaskinka o sparris har vi oxå på förslag.
Sedan créme brulée och något med passionsfrukt till efterrätt.
Finns så mycket gott... :)
Ska ni vara på sommarverandan eller värdshuset? Det är så otroligt fint där, hoppas innerligt på en magnifik solnedgång! Fick en idé som jag inte riktigt har kunnat släppa, och det är att dansa första (och några till) dansen på bryggan med maschaller, vad tros?
Måste åka dit och reka några gånger, det finns ju givna ställen att fotas, vid bryggan med havet i bakgrunden, men andra alternativ då...
frokennina
Jo det är säkert nåt att ha i sånghäftet!
Det var en gång en tupp som fick pippi
och gol en liten blues i mississippi
Bluesen flög ut över världen all
hamna till slut i en småländsk tall
Så nu får man tåla
att alla kan skråla
En mississippiblues i Blomstermåla
Tydligen skriven av en som heter Olle Widestrand o måste ju finnas med i nån sån där sångbok som barnkörerna använde på 80-talet. Hm, undrar om jag har den kvar kanske... Jo det har jag ju! Haha!Med andra ord så kan jag faxa den vid behov.
Skall inte ha festen på Blomstermåla utan Särögården, men OJ vilka fina bröllop ni kommer att få! Är lite avis jag... Budgeten sprang iväg lite för vår del, så vi bytte till Särögården istället. Gifter oss på pingstafton i Släps kyrka. Det får bli bra det med:) LYCKA TILL med planering och allt!!
Är ni förresten från trakten?
Hej! Vi skall oxå ha vår mottagning på Blomstermåla, redan på påskafton faktiskt! Skall kontakta dom nu i veckan för att bestämma mat, dom skulle byta meny i början av året. Vi gifter oss borgerligt så det blir lunch tillsammans med våra familjer. Stoor fest blir det senare i sommar...Vår bröllopsnatt kommer vi att tillbringa i ett gemak med jacuzzi på Säröhus...Lovely!!
Är från Onsala, och har efter några år i stan flyttat tillbaka hem! :)
De har inte bytt meny på webbsidan ännu, men han nämnde lite andra alternativ. Såå svårt att bestämma...
Härligt, bröllopsnatten blir på Särö Hus för vår del oxå, men vi är lite sugna på att även ta dagen innan där, relaxavdelningen verkar som gjord för bröllopsmys!
BolinderBrud:
Särögården är jättemysig och Katrin som bossar där är helt underbar och proffsig!! Du behöver inte vara avis! Är inte från särö men bor här sen snart 7 år o tänker inte flytta:) Själv då? Barn?
Är mest orolig för vädret, påskafton kan ju vara lurig, inte kul att ta kort på bryggan i snöstorm...