• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Maggies

Ja, när vi väl berättar för fler så lär det nog sprida ut sig till en hel del. Sen så vet vi inte riktigt hur många vi ska bjuda. Blir det bara familjen, så behöver man ju inte skicka så tidigt t.ex.

• MrsNyberg2B

Helt sant! Hur många har ni tänkt er? Alltså, på ett ungefär? Vi har ju tänkt bjuda bara närmaste familjer och sådär, men nu verkar det komma lite påtryckningar från sambons syskon, om kusiner, då han var på deras bröllop, men jag vet inte... Då blir det helt plötsligt som från början att vi kommer upp i många fler än vad vi tänkte oss, så vi får se vad som blir - ekonomiskt inte minst.

Nu ere mat här! (och ananaspaj)

• madlin

Hur många ska ni alla bjuda in?

Jag personligen vill inte ha med vissa kusiner o mostrar :S Umgås inte med dom och vi ses alldeles för sällan.. satt o tittade över gästlistan vi skrivit upp och vi hamnade på 45 stycken med de närmaste! Hur kan de bli så många så fort? *skrattar* Här försöker man ha ett litet men mysigt bröllop men det växer på i rasande tempo...

Välkommen hit Marie!

Ouups, nu väntar alla hjärtansdag middag med tillhörande efterrätt. Får se om man lyckats i köket denna gången...

• InaHjärtarAdam

madlin :
    haha, ja det bara vällde över på vår gästlista också!
    från början hade iallafall jag tänkt på ca 40 pers, men nu när alla har lagt sej i (min blivande man bland annat :D )så har det vuxit till det dubbla!
    så vi kommer bjuda ca 80 pers på vårt bröllop.

• MrsNyberg2B

madlin - precis, det bara blir fler och fler. Vi har nu en lista på 41 personer, med barn varav två är mina syskon, så dem kan vi knappast räkna bort - i övrigt vet man ju inte. Angående släktningar, så har jag egentligen inte någonting emot att bjuda dem, för jag menar, de är ju ändå släkt, men genast man gör det, så blir det massa "måsten".

• madlin

InaHjärtarAdam:
    Oj då! En fördubbling hos er!

MrsNyberg2B:
    Vi bjuder inte med barn under 18 på vår fest, undantag på spädbarn och mina två syskon på 17 och 13 år (vid festtillfället).

De närmaste, föräldrar, mor/farföräldrar, fastrar/mostrar/kusiner, bästa vännerna m. respektive på bådas sidor. Det rullar på...

• Maggies

Nu har jag pysslat med inbjudningskort. Kolla gärna home.gamman.se/annadaniel/ i Galleriet.

Om vi bjuder all släkt (ut till kusiner) och några vänner så hamnar vi på ca. 90 pers. På tok för mycket tycker jag, men bjuder man en kusin så måste man bjuda alla tycker han. Grejen är att jag har två kusiner och han har tio gånger fler. Det blir lite snett. Alternativet är ju att bara ha familjen och kanske några kompisar. Men kompisar som även känner kusinerna blir ju lite knepigt då... Vi får se hur vi gör. Jag bjuder gärna alla, men endast med fika efter. Middag blir för mycket.

• gica

Lucy: Dina trycksaker var jättefina!! Näåstan så lilla opyssliga jag känner för att pyssla nu

Har en fråga, fick en idé när jag var på jobbet idag? Kan man använda limefrukter som någon slags placeringskort? Går det skriva på en limefrukt? Borde gå va? Vi hade ju tänkt ha creme, limegrönt och guld? Tror ni ärligt att det blir snyggt?

• MrsNyberg2B

Lucy - jättefina kort!

• Pumpkin

gica: Japp, det går alldeles utmärkt med limefrukter - har till och med sett det i nått reportage i nån tidning Hur läckert som helst!

Lucy_: Inbjudningskorten är ju superfina! Ååh så sugen jag blir

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare