• Karis Annelie

Förlovningspresenters vara eller icke vara.

Hejsan! :)
    detta blir min allra första trådstart. värsta cooolt ;)
    Iallafall så är min lilla fråga, fick ni presenter av folk när ni förlovade er?
    Jag har förstått det som att det är väldigt olika. i en del familjer är det självklart, i andra inte.
    Vi har enbart fått en godisskål från min kompis. Ingen annan har överhuvudtaget tänkt på det.
    Måste erkänna att lite besviken är jag. Trodde iallafall våra föräldrar skulle tänka på det. Det är ju STORT!

• Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.
  • Labidochromis

Våra kära kompisar överrumplade oss totalt med att ge oss förlovningspresenter.

Vi hade sedan långt tidigare bjudit in till nyårsfest. Sen så förlovade vi oss den 26/11. Under nyårsmiddagen så tog de fram presenter som de alla hade skramlat till - jättefina Chateau-glas.

Vi blev sååå imponerade att de visste om att vi hade sådana champange- och konjaks glas! "Ehh, har ni?" fick vi som svar!!
    Snacka om perfekt chansning

• Fru Cinderella

Vi fick presenter av våra respektive föräldrar, ingen annan. Är absolut inte besviken på det.. förväntade mig ingenting. Det tror jag inte man ska göra heller.

Möjligtvis om man bjuder in på förlovnignsfest, fast knappt då heller. Förväntar mig aldrig presenter, jul, födelsedag, bröllop. Då slipper man bli besviken och det är ju inte presenterna som är det viktiga i detl ånga loppet, eller hur? ;)

• Lilla Li

Jag hade inte en tanke på förlovningspresenter. Men sen hade svärmor ett litet förlovningskalas för oss, med bara min sambos familj. Av alla där fick vi pengar, totalt 5300 kr! Jag var helt chockad...

Av mina föräldrar har vi inte fått något alls, de vet inte heller om att hans föräldrar gav oss något.

Min bästa kompis och hennes kille gav oss en fin skål, men det tror jag inte hon hade gjort om jag inte berättat att hans familj gav oss pengar. Det var nog där hon fick idéen. ;)

• Hjärtan på tråd

Vi fick presenter från bådas föräldrar samt min syster, och mina mostrars familjer samt bägges mormödrar.
    Vi hade dock ingen förlovningsfest utan fick uppvaktningarna spontant(tex blomstercheckar på posten av min moster). Vi fick lite dyrare presenter av våra föräldrar men de var kombinerade inflyttning och förlovningspresenter(vi förlovade oss första kvällen i vår gemensamma lägenhet).
    Jag uppvaktade min syster med förlovningspresent nyligen vilket flera andra släktingar gjorde.
    Tycker att man ska fira en förlovning -det innebär ju att (förhoppningsvis) man ska gifta sig! Beträffande uppvaktningen så blev jag lika glad för ett gratulationskort min kompis skickade som presenterna vi fick.

Det var vetskapen om att andra blev glada över förlovningen och tyckte det var något att uppmärksamma som var roligt.

• Karis Annelie

mm asså du har rätt, man ska inte förvänta sej, presenter e inte det viktiga. o allt sånt.
    MEN jag är BAAAARNSLIGT förtjust i presenter :D har Alltid varit.
    Men jag är inte superbesviken bara lite litegrann. men nu när jag ser att det är mer normalt att inte få så mycket, så känns det bättre. jag har liksom inte förlovat mig förut så jag vet inte så himla mycket :)

• Karis Annelie

hjärtan på tråd - kan vi byta familj?

• Labidochromis

Skall lägga till att vi inte fick något av enderas föräldrar och vi är absolut inte besvikna för det.

Det räcker gott att se att ens släkt är glada över det blivande tillskottet i familjen. Min mostrar "slök" min m2b i ett nafs. Men han är också en riktig svärmorsdröm...även om han blir lite putt när han får höra det

• Saltakatten

Vi fck presenter från mina föräldrar, av min bästa kompis och hennes föräldrar och av en ganska ny kompis som gav oss en flaska champagne.

Jag har fått lära mig att man köper förlovningspresenter och hade någon i min närhet förlovat sig hade jag köpt något.
    Vi fick inget av min sambos föräldrar.

• Hemlig brud 07

För mig hade det kännts konstigt att få presenter för det. Vi förlovade oss för vår skull inte för att få en massa presenter.

• Karis Annelie

Vi flyttar (om allt går som planerat) in i hus innan påsk. Då får vi nog presenter iallafall! Kanske de tänker kombinera? det e fetsjysst i såfall ;D *Presentgalen*

Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.