• Karis Annelie

Förlovningspresenters vara eller icke vara.

Hejsan! :)
    detta blir min allra första trådstart. värsta cooolt ;)
    Iallafall så är min lilla fråga, fick ni presenter av folk när ni förlovade er?
    Jag har förstått det som att det är väldigt olika. i en del familjer är det självklart, i andra inte.
    Vi har enbart fått en godisskål från min kompis. Ingen annan har överhuvudtaget tänkt på det.
    Måste erkänna att lite besviken är jag. Trodde iallafall våra föräldrar skulle tänka på det. Det är ju STORT!

• Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.
  • Kakan -07

Vi fick inte en pinal och inte hade vi räknat med det heller. Visst är det stort och alla var jätteglada, men presenter!? Nej, det blir till bröllopet!

• missZapon

Nej i vår släkt har vi aldrig gett bort förlovningspresenter. Hade liksom aldrig kommit på tanken tidigare. Men när vi förlovade oss fick vi presentkort från min m2b´s familj. vilket jag nästan tyckte känndes jobbigt eftersom det var presentkort för 1500kr. Mycket dyrare än vad presenter som vi brukar ge till varandra är.

• Mirranda

Av pappa och hans fru fick vi ett set med kock-knivar. (hmmm) Av mamma fick vi det vi pekade på på IKEA, summa sumarum för 1000kr ungefär. Killes föräldrar var jätte söta, när vi kom hem från förlovningsresan stog de på garageuppfarten med champagne. De kommer med presenter hela tiden så jag kan faktiskt inte minnas om något var speciellt till förlovningspresent. Men det känns som att det inte är så viktigt längre...:)

• Karis Annelie

ojsan ja det e väldans olika.. det kanske kommer från usa det här med presenter. kanske bara e skadad av filmer!
    nu känns det ju lite bättre när det inte bara e jag som står utan...
    Men mirrandas familj lät ju helt klart bästa ;)

• viktualia

Karis Annelie - det var BARA makens föräldrar som tyckte att förlovningspresent var viktigt.. och av dem fick vi en akvarell...

...men jag har aldrig gett bort något i förlovningspresent och ville egentligen inte ha något heller... varför skulle vi liksom?!?

• tree

nej vi fick inte presenter heller... faktist min chef gav oss en flask champagne... men när vi höll en fest på hemma för förlovningen fick vi manga fina klapper! mina arbetskomrader gav oss en 1000Kr presentkort for grupp12 restauranger!... fint...

• Gerda

Vi fick en espressomaskin av mina föräldrar o några grattiskort från vänner.

Det är tradition i min familj att uppvakta nyfölovade meden gåva.

• Karis Annelie

nä, jag har nog inte gett nån sån heller... nu när jag tänker efter.
    Hade en kompis som förlovade sig som 16åring (!) och deras föräldrar gav saker för flera tusen... och då var det ju inte ens allvarligt på det sättet att nåt bröllop var i åtanke direkt.
    Men folk e så olika :D

• Nides

Karis Annelie:
    Vi fick inte några presenter heller. Fast när vi hade gjort det så pratade alla om att, "oh! vet inte vad vi ska köpa till ER?!?!" men det blev aldrig några. Lite besviken men tanke på att DE byggde upp förväntningarna!

• Karis Annelie

aa så får man ju inte göra!!! rent elakt!
    :D

Svar på tråden Förlovningspresenters vara eller icke vara.