• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Känner mig förövrigt lite deppad, Lasse låter helt plötsligt så himla negg på telefonen när han pratar om Chalmers och flytt och allt sånt... Problemet är att om vi blir kvar här så är det bara han som utvecklas som person med karriär och allt sånt, och det känns inte riktigt rättvist. Han är ju färdigutbildad, men det är inte jag och jag vill inte läsa dom få program som finns här i stan. Och att jobba på ett callcenter (som jag hatar och mår dåligt av varje gång jag tänker på det) känns inte som en schysst karriär...

Känns bara som att om han inte tar den här tjänsten, då kanske vi aldrig kommer härifrån.

• MrsNyberg2B

Norrsken - Kanske hans neggo inställning beror på att han inte vill bli för besviken om de säger nej? I annat fall - finns det någon möjlighet för dig att plugga någonting på distans? Min sambo är ju färdigutbildad, så jag kan lite känna igen mig i det du skriver - jag får ju anpassa mig till att han har jobb och sådär, kan inte bara flytta hursom helst. Ibland känns det ju onekligen lite som att man blir lite begränsad, och det är tråkigt.. Nu har ju jag min utbildning på distans ändå, så det går ju bra, fast jag är jätterädd för att om vi stannar här så kommer jag alltid få jobba med gamlingar och aldrig göra det jag verkligen vill! Därför har vi iaf beslutat att arbeta oss iväg, men det hänger ju på att P får jobb där vi önskar oss..

• Maggies

Taaaack alla ni snälla människor.

~Norrsken~: Så tråkigt det låter. Men han kanske bara är så just nu, i och med intervjun och allt. Annars får du väl ta upp det med honom och förklara hur du känner.

• Maggies

Här är det förresten tvärtom. Han är färdigutbildad och jag ska utbilda mig och tycker att han får följa med mig dit jag far. Men det får vi ju se hur det går också.

• gica

Norrsken: Tack! Kanske ska köra på den idén! Den ska ialla fall noteras i mitt bröllopsblock, där jag plitar ner alla idéer..

Vad gäller det här med flytt, karriär osv.. Det kan vara så svårt!!! Vi tvingades bo ett halvår ifrån varandra just för att min M2B fick en bra chans i sin karriär. Visst var det tungt men det gick ju och jag är glad att vi tillsammans bestämde oss för att ge honom den chansen. Det är inte kul om man försakar något man gärna vill och bitterheten sedan kommer emellan kärleken! Nyckeln är nog att prata, prata och prata om de här sakerna för att förska hitta en lösning som ni både kan acceptera. Kan det vara så att din sambo är lite nervös om han skall få jobbet och därför är lite "neggig" som ett slags försvar, att dte är lite jobbigt, dyrt att flytta osv? bara en tanke.. Jag kan nämligen göra så ibland, för att jag inte skall bli så besviken om det inte blir så som jag hoppats. Det löser sig nog! *peppar lite*

• gica

Norrsken: ser att jag och MrsNyberg2B var inne på samma linje.. Du kan inte läsa någon utbildning i Umeå? Är väl många som pendlar dit, kanske ngn utbildning på distans som MrsNyberg2B nämner?

• Maggies

Till alla som känner sig opyssliga vill jag säga att man inte behöver göra det så svårt alls.

gica: Lät ju kul med limefrukter!

• marie 30

Ser att ni skrivit en del om att ni gör inbjudningskorten själva! En liten fråga: Kan man beställa grejor från panduro, är det inte bara företag som får göra det? Jobbar som förskollärare och vi brukar beställa därifrån.. men aldrig som privat person.

wow beställa klänning från kina lät spännande. Finns det någon hemsida man kan gå in på för att få närmare instruktioner.

Kanske ska berätta lite om mig själv. Bor i Umeå, jobbar som förskollärare men är mamma ledig med vår andra son som nu är 9 månader har också en buskille på 3,5
    Skall börja jobba den 2 maj och då skall karln vara hemma minst ett halv år. Ja det var lite om mig =)

• Pumpkin

Tack för allt pepp tjejer! Kanske är det så att han bara är negativ som ett skydd, tänkte själv den tanken. Det lär ju om inte annat märkas om dom ringer och erbjuder honom tjänsten. Samtidigt så säger han ju att det finns en tjänst, som han sökt i Sthlm, som han hellre skulle vilja ha. Problemet är att dom skulle inte höra av sig förrän i slutet av månaden, om man går vidare alltså, och om han blir erbjuden jobbet på Chalmers, och tackar nej för att vänta och se hur det blir med Sthlm och sen inte får det, då tappar jag nog förståndet! Samtidigt så vill jag ju inte att han ska ta en tjänst han inte verkligen vill ha, det är ju inte särskilt motiverande... Nåja, vi får väl avvakta och se vad som händer nästa vecka till att börja med.

gica & MrsNyberg: Att plugga och pendla till Umeå känns inte bra. Har redan provat att pendla till Piteå (halva vägen motför Umeå) i ett år och det gick INTE bra. Distans känns lite osäkert det med, men det kanske skulle gå bättre iaf. Så svårt att hitta program på distans bara.

marie 30: Självklart kan man beställa från Panduro som privatperson, det gör jag ofta då jag håller på med pärlor

• Maggies

~Norrsken~: Jag är egentligen väldigt emot distansstudier, förutom med kortare kurser då. Ska jag läsa ett program så ska jag läsa det på plats. Punkt slut.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare