• Anonym

Kärlek utan sex?

Jag lever i ett förhållande med min bäste vän. Tyvärr har vi sällan sex då min sambo saknar lust som han säger. Han har aldrig varit intresserad av sex så det är inget "problem" eller något fysiskt hinder som ligger bakom hans olust. Nu undrar jag om det är någon annan som har det som jag. Jag vet inte om jag har så stor lust längre då jag inte får någon respons men är fundersam om jag kommer att klara av att leva ett helt liv utan sex (så gott som, vi har sex ca 5 - 7 gånger per år i bästa fall). Vi älskar varandra, har roligt ihop, trivs tillsammans och längtar något så otroligt efter varandra när vi är från varandra. Vi kan inte tänka oss att leva utan varandra då vår kärlek är så stark. Kanske man ska acceptera att man inte kan få allt i livet. Passion dör alltid ut men vänskap består.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Kärlek utan sex?
  • Katarillis

Undra om ni inte skulle förbivit vänner. Har aldrig tidigare hört talas om att det känns konstigt att kyssa den man är kär i men att kyssa en kär vän kan vara värre

• Anonym

Usch vad ledsen jag blir..........

• Anonym

Du ska inte vara ledsen anonym som skrev sist! Varför bry dig om vad människor som inte ens känner dig och din partner skriver om ert förhållande? De vet inget om er och kan därför inte uttala sig huruvida ni skulle ha blivit ihop från första början. Hur kan man uttala sig om något sådant egentligen?

Jag kan förstå att du känner osäkerhet. Jag tror att alla någongång känt osäkerhet, iallafall när man var yngre, tillsammans med ens partner. Det är helt naturligt och inget som avgör om ert förhållande är värt att satsa på eller inte. Ert förhållande är ert eget och något som betyder mycket för er. Stå över låga kommentarer.

Själv lever jag i ett förhållande som är underbart trots att vi inte har sex så ofta. Jag småler bara åt kommentarer och insuniationer om att vårt förhållande skulle vara dåligt på grund av det. De kan inte veta vilken kärlek vi har. Istället undrar jag vad de är för människor som vill döma ut andra på basen av några få inlägg här. _Det_ är konstigt i mitt tycke.

• Anonym

Åh tack så JÄTTE mycket!!! Jag skulle inte överleva utan min kille (blivande man till sommaren)vi älskar varandra så mycket och det där med sex kommer lösa sig och bli bra....
    TACK

• Rakel

Vem tackar du, Anonym?? Om du vet att ni har det bra behöver du väl ingen som säger det till dig???

Bara undrar....

• Anonym

Hallå eller.....man kan tro att vissa som uttalar sig här är helt korkade...vad har de innanför pannbenet???
    Jag tackade Anonym 2003-02-12 14:29 för att hon är så förstående, empati kallas det...att sätta sig in i hur andra människor har det! Även om man älskar varandra jätte mycket och har det underbart ihop så kan det vara lite jobbigt med sexlivet ibland av VISSA anledningar, är det så konstigt ELLER

• Rakel

Ja, det tycker jag. Mångfald är härligt, alla tycker olika. Man blir på gott humör om man har lite sex då & då! Sorry att jag trampade på tårna.

/Rakel

• Anonym

Aj ja aj aj!!!! du trampar mig på tårna, NEJ absolut inte!
    Alla får säga vad de tycker, JAJEMEN!!
    MEN... de kan ju läsa insändarna ordenligt först innan de utttrycker sig...det blir liksom lite fel annars....Katarillis säger "Har aldrig tidigare hört talas om att det känns konstigt att kyssa den man är kär i" det var inte vad jag skrev UTAN att det kändes lite konstigt i början när vi bestämde att gå från vänner till par och helt plötsligt skulle ändra kompisrelationen till parrelation (intimrelation)tycker inte det är det minsta konstigt att det kändes så!!!

• Anonym

Tänk dig själv om du har någon bra killkompis och ni ska börja att ha en intimrelation, skulle det inte kännas lite konstigt?

• dea

Jag har de flesta gångerna varit vän innan jag blev kär i en kille. Jag tycker det känns enklare att kyssas och vara nära under såna omständigheter, än de gånger man blivit intresserad av en främling. Jag bara lägger till en aspekt, liksom, jämfört med att lära känna nån på alla plan samtidigt.

• Anonym

DEA.
    Ja alla är olika och tur är väl det, så var det inte för mig i alla fall tyckte det kändes konstigt!

Svar på tråden Kärlek utan sex?