• frokennina

Blomstermåla, Särö i sommar?

Någon som ska sin bröllopsfest på Blomstermåla i sommar?

• Svar på tråden Blomstermåla, Särö i sommar?
  • frokennina

Klart det kommer vara strålande solsken på påskafton bara positiva tankar nu påskhönan

Vi ska oxå bo på Säröhus på bröllopsnatten och många av gästerna bor även dom över. Ska bli supermysigt att sitta o prata med alla över frukosten.

• BolinderBrud

påskhönan: Vad roligt att höra att Särögården verkar bra!
    Jag kommer själv från Kullavik och har väl planer på att återvända till kommunen inom några år. Har tagit en liten "detour" via huvudstaden bara;)
    Hoppas ni får kanon-väder på påsk!!

• crown

Var på Blomstermåla för första kollen förra veckan. Verkar jätte bra, men vi skall kolla runt lite mer innan vi bestämmer oss. Svårt att veta när man bara sett ett ställe tycker jag. Verkar jätte bra men vill inte bara ta första bästa heller ju... Får väl se var vi hamnar. Tyvärr tycker jag att alla fina ställen är lite dyra

• frokennina

crown när ska ni gifta er?

• **Future Mrs L**

Hej!

Vi ska gifta oss på Blomstermåla också!! Den 16 juni ? bara 100 dagar kvar!!

Förlåt för min jätte dålig svenska ? jag komma från England. Vi ska gifta oss på bryggan och sen festa på sommarverandan och tilbacka til Säröhushotell. Vi har inte bestämt oss med menu ? de sa att de skulle har en ny kock snart. Vilken tid ska ni gifta er? Vi hade tankte kl 15, men vi måste pratar lite med vår vigselförfattare.

Va kul att pratar med er om vårt bröllop på Blomstermåla!! :)

• frokennina

Vi ska vigas i Särö kyrka klockan 16.00. Räknar med att börja äta runt 18.

Välkommen till vår tråd
    "Future Mrs L" Kul att fler hittar hit....
    frokennina

• Soffi 070707

Hihi, vad roligt, vi har precis samma upplägg med vigsel på bryggan, fest på sommarverandan och bröllopsnatt på Särö Hus, kul!

Om vädret inte blir som vi tänkt oss kan vi vigas på sommarverandan eftersom det är såpass stort, känns tryggt eftersom man inte kan lita på vädret i Svedala...

Jag har funderat lite på om man kunde ha bröllopsdansen (och några till) på bryggan med maschaller tända. Om vädret tillåter förstås! :)

Vi har valt att vigas kl 16 eftersom vi redan är vid festlokalen, vi räknar att börja äta vid halv sex, sex.

Vi har inte riktigt bestämt menyn ännu, men det kan ju vara idé att invänta den nya kocken för att höra om idéer o synpunkter.

Mindre än fyra månader kvar nu! :)

• frokennina

Ngn mer än jag som ska gifta sig i Särö kyrka? Hur tar ni er från kyrkan till Blomstermåla?
    Fick erbjudande om att hyra en vit RR av damen på BM....lite coolt!!

• Soffi 070707

Det låter ju toppen att få hyra det!!

Själva gifter vi ju oss på bryggan, så det blir inte så lång transportväg! :)

Däremot har vi funderingar på att komma till bryggan i någon fin träbåt, någon som vet någon som vill hyra ut en sådan?

• påskhönan

Frökennina:
    vad skulle Rollsen kosta? Vi behöver transport fr kba stadshus till BM, det skulle ju vara urhäftigt att hyra den! Är dock lite besviken på BM, dom ändrar inte sina menyer förrns efter påsk, vi gifter oss påskafton o tyckte inte menyn var så "skojig" men får ta den ändå...

Svar på tråden Blomstermåla, Särö i sommar?