• Karis Annelie

Förlovningspresenters vara eller icke vara.

Hejsan! :)
    detta blir min allra första trådstart. värsta cooolt ;)
    Iallafall så är min lilla fråga, fick ni presenter av folk när ni förlovade er?
    Jag har förstått det som att det är väldigt olika. i en del familjer är det självklart, i andra inte.
    Vi har enbart fått en godisskål från min kompis. Ingen annan har överhuvudtaget tänkt på det.
    Måste erkänna att lite besviken är jag. Trodde iallafall våra föräldrar skulle tänka på det. Det är ju STORT!

• Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.
  • Karis Annelie

hemlig brud det e klart man gör! Men älskar man prasslandet med inslagningspapper och överaskningar, så kan man inte låta bli att hoppas :D
    Men den bästa presenten är ju RINGEN! Jag går och tittar på den typ var tionde minut hela dagen... de på jobbet tittar konstigt på mej :P

• viktualia

... hm.. jag tyckte i och för sig att den bästa presenten med att förlova sig var att prinsen sa att han ville dela livet med mig..

• Karis Annelie

haha oups. nu verka rjag ju helt materiell här. SÅ är det ju inte riktigt...
    ser inte det vi SA som nån present, mer som ett löfte... Men för mig innebär ju ringen det löftet,, därför jag tittar på den så mycket. drömmer mig bort... missar göra saker på jobbet... ;)

• Lena+Mattias=sant

Vi hade förlovningsfest så vi fick förlovningspresenter. Skulle gissa på att de gav presenter för ungefär 100kr/person

• Hjärtan på tråd

Karis Annelie
    Då får ni säkert kombinerade presenter, eller så får mer gratulationer när ni gifter er!
    Tror att de är lite olika hur man presenterar förlovningen, vi hade inte bestämt något datum för bröllopet och firar(om man nu ska fira det, vilket är en helt annan fråga)förlovningsdag på söndag men gifter oss i sommar.
    Min teori är att om man berättar att man har förlovat sig och ska gifta sig ex. till sommaren så tror jag att man firas mer rejält då istället?

• Lilla Li

Våra 5300 blev i alla fall en bra start på bröllopsbudgeten. :D

• Karis Annelie

ja det e klart om man satt datum till bröllop så sparas nog presenter till den tillställningen. Men det har inte vi. vi väntar med bröllop eftersom vi ska köpa hus och sånt. lutar åt att det kanske blir 2008...

• Labidochromis

Lilla Li , inte dumt inte!

Det skall jag tänka på nästa gång någon i gänget förlovar sig. Skramla bland kompisarna och ge bidrag till exempelvis ett fint hotelrum på bröllopsnatten, eller något annat som förgyller just deras dag.

• klurifax

Vi har inte fått några förlovningspresenter alls. Har inte ens hört talas om att några i vårt umgänge fått det heller!

• Hjärtan på tråd

Tycker inte att det är materiellt att uppskatta uppvaktning!!!
    Jag blev jätte glad för presenter, kort och blomstercheckar just för uppvaktningens skull.
    Mest för att det kändes mer spontant och från hjärtat än vid bröllop då man MÅSTE uppvakta.

Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.