• Joleen

Vi ska gifta oss!!!

Vill bara berätta, för jag är så glad!

Min pojkvän frågade 1 jan -07 om vi skulle förlova oss. Jag sade ja men vi har inte haft tid att fixa ringar och så ännu då vi är mitt uppe i en stor flytt. Vi kommer förmodligen att göra det i februari. Igår frågade jag honom när vi skulle gifta oss för jag ville känna honom lite på pulsen, jag är inte traditionell av mig men jag vill vara en ung brud och för mig är förlovning ett löfte om att gifta sig inom en snar framtid. Så vi bestämde att vi skall gifta oss innan jag fyller 24, dvs 2:a november -08.

Jag är bara så glad för att han har samma inställning som jag och att det inte kommer dröja länge innan vi är gifta!

Nu får jag bara hålla i mig så jag inte börjar planera för mycket!

• Svar på tråden Vi ska gifta oss!!!
  • Joleen

Jättefin klänning!

Hur länge har ni varit tillsammans, förlovade etc?

• lillprinsessan

Vi förlovade oss i augusti, den 19, så planeringen har gått ganska fort. Men vi ville så hemskt gärna ha ett vinterbröllop, och ville inte vänta till nästa vinter.

Vi har varit tillsammans i just över ett år. december 2005 blev vi ihop. Flyttade ihop i somras. men vi känner varandra väl. Vi var tillsammans i några år under tidiga tonåren men det funkade inte som våra liv såg ut då. Men vi hittade tillbaka till varann och är lyckligare än någonsin!

(Kändes nästan som min livshistoria, )

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Joleen

Oj jag trodde att vi var snabba som har bestämt datum (i det närmaste) redan! Vi har varit ihop i 8 månader idag.

Hur gamla är ni då?

• lillprinsessan

Jag är 20 (just fyllda) och min blivande är 21 (fyller 22 i mars). Så vi är ganska unga kan man väl säga. Ni då?

Jag har märkt att det är ganska blandat med åldern här på BT.

Men visst är det härligt när man vet tidigt att man verkligen vill spendera resten av livet tillsammans?

• Joleen

Jag är nyss fyllda 22 (november) och min m2b är 29, fyller 30 i augusti.

Jaa det är härligt när man hittar rätt! Vad tycker er omgivning om att ni gifter er så unga? Jag tror att många i vår omgivning kommer reagera på att vi gifter oss innan jag fyller 24 år, ingen av mina vänner är särskilt intresserad bröllop och giftermål. Mina bästa vänner gifte sig i somras efter 7 år tillsammans, det var mest för att det var enklare då de väntade barn.

• lillprinsessan

Familjen har inte reagerat så starkt. Inte hand heller eftersom båda jag och min blivande är kristna så känns det som ett naturligt steg i vårat förhållande. Dem var ganska förberedda. men mina vänner däremot hoppade i taket. Dem tycker självklart att det är roligt, dem blev bara lite överraskade.

Jag har även insett att många inser inte att man ska gifta sig när man säger att man förlovat sig. Tycker jag känns lite tråkigt eftersom det är det vi vill visa. Folk som vet att vi är förlovade har sedan sagt: "Jaha, ni ska gifta er?". Konstig reaktion tycker jag...

• lillprinsessan

Hans, inte hand.

• Joleen

Jaa, kristna gifter sig ju ofta tidigare enligt min erfarenhet. jag är kristen men kommer inte från en kristen familj, jag har dessutom en ganska modern tro som inte innehåller så många förbud vilket betyder att jag i princip skulle kunna leva i synd Någonstans finns dock en önskan om att lova inför Gud, sen tror jag inte att man kan lova och svära på att man kommer leva hela sitt liv tillsammans, men man kan lova att försöka och göra sitt bästa!

• lillprinsessan

Ja, det tycker jag absolut man ska göra! En del går ju in i äktenskapet och tänker "man kan ju alltid skiljas om det inte funkar". Men det är ju helt fel inställning. Man ska ju ha inställningen att man ska spendera resten av sina liv tillsammans, sedan om det inte blir så så är ju det en annan sak.

Själv "tror jag inte på skilsmässa". Det gud har fört samman kan inte människan skilja åt.

• Joleen

Hmm, jag tycker att man ska skilja sig om det inte fungerar men inte förrän man uttömt alla möjligheter till ett bra liv tillsammans.

• lillprinsessan

Absolut, en del ger upp lite för fort kan jag tycka.

• Joleen

Har ni någon bröllopshemsida vilket jag märkt är vanligt på denna sidan?

• lillprinsessan

Jo, vi har en weddingannouncer, men jag ger inte ut den här eftersom jag vill vara lite lite anonym..

Svar på tråden Vi ska gifta oss!!!