• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Lucy_: Nä då är det ju ändå inget problem

• MrsNyberg2B

Lucy - hur är lokalen då? Utseendemässigt och sådär?!?! Finns ju massor av intressant att berätta...

Norrsken - Om det är vanligt med sjukskrivningar så tycker man att det borde ligga i företagets intresse att ta reda på varför, tycker man, rent spontant. Så är det ju också på "vantrivselstället", det är många sjukskrivna, vilket ju gör att det behövs fler vikarier.. Att anställa lite fler personer så att de som redan jobbar inte behöver gå på knäna verkar tydligen inte vara ett alternativ, bättre att betala sjuklön och vikarielön tydligen. Kanske det blir billigare, vad vet jag. Självklart kan man ha förståelse för att företag inte anställer provanställda som varit sjuka (och då tänker jag i första hand på såna som är småförkylda tre gånger i månaden och sådär) en stor del av tiden, men om man ser att det är någonting som förekommer ofta så kanske man ska utvärdera sig själva lite, det vinner ju alla på - i längden..

• Maggies

MrsNyberg2B: Mja, det är en rätt så tråkig byggnad egentligen. Huset är rött och ser ut som vilket hus som helst. Det är inte så stort, men jag tror det ska rymmas 100 pers där nästan. Hm, finns nog inte så mycket mer att säga. Jag är så dåligt på att förklara.

• Pumpkin

MrsNyberg: Precis! Självklart förstår jag också att man kanske inte vill fastanställa någon som är sjuk titt som tätt, men samtidigt så borde man då se till sig själv, kan vi göra nånting så att den här människan inte sjukskriver sig hela tiden?
    På vårt jobb är det ju väldigt stressigt, är man hemma och är sjuk mer än två dagar så kan det hända att man blir uppringd av chefen som frågar när man tänkt komma tillbaka igen. Så går man till jobbet tidigare än man borde, man är inte helt frisk men man klarar ju av att prata så då borde det ju gå bra. Så jobbar man några dagar i taskig arbetsmiljö, sjuk redan från början, och det slutar med att man måste vara hemma igen eftersom kroppen inte fick tillräckligt med tid på sig första gången. Sen har vi ju inga fasta platser heller, så är det någon som gått hem med typ vinterkräksjukan och jag inte vet om det utan bara sätter mig på dennes plats, ja då är ju risken hyfsat överhängande att jag och även bordsgrannarna får gå hem med samma sjukdom (det här har hänt flera ggr i vinter). Dags att utvärdera och ta tag i saken kanske? Suck! säger bara

• Pumpkin

Lucy_: Då får ni piffa upp den själva

• Jenny_Åland

Vart tog Ina vägen? hoppas det löser sig trots allt strul med vigsel och festlokaler.

Imorgon är jag ledig. Då ska katten få nytt halsband. Han längtar jättemycket efter att få gå ut ensam igen. men han får inte vara ute utan halsband och det andra har han tappat bort.

Jag ska också testa att göra askarna som våra inbjudningskort ska ligga i. Liiite tidigt men jag ska bara göra askarna nu inbjudan gör jag senare. Ni kan titta i mitt bildgalleri på Gamman. där finns bilder under trycksaker på hur det skulle kunna se ut. Ska lägga upp bilder på askarna jag gjort när de är klara sen.

Skickade just iväg min rapport till skolan och ikväll blir det att jobba för mig-

• Pumpkin

Jenny_Åland: Åh, såna där askinbjudningar tänkte jag också på ett tag, tycker fortfarande att det är skitsnyggt! Kanske blir såna för mig med, men vi får se

• Maggies

~Norrsken~: Ja, det får vi.

Jenny_Åland: Tycker det ser riktigt fint ut med såna askar!

• MrsNyberg2B

Nu känner jag mig korkad men - hurdana askar? (jag ska kolla din sida!!)

Norrsken - Självklart, vissa saker är kanske för självklara för att man ska komma på dem? Klart man måste få vara sjuk, det kan ju hända vem som helst!!

Kollar med fotograf just - 2500 - 3000 med bilder på cd och ca 50 papperskopior. Verkar väl helt okej?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare